1322-46

1565-15

1565-16

بعد از حدود 10 سوپر هیروی مردانه، سرانجام یک سوپرهیرو (فوق قهرمان) زنانه وارد میدان شد و با رکورد فروش بالای 100 میلیون در آخر هفته، به صدر پرفروش ترین فیلم ها خود را رساند.
«واندروومن» از حدود 75 سال پیش بصورت کامیک بوک (کتاب های ویژه کودکان) مورد توجه بود و بمرور محبوب شد بعدا فیلم هایی در این زمینه ساخته شده و در شبکه های تلویزیونی پخش شد، ولی هیچگاه اثری چون این فیلم توجه همه سنین را بخود جلب نکرد.
از آغاز سعی می شد واندروومن را با سوپرمن و اسپایدرمن و بتمن به نوعی بیامیزند، ولی بیشتر در کنار سوپرمن مورد توجه بود و جالب اینکه کمتر کسی درباره تاریخچه زندگی واندر وومن کنجکاوی نشان می داد تا سرانجام در این فیلم اصالت های واندروومن (گال گادات) که از آمازون می آید، از یک جمع از زنان جنگجو و مبارز، که واندروومن یا «دایانا پرنس» در میان آنها با قدرت خارق العاده ظهور می کند.
ورود خلبان استیوترور(کریس پاین) با هواپیمای از هم پاشیده اش که در اصل از جنگ بزرگ جهانی و ویرانگر و صلح خبر میدهد، سرنوشت دایانا (واندروومن) را بکلی تغییر میدهد، چرا که دایانا برای اولین بار عشق را تجربه میکند و به استیو دل می بندد و همین عشق و تصمیم نهایی دایانا برای پایداری صلح در جهان سبب میشود از قبیله خود جدا شود و در نبرد با دشمنان صلح، قدرت های پنهانی او رو میشود و چهره واقعی واندروومن خود را نشان میدهد.
«گال گادات» نوستاره اسرائیلی تبار قبلا درعملیات قهرمانی و جنگی هم شرکت داشته و تعلیمات ویژه دیده و همین به او کمک کرده تا در نقش واندروومن، خیلی زود جا بیفتد.
کریس پاین در نقش خلبان استیو ترور، در اصل آمده تا واندروومن را معرفی کند و در نهایت قهرمان نیز برود همانگونه در فیلم شاهد هستیم او شجاعانه و قهرمانانه و بروایتی عاشقانه، تن به یک خودکشی قهرمانانه میدهد.
گال گادات در فیلم جا افتاده، او می تواند در دهها فیلم مشابه ظاهر شود، چون چهره معصوم او که در لحظه نبرد به چهره مصمم و تیپیک تبدیل شده، او را به سوی آینده ای روشن می برد.
ابتدا در سال 1974 یک سریال تلویزیونی با نام واندروومن با شرکت کتی لی کراسبی و بعد با حضور لیندا کارتر از سال 1975 تا 79 ساخته شد بیشتر بچه ها به آن علاقه وهیجان نشان دادند ولی هنوز امکان ساختن فیلم سینمایی در اندیشه کسی نبود.
در سال 2016 که فیلم جلوی دوربین بود، حتی کمپانی نیز از اینکه کارگردان فیلم پتی جنکینز است دچار تردید بود. تا ساخت این فیلم هیچ کارگردان زنی فیلم سوپرهیرویی را کارگردانی نکرده بود و چند بار از استودیو خبرهایی به بیرون درز کرد که فیلم دچار آشفتگی شده و امکان دارد نیمه کاره به یک کارگردان مرد با سابقه واگذار شود.
پتی جنکینز سرسختانه مقاومت کرد و سرانجام فیلم را پایان داد و اینک فروش دور از انتظار آن سبب شده تا تدارک دومین فیلم واندروومن فراهم شود و گال گادات خود را در قالب یک ستاره گران روز بالا بکشد.
فیلم را از جنبه هنری زیاد نگاه نکنید، ولی جنبه های سرگرم کننده و قصه گرم و شیرین و بازی های نرم فیلم را متمایز کرده است.

1565-17

1565-18

1565-19

1565-20