1322-46

1571-11

1571-12

این بار سومین بخش از این سری فیلم ها را شاهد هستیم. سزار (سرکیس) رهبر میمون ها و قوم و قبیله اش با زور و قهر، از سرزمین شان رانده می شوند، عامل این اقدام ظالمانه کلنل (هارلسون) است. فیلم از آغاز سرسختی، مقاومت، بردباری سزار و همراهانش را نشان میدهد، او که در رودررویی با کلنل می گوید که قصد آشتی و پایان درگیریها را داشته، اینک با از دست دادن همسر و یک فرزندش در صدد انتقام است.
سومین فیلم همچنان جذابیت ها و هیجانات فیلم های قبلی را دارد، خود مت ریوز کارگردان فیلم قصه فیلم را به اتفاق سناریست با سابقه مارک بابمبک نوشته، که سابقه فیلمنامه های پر هیاهویی چون: Live Free/ Die Hard/ Wolverine را دارد، البته فیلم که بجز صحنه های اکشن از آن انتظار دیگری نمی رود، حدود 45 دقیقه با حرف، آنهم حرفهایی که می توانست در 5 دقیقه خلاصه شود می گذرد، کسالت تماشاگر، خصوصا جوانترها را کاملا در سالن سینما احساس می کنید. گرچه فیلمبراری خوب، موزیک کاملا حساب شده هماهنگ، بداد فیلم میرسد. البته کارگردان فیلم توانایی لازم را در ساختن صحنه های اکشن دارد و خیلی زود با رویدادهای هیجان انگیز آن خلاء و سکوت را جبران می کند و فیلم در مسیر اکشن خود باز می گردد.
فیلم احساسات تماشاگر را علیه انسانها بر می انگیزد، چون این میمون های انسان نما، که حتی به زبان انگلیسی هم سخن می گویند، و دارای وجدان، احساسات گرم نوع دوستی، حتی انساندوستی هستند، آنها همانقدر که به همسر و فرزند خود اهمیت و مهر دارند، به فرزندان انسانها هم همان توجه را نشان می دهند و دلسوزانه کودک یتیم را به فرزندی می پذیرند و تحت حمایت خود قرار میدهند.
اسپشیال افکت های فیلم با تکنیک های جدید همراه است و این فیلم را از این بابت پربارتر و پرشورتر از فیلم های گذشته می کنند ضمن اینکه صحنه سازی های فیلم، دکورها با موزیک درخشان فیلم، آنرا به لیست فیلم های پرفروش تابستانی می برد.
بازی اندی سرکیس در نقش سزار، فوق العاده است چون گریم ها با مهارت انجام شده و نقش چشمان نافذ او در میان چهره چروکیده سزار، اثر خود را می گذارد. فیلم در بعضی لحظات، جنگ ارتش و سرخپوستان را بخاطر می آورد، دوران سرخپوست کشی که با همت مارلون براندو برچیده شد و هالیوود که بهرحال نیاز به قربانی دارد، این بار به سراغ میمون ها رفته است، ضمن اینکه باید یادمان باشد در قرنی زندگی می کنیم که حیوان دوستی، جامعه را در بر گرفته و تماشاگر فیلم ترجیح می دهد، میمون ها برارتش انسانی پیروز شوند و انتقام خود را بگیرند.
وودی هارلسون در نقش کلنل، چون همه نقش های اخیرش، تاثیرگذار و ماهرانه است، او با بازی در فیلم های متفاوت و جوان پسند، در 7 سال گذشته تولدی تازه داشت و بیشتر از هر بازیگری توانسته نفرت تماشاگر را برانگیزد.
فیلم در لیست 10 فیلم پرفروش آخر هفته، حتی فیلم رکوردشکن اسپایدرمن را هم پشت سر گذاشت و با 56 میلیون دلار، مسیر هفته های آینده را هموارکرد.

1571-13

1571-14

1571-15

1571-16

1571-17