1322-46

1540-47

1540-48

همه ساله به مناسبت کریسمس و سال نو، فیلم هایی آماده میشود، که اغلب بی سرو ته و تجاری و بی مایه است، ولی به دلیل مایه کمدی، آنهم از نوع ناهنجار و دور از اخلاق اش، با فروش بالایی هم روبرو میشوند. نمونه اش همین فیلم است که اگر نام های بزرگ بازیگران را کنار بگذارید، فیلم هیچ امتیاز خاصی ندارد. البته پیشاپیش باید گفته شود، آنها که به دنبال دیدن یک فیلم کمدی و سبک و تنها برای خندیدن و بی خیال بودن هستند، این فیلم تا حد زیادی ایده آل شان است.
فیلم به یک کمپانی بزرگ تکنولوژی، با شعبات فراوان می پردازد، که توسط یک خانم مدیر بسیار خودخواه و مغرور بنام کارول (با بازی جنیفرانیستن) اداره میشود و ناگهان در آستانه کریسمس تصمیم می گیرد شعبه شیکاگو را که توسط برادرش کلی (تی جی میلر) اداره میشود ببندد و کارمندان را مرخص کند در چنین شرایطی «کلی» با یکی ازمدیران داخلی کمپانی جاش (جیسون بیتمن) و دیگر همکاران تصمیم می گیرند دست به یک اقدام جدی بزنند و جلوی این تصمیم کارول را بگیرند و در همین رابطه همه مشتریان کمپانی را به کریسمس پارتی دعوت می کنند و تا آنجا که ممکن است بریز و بپاش راه می اندازند. حتی «کلی» تصمیم می گیرد با یک بغل پول نقد (چند صد هزار دلار) به سبک بمب جاسازی شده زیر کاپشن خود، دل کارمندان را شاد کند.

1540-49

1540-50

فیلم از این مرحله وارد یک بلبشوی بزرگ می شود، که با مشروب و مواد مخدر و سکس آزاد همراه است و در هر گوشه اتاق های کمپانی، گروهی غرق در مواد و سکس و شکستن در و دیوار و پنجره میز و تابلو و کامپیوتر هستند. هیچکس هم جلودارشان نیست. جالب اینکه در تمام این مراحل هیچ خبری از سیکوریتی مسئول و یا پلیس هم نیست، کامپیوتر و میز و صندلی از بالای ساختمان به خیابان پرتاب میشود ولی اعتراضی، عکس العملی، شکایتی، پلیسی و اخطاری در میان نیست.
جیسون بیتمن، تی جی میلر و کیت مک کینان، هر سه در این بلبشو می کوشند با بازی نرم خود، از سقوط فیلم جلوگیری کنند ولی بجز تی جی میلر، بقیه امکان کافی بدست نمی آورند و کیت مک کینان حتی در فیلم هدر میرود.
به دیدن فیلم بروید تا نفسی بکشید، سعی کنید لبخندی بزنید و هوایی عوض کنید، ولی در انتظار یک فیلم با مایه های اخلاقی، خانوادگی و یا هنری نباشید.
اینکه چرا اینروزها هالیوود اصرار دارد، مصرف مواد مخدر، بخصوص کوکائین و ماری جوانا را مسئله ای کاملا طبیعی و در روال معمول زندگی به حساب آورد، مشروب را تا حد خوردن یک بطری آب تلقی کند، رابطه جنسی را چون یک بوسه کوچک نشان بدهد، جای سئوال دارد! آیا دست هایی در هالیوود در کار است تا جامعه را تا نهایت انحطاط سوق بدهد و نسل های آینده را فاسد، بی خاصیت و بی احساس، جلوه دهد؟ هرچه هست که این فیلم نهایت قدرت هالیوود را در مسیر انحطاط پیش می برد و اخلاق جامعه و خانواده را به پائین ترین درجه نزول میدهد.

1540-51

1540-52

1540-53

1540-54