1322-46

1507-27

1507-28

هنوز خیلی ها کارتون موزیکال کتاب جنگل ساخته سال 1967 را به یاد دارند، چون فیلم بعنوان خاطره ای برای چند نسل باقی مانده است. حالا بعد از سالها جان فاوریو یک کارگردان صاحب سبک و پولساز هالیوود، فیلم سینمایی آنرا ساخته است، جان فاوریو را خیلی ها با فیلم های پرفروش سینما چون Iron Man می شناسند و همانطور که پیش بینی می شد فیلم کتاب جنگل هم رکورد فروش آخر هفته را شکست.
موگلی (نیل ستی) نوزادی که در جنگل در کنار گروهی گرگ بزرگ میشود و خودبخود خوی حیوانی می گیرد، ولی در لحظاتی از زندگی نه تنها خود موگلی بلکه گرگها هم می دانند که او نمی تواند کلاً گرگها را الگوی زندگی و رفتار خود قرار بدهد. زندگی موگلی تا قبل از ورود ببر درنده و آدمخوار(شیرخان) زندگی پر حادثه ولی دلخواهی دارد، ولی با حضور ببر خونخوار، او باید به دهکده ای که انسانها زندگی می کنند پناه ببرد.
فیلم جدید کتاب جنگل در دست کارگردانی چون جان فاوریو، در فضای کاملا طبیعی و زیبای جنگل با برخورداری از آخرین تکنیک های سینمایی ساخته شده است.
فیلم از همان لحظات آغاز دیدنی، رنگارنگ وبا حال و هوای جنگل های پر راز و رمز است، جان فاوریو به شیوه خود، در داستان کتاب اصلی، تغییر و تحول سینمایی داده است ولی این نکته قابل توجه است که به روایت کلاسیک آن دست نزده است.
کارگردان از اولین لحظات پیام های خاص خود را به تماشاگر انتقال میدهد، پیام ویرانگری جنگل و طبیعت به دست بشر، که خیلی سریع و بیرحمانه صورت می گیرد.
بازی تاثیرگذار بازیگر خردسال فیلم «نیل ستی»، غیرقابل انکار است، او در اولین نقش سینمایی خود، خیلی راحت در شخصیت موگلی فرو میرود و با نگاه خود با تماشاگر حرف میزند.
بهره از صدای بازیگران برجسته ای چون بیل مورای، بن کینزلی، اسکارلت جوهانسن، به قوت فیلم می افزاید، ضمن اینکه فیلمبرداری بیل پاپ صحنه های دلپذیری خلق می کند.
نکته مهم اینکه فیلم تنها برای کودکان و نوجوانان ساخته نشده، بزرگسالان نیز با اشتیاق به دیدن فیلم میروند و با صحنه ها، رویدادها و زیبایی طبیعت، قدم به قدم همزمان می شوند.

1507-29

1507-30

1507-31

1507-32