1322-46

1519-49

1519-50

فیلم جدید جیسون بورن درحقیقت بازگشت مت دیمون به این کارکتر بعد از 8 سال است چون سری فیلم هایی که با حضور او روی پرده سینماها آمدند، با توفیق زیادی همراه بودند و مت دیمون هم نه تنها دستمزد خود را بالا برد بلکه بعنوان یکی از تهیه کنندگان فیلم وارد میدان شد.
مت دیمون ناگهان تصمیم گرفت دیگر در سری فیلم های جیسون بورن ظاهر نشود، مدعی بود که دارد در آن نقش فریز میشود، درحالیکه اصولا سوپراستارهای سینما، در طی 10 سال اخیر، یک نقش ثابت قهرمانی برای خود نگه داشته اند.
«مت دیمون» در این مدت در فیلم های خوبی ظاهر شد، ولی نسل جوان سینمارو، مرتب بروی ایمیل ها، فیس بوک واصولا سوشیال میدیا، سراغ او را می گرفت و اینکه چرا در سری فیلم های جیسون بازی نمی کند؟ در این فاصله کمپانی به سراغ یک بازیگر اکشن جوان دیگر رفت، به سراغ «جرمی رینر» که در فیلم Jason Bourne Legacy در سال 2012 ظاهر شد، فیلم با وجود برخورداری از همه امکانات این سری فیلم ها، فروش فوق العاده ای نداشت تا دوباره با مت دیمون گفتگو کردند و او سرانجام در فیلم جدید Jason Bourne ظاهر شد و در ضمن نقش یکی از تهیه کنندگان را هم بعهده گرفت و برای داستان فیلم با کارگردان پال گرین گرس همکاری نزدیک چند ماهه داشت تا سوژه فیلم به دلخواه در آمد.
جیسون در اصل یک مامور رتبه بالا و بسیار شجاع و خطرناک سازمان «سیا» است که به اتهام بزرگی تحت تعقیب است، همه نیروها برای دستگیری او بکار گرفته میشود، درحالیکه جیسون خیلی راحت پشت گوش آنها زمزمه می کند و لرزه به تن روسای خود می اندازد، که این بار تامی لی جونز بازیگر برنده اسکار، نقش (رابرت دوی) رئیس اداره را دارد و از همان آغاز فیلم بازی بسیار درخشان تامی لی جونز، تماشاگر را مجذوب می کند، البته برخلاف انتظار خیلی ها که فکر می کردند تامی لی جونز، دیمون را تحت تاثیر قرار میدهد، خوشبختانه دیمون از لحظه ظاهر شدن در فیلم و تا رویارویی با تامی لی جونز، استوار و هنرمندانه پیش میرود.
اصولا نه تنها تماشاگران جوان بلکه اینک کمپانی ها و منتقدین نیز مت دیمون را بهترین بازیگر برای این نقش می شناسند و معتقدند این سری فیلم ها می تواند سالها ادامه یابد.
در این فیلم «جولیا استیلز» در نقش نیکی پارسونز، که در فیلم های قبلی دیمون در همه مراحل و کشمکش ها یاور و پناه جیسون بود، به فیلم بر می گردد وهمچنان شغل و مقام، زندگی خود را بخاطر او به خطر می اندازد، الیسیا ویکاندر که قبلا نوجوان بود، در این فیلم به یک ستاره تمام عیار مبدل شده است و در برابر دو سوپراستار قدعلم کرده است.
فیلم از اولین لحظات با حوادث پرهیجان همراه است، مت دیمون با وجود استفاده از بدل های معروف در خیلی از صحنه های فیلم، خود نیز گاه تن به خطر می دهد و در رویدادهای پرخطر، ایفای نقش میکند.
بجرات بازیها، چه تامی جونز، چه مت دیمون، چه وینسنت کاسل و بقیه که شامل خانم های بازیگر می شود هنرمندانه و تحت نظر کارگردانی پال گرین طبیعی است و تماشاگر تا پایان فیلم لحظه ای چشم از پرده سینما بر نمی دارد. اما این نکته را از نظر دور ندارید، که بر خلاف فیلم های قبلی دیمون، نه تنها رییس او یک خانم نیست، بلکه خانم ها چندان نقش و نمودی در فیلم ندارند و فیلم بیشتر به دست مردها سپرده شده است.

1519-51

1519-52

1519-53