1322-46

1545-27

1545-28

جیمی فاکس بعد از مدتها به یک فیلم اکشن باز می گردد، بازیگر هنرمندی که قبلا او را در چنین فیلم هایی دیده ایم در فیلم های: White House Down/ Django Unchained که اینک در نقش وینسنت دانز، یک کارآگاه پلیس جنایی لاس وگاس ظاهر میشود. در شرایطی که همه دور وبرش را گروهی از افسران آلوده رشوه و همراهی با جنایتکاران گرفته اند که یک مافیای پشت پرده، یک کازینوی زیرزمینی را در دست دارند و به کار قاچاق مواد مخدر مشغولند و هیچکس هم جلودارشان نیست در موقعیتی که وینسنت(فاکس) به یک بسته 4 کیلویی کوکائین دست می یابد و حوادثی را به دنبال می آورد.
عیب قصه این است که تماشاگر فیلم زودتر از معمول به عکس العمل ها و درگیریها و در نهایت به پایان قصه نزدیک می شود. فیلم برای خیلی ها شکل و شمایل دنزل واشنگتن در فیلم هایی چون Training Day را به یاد می آورد، که البته چاشنی ربودن پسر کارآگاه خشن و بزن بهادر، به هیجان فیلم کمک می کند. ولی تماشاگر دچار شک میشود که آیا کارآگاه دانز هم بخاطر نجات فرزندش تن به مصالحه می دهد؟

1545-29

در پشت پرده دو شخصیت مافیایی، تا حدی چهره کازینوداران لاس وگاس را تیره می کند و همین سبب اعتراض خیلی از آنها شده است و همچنین عکس العمل افسران پلیس که در فیلم بیشترشان آلوده فساد و رشوه در چنگ مافیا هستند درهمین ضمن وینسنت و همکارش T.I ، یک پکیج کوکائین را از چنگ گروهی در می آورند که همین به ربودن تین ایجر خشن ترین کارآگاه لاس وگاس منجر میشود تا همه درها را بروی مافیا بگشاید و مواد مخدر راحت در مسیر خود حرکت نماید.

1545-30

کارگردان فیلم با اثری چون The Silence در سال 2010 و سناریوی World Trade Center و همچنین فیلم پرسروصدای Sleepless Night در سال 2011 برای فرانسه آزمایش خود را داده، ولی گاه درهیجان بخشیدن به صحنه های فیلم، تا حدی ناتوان می ماند نه از جهت حادثه های تیراندازی و تعقیب و گریز اتومبیل ها، بلکه هیجان و ریتم که یک فیلم اکشن امروزی نیاز دارد تا جوان ترها را به حرکت در آورد. اصولا فیلم هایی چون جیسون بورن، توقع تماشاگر را از فیلم های اکشن بالا برده است.
هالیوود دوره های مختلفی را در زمینه فیلم های اکشن پلیسی طی کرده است، از Leathal Weapon با حضور مل گیبسن تا 48 Hours با حضور نیک نولتی و ادی مورفی، تا پلیس بورلی هیلز، همه و همه خصوصیات ویژه خود را داشتند، از فیلم هایی چون Training Day و بعد سری فیلم های جیسون بورن، اصولا این استانداردها و کلیشه ها شکسته شدو توقع را بالا برد و امروز بازیگران سرشناس اگر با سوژه های بکر و بسیار متفاوت در این فیلم ها ظاهر نشوند، محکوم به شکست هستند. نمونه اش همین فیلم است که با وجود المنت های اکشن نمی تواند گیشه ها را تسخیر کند و در برابر فیلم ملایمی چون Hidden Figures کم می آورد.

1545-31

1545-32