c

1566-39

1566-40

سینماروها سری فیلم های مومیایی را بخاطر دارند، فیلم هایی که هیجان، اکشن و تازگی خود را داشت و براندان فریزر با آن فیلم ها به اوج رسید و بقولی با پایان آن سری فیلم ها هم افول کرد. اما انتظار از فیلم تازه Mummy خیلی بالا بود. خصوصا که هنوز المنت هایی برای ساختار فیلم تازه با توجه به فضای تاریخی مصر وجود داشت و از سویی حضور دو بازیگر سرشناس و پولساز سینما تام کروز و راسل کرو نیز به جلب توجه بیشتر کمک می کرد. یونیورسال به فروش بالای فیلم دل بسته بود، که البته فروش 31 میلیونی در اولین آخر هفته و فروش 130 میلیونی در سراسر جهان امیدوارکننده بود، بخصوص که رکورد فیلم های اخیر تام کروز را هم شکست، ولی در نهایت فیلم در برابر واندروومن کم آورد، گرچه فیلم پرمدعای دزدان دریایی کارائیب Pirates Of The Caribbean نیز با حضور جانی دپ و حاویرباردم نیز با همه تلاش زیر لیست فیلم هایی چون Captain Under Pants قرار گرفتند.
اما فیلم «مومیایی» که هزاران سال بعد از زنده به گور کردن پرنسس اهمانت (سوفیا بوتلا) و دوباره سر در آوردن او از گور، باید پرهیجان تر از آب در می آمد، متاسفانه اسیر اسپشیال افکت های پرسروصدای بی تاثیر است. بطوری که حتی تام کروز را با وجود توانایی و جذابیت های همیشگی در این هیاهو گم می کند.
بازسازی «مومیایی» را نه تنها خود یونیورسال استودیو بسیار امید بسته بود، بلکه منتقدین هم انتظار بیشتری داشتند و دیدیم که نظرات مساعد نبود، همه از بازی و نرمش تام کروز گفته اند، ولی راسل کرو را بی خاصیت توصیف کرده اند و نقشی که هربازیگر حتی 80 ساله ای هم می توانست ایفا کند، از بازیگران فیلم، سوفیا بوتلا راه ها را برای آینده هموار کرده او که با فیلم هایی چون Star Trek /Kingsman خودی نشان داده بود، با چهره وحشی و مهارگسیخته خود در مامی، یک قالب تازه از بازیگر زن ارائه کرده است. همراه با او جیک جانسون در فیلم نمودی آشکاردارد، او شانه به شانه کروز پیش میرود. جیک را بیشتر با فیلم های کمدی چون

1566-41

1566-42

21 Jump Street/ Neighbors/ Let’s Be Cops

می شناسیم ولی ضمن اینکه در این فیلم هم جنبه های کمدی خود را دارد، خود را بالا کشیده و مسلما راه را برای آینده باز کرده است. به جرات الکس کورتزمن کارگردان فیلم با توجه به تکنیک های تازه سینمایی، آنچنان نقش مهمی به عنوان کارگردان ندارد اما فیلم دارای جنبه های پر تحرکی است، از جنبه تجاری در رده بالایی است و در سراسر جهان نیز می تواند رکوردی بالا بیاورد ولی فیلم ارزش های هنری و تازگی های یک فیلم تاریخی و غیر معمولی را ندارد.

cc

ccc

cccc