1322-46

1366-40

فصل ، فصل فیلم های اکشن است. مسلما وقتی تماشاگر با چنین انتظاری، بدیدن فیلمی میرود که دو بازیگر پولساز روز در آن بازی دارند و هر دو نیز سابقه فیلم های اکشن، خود بخود با خیال راحت روی صندلی می نشیند و بقولی پاپ کورن خود را می خورد تا در لحظات اکشن فیلم لذت ببرد، که البته با دیدن فیلم 2Guns این توقع برآورده میشود، اما شاید سینماروهای پرتوقع و اندیشمند را راضی نکند.
این فیلم برخلاف خیلی از فیلم های اکشن، با وجود نمای اولیه فیلم که تماشاگر را با خود به واقعیت های ملموس و قابل پیش بینی می برد، ناگهان تماشاگر را از دنیای ساخته شده خود بیرون می آورد و حقایقی را بازگو می کند، که ابدا در تصورش نمی گنجد. دنزل واشینگتن (بابی) و مارک والبرگ(استیگ) دو مامور مخفی با ماموریت نفوذ به کارتل بزرگ مواد مخدر و از هم پاشیدن آنها، درکنار هم قرار می گیرند، درحالیکه هر دو بهم شک دارند که براستی آن یکی به کدام گروه قاچاقچیان وابسته است هر دو می کوشند به نوعی با رهبر قاچاقچیان مکزیک پاپی (ادوارد جمزاولماس) کنار بیایند. بابی و استیگ هرکدام از دو قطب دولتی می آیند،که بقولی مسئولین جداگانه ای دارند و نکته مهم این است که هیچکدام نمی دانند   دیگری ایجنت دولتی است. در آن سوی نیز یک چهره هولناک دیگر بنام ارل (بیل پکستون) هم حضور دارد که به فیلم هیجان دیگری می بخشد و به اسرار کشف نشده فیلم می افزاید،خصوصا که پای 40 میلیون دلار پول سرقت شده از بانک هم در میان است.
بازی هر دو بازیگر دیدنی است، چون هرکدام سعی می کنند در این قافله از هم عقب نمانند و بخصوص دنزل واشینگتن همیشه با زیرکی خاصی نقش ها را می آفریند و در میان دیالوگ ها نیز همیشه سلیقه بخرج میدهد، در این فیلم نیز شاهد رد و بدل شدن طنزهایی هستیم که از تیرگی صحنه های خشن فیلم میکاهد و لبخندی بر لبان تماشاگر می نشاند.
مارک والبرگ البته بدلیل سابقه کاری با بالتازار در  فیلم Contraband راحت تر با او کار می کند ولی بهرحال در برابر بازیگر قلدری به اصطلاح چون دنزل واشینگتن در خیلی از صحنه ها کم می آورد.
فیلم بخاطر پیچیدگی های داستان، غیر قابل پیش بینی بودن ماجراها، خیلی دیدنی و متفاوت با فیلم های مشابه است چون دنزل در فیلم های پلیسی جنایی در نقش های ضد قهرمان چونTraining Day ظاهر شده است و با یک کلاه و سر تراشیده و کمی ریش و سبیل خیلی راحت از چهره دلپذیر همیشگی خارج می شود، ولی جا افتادگی دنزل و بعد مارک را در این فیلم باید مدیون بالتازار کارگردان هشیار آن بودکه تماشاگر را تا پایان سرگرم می کند.

1366-41

1366-42

این ششمین فیلم از سری فیلم های X-Men است که دارای امتیارات ویژه ای است چون برخلاف دیگر فیلم ها، داستان مستقلی دارد، آنها که فیلم های قبلی را دیده اند، براحتی با این فیلم رابطه برقرار می کنند چون معمولا عیب این فیلم ها وابستگی و پیوندی است که با سری فیلم های قبلی دارد و همین سبب میشود تا تماشاگران جدید   تمایلی به دیدن آن نداشته باشند و یا زمان تماشا دچار نوعی سردرگمی  شوند.
دو سناریست حرفه ای فیلم مارک بامبک که فیلمنامه Unstoppable را نوشته و کریستوفر کواری که (Out Look) را در کارنامه دارد، که براستی با توانایی و ذوق خاصی آنرا نگاشته اند. لوگان قهرمان اصلی فیلم (هیوجکمن) در قالب قابل تفکری ظاهر میشود، مردی که اسیر گذشته خود است، خاطره عشق گمشده و خاطره زندانی شدن در ناکاساکی درجنگ جهانی دوم، که همه این ها در سفر به ژاپن او را در بر می گیرد.
در این میان یک میلیاردر ژاپنی که در سالهای دور توسط لوگان نجات یافته، در صدد جبران است لوگان را به ژاپن می کشد، درحالیکه خود در بستر مرگ است. و لوگان اینک با دشمنان بومی چون گروه مافیایی یاکوزا روبروست. سردسته یاکوزا در صدد نابودی لوگان است، درحالیکه «دخترش» به لوگان دل بسته است.
اینکه می گوئیم فیلم دارای ویژگی های انحصاری است، گزاف نگفته ایم چون سناریست ها و کارگردان  دست بدست هم داده واین فیلم را از قالب «سری» در آورده و مسیری تازه برای آن تعیین کرده اند، منگولد قبلا با هیوجکمن فیلم Kate and Leopold را ساخته، ولی در طی این سالها هر دو رشد کرده اند هر دو به تکامل خود رسیده اند. بازیگری که تن به رژیم های سخت ورزش و غذایی داده روزی 6 هزار کالری غذا بخورد، حدود 6 ماه روی یک پروژه کار کند، مسلما نتیجه اش بکلی متفاوت وماندنی است. در روزگاری که فیلم های اکشن تنها بروی اسپشیال افکت ها و بازیهای کامپیوتری تکیه دارند، چنین فیلمی با چنین ساختاری مایه امید است.
  علاوه بر بازی درخشان هیوجکمن، فیلم از بازی های خوب تائو کاموتو، ریلا فاکوشیما و ویل یان لی، که هرکدام در نقش های خود جا افتاده اند و فیلم را دیدنی و پربار ساخته اند، برخوردار است.

1366-43