1696-72

1696-66

ماجرای فیلم مربوط به 6 شخصیت جوان است که به دروغ وانمود می کنند که درحادثه ای جان سپرده اند در حالی که این گروه حرفه ای و جنگجو، برنامه سقوط یک دیکتاتور را کشیده اند و درواقع جان برسر آن گذاشته اند.
دیدن نام مایکل بی بعنوان کارگردان این امید را میدهد، که فیلم یک اکشن دیدنی است این کارگردان در کارنامه خود فیلم های پرفروشی چون فیلم Transformers را دارد و در ضمن همکاری با چند فیلمبردار حرفه ای و ادیتور با سابقه که همه عوامل این فیلم هستند.
رهبراین گروه 6 نفره را رایان رینولدز و بازیگران دیگری چون ملانی لارنت، مانوئل گارسیا رالفو و دیو فرانکو، بن هاردی، ادریا ارونا، کوری هاکینز و نقش دیکتاتور را هم لیور راز و برادرش را پیمان معادی به عهده دارند.

1696-67

ماجرا در سرزمینی خیالی بنام ترکیستان به سبک کشورهای آسیای میانه چون تاجیکستان، قزاقستان و غیره می گذرد، این نام را به دلیل اینکه کشور خاصی در آن منطقه آسیایی زیراتهام نرود انتخاب کرده اند، ولی می تواند ماجرا در بسیاری از سرزمین های منطقه از جمله ترکیه رخ بدهد.
فیلم از همان نخستین لحظه با اسپشیال افکت ها، مهلت به تماشاگر نمی دهد، از در و دیوار اتومبیل ها و انسانها روی هوا معلق هستند، شاید آن لحظات کمی اغراق آمیز جلوه کند چون حتی یک لحظه توقف ندارند و به روایتی در مسیر خود، جان صدها نفر را می گیرند که انگار همه آنها عروسک هایی هستند که از میدان بدر میروند.
فیلم ماجرای فیلم وسترن 7 دلاور را در ذهن ها زنده می کند، چرا که انتخاب آدم ها با توجه به تخصص هایشان، شباهت هایی به آن فیلم دارد و البته در دنیای مدرن و دیجیتالی و ماشینی.
انتخاب شخصیت ها بسیار دقیق انجام شده، چون رایان رینولدز بهترین است، همانگونه که نقش های منفی نیز درست انتخاب شده اند از جمله «لیور راز» در نقش دیکتاتور یک سرزمین جهان سومی، همان است که باید باشد بیرحم و بی احساس ولی درعین حال به تنهایی بی دست و پا و ترسو!

1696-70

برادر دیکتاتور، پیمان معادی بازیگر جوان ایرانی است که دیدن اش برای ایرانیان مغتنم است ولی اینکه نام او را در لیست بازیگران اصلی نمی بینیم جای تعجب ندارد، چون پیمان نقش کلیدی و خوبی دارد و درحد توان خود توانسته قدرت بازیگری اش را درکنار سوپراستاری چون رایان نشان بدهد.
فیلم در مجموع بجز اغراق زیاد در صحنه های انفجار وسقوط، برخورد اتومبیل ها، فیلمی دیدنی است، گرچه این گونه فیلم ها نیاز به بازی درخشان ندارد و گاه بازیگران فرعی بیشتر به چشم می آیند تا سوپراستارهای فیلم، ولی فضا سازی فیلم و مخصوصا موزیک درخشان فیلم و فیلمبرداری هنرمندانه آن، به جبران کم و کاستی ها کمک می کند .
فیلم تولیدی از Netflix است، که همزمان با خود شبکه، در سینماها هم به نمایش درآمده و با استقبال هم روبرو شده است. تولید چنین فیلم های پرهزینه ای، هر بار به قدرت این شبکه می افزاید و به مرور محدودیت حضور فیلم هایش را در اسکار و دیگرجشنواره ها می شکند.

1696-69

1696-71

1696-68