1322-46

1385-46

بن استیلر معمولا به مناسبت سال نو، با یک سری فیلم های کمدی روی پرده سینماها ظاهر می شد، سری فیلم های خانواده فاکرز Meet the Parents  و یا Night at the Museum ،که با فروش خوبی هم همراه بودند، درحالیکه از هر دو سری، فیلم های تازه ای در دست تهیه است، بن استیلر امسال به سراغ بازسازی یک اثر قدیمی رفته است، به سراغ «زندگی پنهان والترمیتی» نوشته جمز توربر در سال 1939 رفته که در سال 1974 با بازی دانی گی بروی پرده سینما ها آمد و با فروش خوبی هم روبرو شد.
بن استیلر در این فیلم فقط نقش بازیگر را ندارد، او کارگردان و بروایتی تهیه کننده فیلم است، فیلمی که از دیدگاه او می تواند اینروزها بیشتر قابل لمس باشد.
فیلم قصه والترمیتی کارمند نشریه لایف است که در شرایط امروز اقتصادی، مرتب در رویاهای شیرین غرق میشود، بن استیلر به این قصه جان تازه ای بخشیده و آنرا کاملا مدرنیزه و امروزی کرده، بطوری که تماشاگر آنرا کاملا در زندگی روزانه خود می بیند. والترمیتی یک جوان مجرد است، ولی نامزد دارد، نقش نامزدش را کریستین ویگ بازی میکند که او را قبلا در فیلم های کمدی بسیاری چون فیلم جدید Anchorman-2 دیده ایم کریستین برای این نقش ساخته شده است و با شخصیت میتی کاملا هماهنگی دارد.
بن استیلر برخلاف فیلم قبلی، قالب شخصیت والترمیتی را شکسته و او را برای یک نوجوان امروزی قابل لمس ساخته است این درواقع آرزوهای ران هاوارد و استیون اسپیلبرگ ، جان راسل را که قرار بود این قصه را بسازند وهمچنین بازیگرانی چون جیم کری، اوئن ویلسن، ساشا بارون کوهن، مایک مایرز را برآورده می کند بطوری که همه آنها کار بن را ستوده اند.
بن استیلر قبلا تجربه خوبی درکارگردانی فیلم پرفروش  Tropic Thunder دارد که از بازیگران برجسته چون رابرت دانی جونیور و تام کروز بهره گرفت، اینک استیلر پرتجربه تر وکامل تر، فیلم را کارگردانی کرده که برای تصاحب جوایز امسال هم در صف ایستاده است

1385-47

«بن استیلر» از بازیگران و اینک کارگردانانی است که نسل های مختلف را می شناسد، او با توجه به خواست نوجوان، جوان، میانسال و بزرگسال و حتی کودک، فیلم خود را می سازد، فضاسازی فیلم هایش، که گاه بعنوان بازیگردر آن ها نقش و سهم دارد، برای همان روز و زمانه ساخته شده، ولی بقولی خودش تاریخ مصرف ندارد در وجود کاراکترهایی که بن استیلر خلق می کند و یا بقولی بازی میکند، نوعی کمدی گزنده ولی واقع گرا حس میشود وبا توجه به توانایی ایفای نقش ها و رقابت هائی با بازیگران برجسته سینما، همه می پرسند پس چه زمانی استیلر جایزه اسکار و حتی گلدن گلوب را می برد؟
بن استیلر فرمول کمدی رمانتیک را همیشه در دستور کار خود قرار داده و در این فیلم هم با چنین شیوه ای پیش میرود، بن همیشه به مردم عامی وساده پسند هم فکر می کند، او ضمن رعایت رگه های روشنفکرانه، به ساده گرایی نیز اعتقاد دارد و می گوید مردم در سالن سینما، زیاد  فرصت اندیشیدن ندارند.
بن استیلر در  فیلم «والترمیتی» تماشاگر را مرتب سورپرایز میکند، سورپرایزهای او، با توجه به هاله ای از رویاهای شیرین برای همه دلچسب است، ضمن اینکه فیلم از رنگ آمیزی، فیلمبرداری استادانه ای برخوردار است، صحنه هایی که به مناسب های مختلف در فیلم جای داده شده، گاه به یک تابلو شبیه است.
بن استیلر بعنوان یک کمدین صاحب سبک و مدرن، همیشه بروی سلیقه نوجوانان و جوانان فکر کرده، او در گزینش نقش هایش، به این نکته توجه داشته و این بار همه هنر و توانایی خود را در درخشان کردن شخصیت والتر میتی بکار گرفته است. ضمن اینکه همیشه شخصیت های بن استیلر در فیلم ها با احساسات تماشاگر بازی می کند، تلخی بعضی حوادث، تماشاگر را به فکر وا می دارد و در مجموع بن استیلر با فیلم والتر میتی، قدم بزرگی برداشته و چه بعنوان بازیگر و چه کارگردان، در مقام تازه ای تثبیت شده است.

1385-48