1322-46

1400-15

بعد از سالهای 1950، که فیلم های مذهبی چون ده فرمان، شاه شاهان و… پرده سینماها را تسخیر کرده بود، اینک در طی یک ماه دو فیلم مذهبی: Son of God و اینک NOAH توجه سینماروها را جلب کرده که Son of God با حدود 100 میلیون دلار فروش، نشان داد که هنوز مردم به مذهب دلبستگی دارند و «نوح» نیز با 50 میلیون دلار در سه روز آخر هفته و بعد با فروش بالا در طی هفته به حدود 80 میلیون دلار رسید.
فیلم «نوح» در اصل اولین فیلم سینمایی از زندگی حضرت نوح است ، که توسط دارن ارونوفسکی ساخته شده و بازیگران خوبی نیز دارد، راسل کرو در نقش نوح توانا و نرم پیش میرود، جنیفرکانلی در نقش نوامه همسرش و بالاخره آنتونی هاپکینز در نقش متیوسلاح کاملا در قالب خود جا افتاده اند.
همانطور که می دانید حضرت نوح به فرمان خداوند تصمیم می گیرد کشتی عظیمی بسازد و انسان وحیوانات روی زمین را نجات بدهد، که اسپشیال افکت ها، توانایی های کامپیوتری، ساخت فیلم را تاحدی آسان کرده است. وکارگردان فیلم برای هیجان بخشیدن به فیلم، جنگ بزرگی را نیز در فیلم جای داده، درحالیکه اصولا ساختن فیلم های مذهبی آسان نیست، معمولا بسیاری نسبت به پیامبران برپرده سینما حساسیت نشان میدهند، همین مسئله برای فیلم نوح هم پیش آمده، کشورهای بحرین، قطر، امارات متحده، اندونزی تا این لحظه نمایش فیلم را در کشور خود منع کرده اند، ولی بهرحال فیلم با فروش بالایی پیش میرود و نسل جوان بخصوص به آن توجه نشان داده است.

1400-16

موفقیت دو فیلم اخیر سبب شده سازندگان دو فیلم پرهزینه مذهبی دیگر:Exodus/ Gods & Kings نمایش آثار خود را جلو بیاندازند.
سازندگان فیلم، بدلیل حساسیت مسلمانان نسبت به روایات و آیات قرآن، بیشتر توجه را به  قصه نوح در انجیل جلب کرده اند… فیلم بهرصورت از هیجان خاص و قصه ای تازه برای نسل جوان، بازیگران خوب ، فیلمبرداری و ادیت خوب برخوردار است.

1400-17

این بار کاپیتان امریکا استیوراجرز، که نقش او را کریس ایوانز بازی می کند، به ماموریت حساسی میرود، به تاریک ترین منطقه اقیانوس هند میرود تا گروهی راکه توسط دزدان دریایی به گروگان گرفته شده اند نجات دهد.
برای اولین بار رابرت ردفورد بازیگر برجسته سینما، در این فیلم در نقش الکساندرپیرس مشاور امنیتی جهان ظاهر میشود، در کنار رد فورد، با سموئیل ال جکسون در نقش نیک فیوری و اسکارلت جوهانسن در نقش مامور ویژه کی جی بی، ناتاشا رومانوف معروف به بیوه سیاهپوش بازی دارند. از همان آغاز فیلم، کریس ایوانز، اسکارلت جوهانسن در قالب خود جا افتاده اند و رابرت رد فورد نیز چون همیشه شگفت انگیز است.
برادران روسو ( آنتونی و جوی) که قبلا از آنها سریال کمدی Arrested Development را دیده ایم با توانایی و ظرافت خاصی فیلم را ساخته اند بطوری که بالاترین امتیاز را در زمینه اینگونه فیلم ها از منتقدین دریافت داشته است. فیلم ضمن اینکه بسیار پرتحرک و بقولی اکشن است، از طنز شیرینی نیز برخوردار است و این برادران «روسو» که در ساختن آثار کمدی، بسیار توانا هستند و دیالوگ هایی که میان کاپیتان امریکا و بیوه سیاهپوش ردو بدل میشود، خنده برلب تماشاگران می نشاند ضمن اینکه عملیات قهرمانی آنها نیز چاشنی فیلم است ایفای نقش ناتاشا رومانوف که به عهده اسکارلت است چون فیلم قبلی، با راز و رمزی همراه است پرداخت صحنه ها، استحکام فیلمنامه کمک کرده است تا این فیلم در زمینه فیلم های قهرمانی و سوپرهیروها برای خود جایگاه خوبی داشته باشد.
فروش بالای فیلم در سه روز آخر هفته خود را نزدیک به صد میلیون دلار رساند، نه تنها خبر داد که سینما روی شاخ نوجوانان و جوانان می چرخد، بلکه فیلم های سوپرهیرویی در هر لباسی، از سوپرمن، اسپایدرمن تا آیرون من و بتمن و اخیرا کاپیتان امریکا، براحتی فاتح گیشه هستند.

1400-18