1322-46

1402-8

اینروزها توجه و علاقه تماشاگران به دیدن فیلم های مذهبی، این شانس را نصیب فیلم Heaven is For real با بودجه کم کرده، که در سومین ردیف فیلم های پرفروش هفته اول خود، مرز 21 میلیون را هم شکسته وحتی بالاتر از فیلم جانی دپ قرار دارد.
فیلم براساس کتاب پرفروشی بهمین نام، از رابطه یک پدر و پسر می گوید و خود بخود از قالب صددرصد مذهبی خارج شده و به احساسات انسانی پرداخته است و اینک بهشت براستی وجود دارد.
گریک کی نیر که در این فیلم با بازی خیره کننده خود، همه توجه را جلب می کند و بقولی چفت و بست فیلم را تا آخرین لحظه محکم نگه می دارد و چنان براحساسات تماشاگر تاثیر می گذارد، که چهره خیلی از آنها خیس اشک است.
گریک کی نیر در نقش «تاد» یک کشیش محلی در حومه شهر نبراسکا، به اتفاق همسرش سونیا (کلی رایلی) در نقش رهبر گروه کر کلیسا با دو فرزند زندگی آرامی دارند و از احترام ویژه ای برخوردارند، کالتون پسر 6 ساله خانواده (که نقش او را کانرکوروم) بازی میکند دچار بیماری ناشناخته ای میشود و در شرایط وخیمی در بیمارستان بستری می گردد که ناگهان نیر بهبود می یابد و از لحظاتی که زیرعمل بوده سخن می گوید. اینکه باحضرت مسیح و فرشتگان آوازخوان همراه بوده، در آن مدت پدرش را دیده که با خشم با خدا حرف میزند و یا مادرش که دست به دامان همه شده تا پسرش را دعا کنند. ابتدا تاد با تردید و با تکیه به ایمان خود با ماجرا برخورد می کند، ولی وقتی پسرک از جزئیات حرف میزند، اینکه فامیل هرگز ندیده را در قالب جوانی شان دیده، تاد به تحقیق می پردازد و حتی با بسیاری از اطرافیان خود درگیر بحث وجدل می شود. تا آنجا که موقعیت ممتاز خود را در کلیسا به خطر می اندازد، چون از مرز باور مذهبی اطرافیان نیز دور شده است ولی او همچنان بر باورش از حرفهای پسرش ایستاده تا پایان خط  هم میرود.

1402-9

فیلم پر از صحنه های احساسی، با حضور پسرش کالتون (کانر کوروم) است، که چهره بسیار معصومانه و فرشته واری دارد و شیوه حرکات و حرف زدن ها ومیمیک های صورتش، کاملا تاثیرگذار است و برای چنین نقشی خوب تعلیم دیده است.
بازیهای خیره کننده گریک کی نیر و سپس مارگو مارتین دیل، از امتیازات بالای فیلم است، در عین حال فیلمبرداری جذاب و ظریف دین سملر (برنده اسکار) را هم نباید فراموش کرد.

1402-10

جانی دپ بازیگر توانایی است، در این شک نکنید ولی اصولا او برای نقش های غیرمعمولی ساخته شده است، نقش هایی که در چهره وظاهر او با میکاپ تغییراتی داده میشود نقش هایی که لباس های غیرمعمولی  ورنگارنگ به تن می کند و هیچ نشانه ای از گذرزمان برچهره اش ندارد و دوستداران اش نیز او را با چنان شکل و شمایلی دوست دارند.

جانی دپ در فیلم تازه اش نقش یک دانشمند بسیار محبوب را دارد، که با ابتکارات و درضمن کشفیات ویژه خود، از مرز معمول دانشمندان عرضه تکنولوژی گذشته است، او در دنیای دور از دسترس خود، موجوداتی ماشینی ساخته که اطلاعات خصوصی زندگی وکاری و حتی احساسات آدمهای اطراف را در خود دارد، مخلوقاتی که در دست دکتر ویل کستر(جانی دپ) زنگ های خطر را برای جامعه به صدا در می آورد. از سویی یک گروه انقلابی دیگر درعرضه تکنولوژی وجود دارد که در برابر دکتر ویل می ایستد وحتی منجر به ترور او میشود، که البته دکتر ویل در پشت پرده به نیروهایی دست یافته که نه تنها هر زخم عمیق وحتی انسان مرده را ترمیم میکند و دوباره سازی میکند و خود نیز به سرعت بازسازی میشود، ولی از سویی دچارعارضه هایی میشود که روزهای عمرش را به شمارش می اندازد تا آنجا که خاکسترش را به دریا می سپارند ولی ناگهان به نوعی بر همسرش «اولین» (ربکاهال) و دوستش مکس (پال بتانی) ظاهر میشود و ارتباط برقرار می سازد و خیلی زود با تشویق او و تلاش و ابتکار اولین، یک مرکز تازه تحقیقاتی و تکنولوژی بوجود می آید،که حتی به درمان آدم های بیمار و در آستانه مرگ و حتی جان باخته می پردازد.

1402-11

فیلم درابتدا از هیجان و حرکت ویژه ای برخوردار است تا نیم ساعت اول، فیلم خود را کاملا متفاوت نشان میدهد، بعد از نیم ساعت بعدی، تماشاگر احساس می کند، شاهد یک اثر عاطفی و احساسی در قالب تکنولوژی جدید است، ولی خیلی زود فیلم از هیجان می افتد.تماشاگر دچار بلاتکلیفی میشود که براستی به کدام قهرمان فیلم دل ببندد؟ چه کسی راست می گوید، چه کسی باید در این بگیرو ببندها پیروز شود؟
در این کوران تماگر شاهد بازی درخشان ربکا هال میشود، او در تمام مراحل نه تنها از جانی دپ کم نمی آورد، بلکه درغیبت او درصحنه های مختلف،توانایی خارق العاده ای ازخود نشان می دهد. پال بتانی، خیلی معمولی پیش میرود، اما انتظاری که از مورگان فریمن میرود برآورده نمیشود، فریمن کاملا نقش بدون استحکام و سرگردانی دارد، تماشاگر شاید از خود بپرسد، اگر براستی فریمن دراین فیلم نبود چه می شد؟! چون درصحنه هایی که او نقش دارد، می توانست یا بکلی حذف شود، یا جایگزین صحنه های دیگری بشود.
در نهایت فیلم صحنه های سرگرم کننده و هیجان انگیز هم دارد، فیلم از فیلمبرداری خوبی برخورداراست وصحنه سازی ها دیدنی است.