1322-46

1403-43

در کوران فیلم های تاریخی و مذهبی و اکشن، نمایش یک فیلم کمدی درام با حضور چهره های توانای اینگونه آثار کامرون دیاز و لسلی مان، مسلما سینماها نفس تازه ای می کشند و تماشاگران بویژه خانم ها به سوی این سالن ها هجوم می آورند.
فیلم The Other Woman یک فیلم شسته و رفته کمدی درام است، همه ویژگی های این گونه فیلم ها را دارد. خصوصا وقتی قصه فیلم بر پایه انتقام زنها از مردان هوسباز بنا شده باشد و یک همبستگی میان زنان بقولی دل شکسته بوجود آید. فیلم با رابطه عاشقانه و شبانه روزی کارلی (کامرون دیاز) و مارک (نیکلاس کاستر والدو) آغاز میشود کارکی یک وکیل با تجربه و بسیار شیکپوش و مدرن است که بعد از یک دوره زندگی آزاد و بی بند و بار در پی یک مرد ثابت قدم و عاشق می گردد که همه را در وجود مارک یک بیزینس من موفق و ثروتمند می یابد.
جالب اینکه از همان لحظات اول فیلم، مارک  نشان میدهد، که دو چهره متفاوت دارد، مرد وفادار و صادقی نیست و خیلی زود هم دستش رو میشود، چون یکشب که به بهانه سر زدن به لوله کشی خانه اش میرود، کارلی با دسترسی به آدرس خانه اش با یک لوله بازکن و لباس سکسی بصورت سورپرایز بدیدار مارک میرود، ولی خود با دیدن «کیت» همسر مارک «لسلی مان» سورپرایز میشود. فیلم از این لحظه وارد مرحله جدیدی می شود، چون وقتی فردا کیت با سگ غول آسای خود وارد دفتر کارلی میشود و در قالب یک زن شکست خورده و دستپاچه، همه دفتر کارلی را متوجه می سازد. کارلی می کوشد او را از آن محیط دورکند، که منجر به دیدارهای بعدی و برخورد های تند می شود و بعد هر دو کنار هم مشروب می نوشند و لباس هایشان را مبادله می کنند! بعد هم بصورت دو جاسوس در پی گرفتن مچ مارک بر می آیند و این صحنه ها، کمدی و گاه بسیار دیدنی است و به فیلم های کمدی کلاسیک شبیه می شود.

1403-44

هرچه کیت از پای افتاده و نگران و ضعیف است، کارلی محکم و استوار و تصمیم گیرنده است. آنها حالا دو دوست صمیمی درجهت انتقام از مردی پیش میروند که هر دو را به بازی گرفته است. و خیلی زود مارک را با زنان و دختران دیگر هم پیدا می کنند و اینکه مارک در پشت پرده نیز به کلاهبرداری مشغول است و این واقعیت را «کارلی» بدلیل سابقه وکالت خود کشف می کند وچشم وگوش کیت را روشن می نماید.
قصه فیلم را ملیسا کی استاک با ظرافت زنانه خود نوشته است و مسلما با کارگردان فیلم نیک کاساوتس هماهنگ ساخته و از نیک قبلا فیلم موفق عاشقانه Note Book را دیده ایم و توانایی های او را در کشف دنیای زنان و احساسات ویژه شان.
یادمان نرود که فیلم نشانه هایی از فیلم First Wives Club ساخته 1996 دارد، با این تفاوت که با زمانه امروز آمیخته است و حداقل یک زن پر قدرت چون کارلی (کامرون دیاز) را در فیلم جای داده است، کامرون در این فیلم نقش رهبر گروه زنان و یک زن با تجربه و بقولی بزرگتر را دارد، که توانایی و تجربه زنانه خود را با تجربه وکالت خود آمیخته است وقدم هایی که برای انتقام بر می دارد، دور از خشونت واعمال غیرقانونی است، اعمال وبرخوردها و برنامه هایی که بیشتر سبب رسوایی و آبروریزی وآشفته کردن شیرازه زندگی مارک و برملا کردن چهره پشت پرده او می شود.
بازی کامرون از آغاز دلنشین است درحالیکه لسلی مان نیز چون همیشه نرم و طبیعی بازی می کند، ولی مسلما ستاره جوانی چون «کیت آپتون» در نقش «امبر» در برابر ایندو خیلی کم می آورد و بمرور به یک شخصیت حاشیه ای مبدل می گردد و گاه اصلا بچشم نمی آید.
«نیکلای کاسترووالدو» که او را در سریال Game of Thrones دیده ایم بازی نسبتا خوبی بعنوان یک معتاد به سکس و زن دارد، ولی در نهایت در برابر دو ستاره اول فیلم، در خیلی از صحنه ها کمرنگ میشود. در عوض دان جانسون بازیگر قدیمی در نقش پدر کامرون، بعد از سالها خوب رخ می کند، و راه را برای نقش های شایسته سن و سال اش، بقولی پدر و پدر بزرگ هموار می کند.
فیلم در قالب یک اثر هنری، امتیازی ندارد. ولی بعنوان یک کمدی درام دیدنی و پرنکته است. خصوصا از دیدگاه خانم ها یک فیلم تاثیرگذار است.

1403-45