1322-46

1405-22

کمتر کسی فکر می کرد، فیلمی از راه برسد و محبوب ترین فیلم نسل جوان را از صدر به زیر بکشد، ولی این اتفاق هفته قبل رخ داد، فیلم Neighbors  با شرکت ست روگن و زک افران خیلی طوفانی از راه رسید و فیلم پرفروش Spiderman را پس زد و براحتی درصدر جا خوش کرد و فروش بالای 50 میلیون، آنهم در طی 3 روز، برای فیلمی که فقط 18 میلیون بودجه داشته، یک معجزه بود.
حوادثی که در این فیلم می گذرد، کم و بیش گاه گریبان همسایه ها را می گیرد، سعی می کنند ابتدا با آن کنار بیایند وگروه جوانان عاصی همسایه را فرزندان خود بحساب آورند وحتی به آنها نزدیک شوند وبه نوعی در پارتی های وحشیانه شان شرکت کنند و همانگونه که مک (ست روگن) و کلی (رزبایرنی) زن وشوهر آرام و بی آزار همراه نوزاد خود عمل کردند.
آنها با دیدن تدی (زک افران) و پیت (دیوفرانکو) و دوستان شان با خود گفتند، بنظر بچه های خوبی می آیند فقط یک پارتی آخر هفته برپا کرده اند. بهرحال حق شان است، تا ساعت 12 شب هم می توانند بزنند و بگویند و برقصند و بنوشند. هر دو سعی می کنند به جمع آنها بپیوندند، هم آوازشان بشوند، ولی عصیان و یاغی گری ها و بی بند وباریهایشان آنها را پس میزند، کم کم کارشان به درگیری و بحث و جدل می کشد و تصمیم می گیرند بدلیل برخوردهایی که حالت مزاحمت وآزار دارد، به پلیس زنگ بزنند و همین تدی و یارانش را به عصیان تازه ای میکشد و صحنه محله، صحنه جنگ می شود.
«نیکلاس استولر» انگار نسل جوان بخصوص تین ایجرها را خوب می شناسد، به قوانین جاری هم آشناست  او خیلی ماهرانه، همه ترفندهای این نسل را برای آزار بزرگسالان بکار می گیرد، هر لحظه فیلم، با حادثه ای همراه است. در یک لحظه مک روی هوا پرتاب می شود، لحظه ای بعد همسرش و بعد حتی نوبت به بچه شان می رسد. مک و کلی، خیلی زود می فهمند قدرت مقابله ندارند، پلیس هم درحد مقررات عمل می کند و حتی بعد از مدتی مک و کلی هم برای حفظ آرامش و حتی جان خود، ناچار میشوند درباره خیلی از این رویدادها با پلیس هم سخن نگویند.

1405-24

«ست روگن» چون همیشه نقش خود را با ظرافت خاصی بازی میکند، او در نهایت مردی است که ضمن هوشیاری، وجودش از حماقت های لحظه ای هم موج میزند، تصمیمات درست نمی گیرد، درتنگناها،ترسو و مستاصل می شود، گاه احساس می کند شوهر پرقدرت و پدری مسئول  نیست، خشم خود را فرو می خورد، در پی چاره می افتد، ولی تدی و دارو دسته اش جسور وبی پروا و با برنامه ریزی خاص پیش میروند، آنها خوب بلدند که مزاحمین خود را تا سرحد جنون ببرند.
برخلاف فیلم های کمدی درام خانوادگی که معمولا ستاره های زن، نقش های کلیدی ندارند، اخیرا فیلم Other Woman و اینک این فیلم، به خانم ها میدان تازه ای میدهد، کلی (رزبایرنی) خیلی خوب در نقش خود جا می افتد و شانه به شانه ست روگن پیش میرود، اصولا «رز» ستاره جذابی نیست، ولی بازیگر خوبی است که در این فیلم امکان خودنمایی پیدا کرده است.
فیلم  برای زک افران بیشترین امتیاز را ببار آورده، که در طی یکسال گذشته بخاطر اعتیاد سرو کارش به پلیس و بیمارستان کشیده، با این نقش کاملا جا افتاده، ضمن اینکه نشان میدهد پر از انرژی است. زک بسیار ظریف و استادانه نقش خود را ایفا می کند، او یک ضد قهرمان است، که در بسیاری از صحنه ها، حمایت تماشاگر را می گیرد و دربرخی صحنه ها نفرت آنها را! این از بازیگری چون زک بعید هم نبود، چون او در اصل تا امروز فرصت و امکان نشان دادن این توانایی ها را نداشت.
خیلی از تماشاگران زک و دوستانش را در فیلم، در قالب بچه های خود می بیند، نسبت به آنها سمپاتی نشان میدهند، بعضی ها با تکان دادن سر خود، تاسف خود را نشان می دهند چرا که فیلم تاثیر خود را تا آخر به تماشاگر دارد و نه تنها زک افران را به سوی سوپراستار شدن می برد، بلکه نیکلاس استولر را در ردیف کمدی سازان مدرن قرار میدهد.
انصافا ست روگن در این فیلم تا حدی کم می آورد، چون تلاش او در برخی صحنه ها،کمرنگ است و میدان را زک افران ازاو می گیرد و از سویی «رز» نیز فرصت اثبات هنر خود را پیدا می کند.

1405-25