1322-46

1413-33

در آغاز باید توضیح بدهیم که ستاره های این فیلم، به بازی های خوب سوزان سارندان، کتی بیتز،دان آیکروید، گری کول، مارک دوپلاس تعلق دارد،که هر کدام به نوبه خود، کوشیدند تا این فیلم را از بی مایه بودن نجات بدهند. فیلمی که در هفته اول در ردیف دوم پرفروش ها قرار گرفت ولی انتظار بیشتری از آن نمیرود. از اینکه ملیسا مک کارتی کمدین هنرمندی است، شکی نداریم، ازاینکه با توجه به شکل و شمایل و شیوه بازیگری اش، تنوعی در فیلم های کمدی، بخصوص از نوع زنامه اش بوجود آورد، تردیدی نیست، ولی حفظ چنین موقعیتی هم آسان نیست. ملیسا درحالیکه فیلم های پرفروشی چون    The Heat,  Identity Thief/Brides Maidsو سریال  Mike & Mollyرا در کارنامه خود دارد، مسلما باید محتاط باشد، دوراندیش باشد و با دقت گام هایش را بردارد، چون هر اشتباهی، او را به همان سرعتی که بالا آورده، به پائین می کشد.
در فیلم ،Tammy که ملیسا نقش اول آنرا بازی می کند در بدترین لحظات زندگیش، درحالیکه اتومبیل قراضه اش دود میکند شوهرش خیانت میکند، شغل اش را از دست میدهد، دست به سرقت ناشیانه ای میزند، مادرش از سویی، دخترش ازسویی برایش دردسرهایی می آفرینند، به اتفاق مادر بزرگ الکلی وعاصی خود در مسیر فرار خود، حوادثی می آفریند، برای بعضی ها، صحنه های فیلم قدیمی Telma & Louise زنده میشود، فیلمی که 23 سال پیش با بازی سوزان ساراندن و جینا دیویس ساخته شد، با فروش بالایی روبرو شد و درواقع یک اکشن زنانه با قصه پرقدرتی بود، درحالیکه «تامی» یک کمدی کم مایه است، قصه فیلم را بن فالکون شوهر واقعی ملیسا به اتفاق او نوشته و خود کارگردانی  کرده است از سویی ملیسا طراحی لباس های همان فیلم را هم عهده دار شده است، یعنی فیلم را زن و شوهر با همه اندوخته های هنری خود ساخته اند، که البته تا حد زیادی اشتباه کرده اند.

1413-34

فیلم از آغاز دچارنوعی آشفتگی است، خانواده آشفته، اطرافیان آشفته، پرل مادربزرگ سکس طلب، که با گری کول آمیخته و پسرش بابی (مارک دوپلاس) را هم با تامی نوه خود تقسیم کرده است!
در طی فیلم سوزان سارندان و یاران قدیمی اش، همه تلاش خود را بکار می گیرند، که به فیلم هارمونی بدهند، هماهنگی بوجود آورند، ولی قصه فیلم ضعیف است،درحالیکه صحنه هایی از فیلم، تماشاگر را می خنداند، خصوصا خانم ها و جوانترها را، متاسفانه تداوم میان صحنه ها و دیالوگ های کمدی وجود ندارد، آنهم بدلیل عدم کاربرد فیلمنامه نویس های حرفه ای وزریده است، اینروزها هر فیلمی که ساخته میشود، ابتدا فیلمنامه نویس ها را تعیین می کنند، بعد روی کارگردان حساب می کنند، که این فیلم چنین نیست، بن فالکون بازیگرخوبی است بعنوان آسیستان اخیرا فعالیت هایی داشته ولی بحق برای کارگردانی یک فیلم کمدی هنوز قابلیت های لازم را ندارد، اگر ملیسا با حرکات بامزه خود و هیکل تپل مپل و صورت شیرین اش، همه نیروی خود را بکار نمی گرفت، فیلم از قالب کمدی خارج می شد. خوشبختانه هر بار تماشاچی احساس کسالت می کند، حرکات و حرفهای پرل (سوزان) مادر بزرگ بددهن و مست و افسارگسیخته ، فضا را عوض می کند، نگاهی به تیم بازیگران قدیمی فیلم، این را ثابت می کند، که با تجربه ها گاه فی البداهه هم صحنه ها را می سازند با میمیک، با حرکات بدن، با  خنده ها و دیالوگ های کوتاه به داد فیلم می رسند.
تقریبا همه شخصیت های فیلم بجز شوهران پرل و تامی، بدطینت و حادثه آفرین و دردسرساز هستند، این مسئله هم از دست کارگردان فیلم، که از آغاز ضعف کارش به چشم می آید خارج است. دراین میان برخوردها و لحظات رودررویی تامی و پرل، تامی و کتی بیتز، تاحدی دیدنی است.
فیلم بهرصورت خنده دار و نشاط آور است، ولی در ضمن یک ریسک بزرگ برای ملیسا مک کارتی بود، که موقعیت ممتاز خود را به خطر انداخت و اگر تماشاگران جوان و نوجوان  بدون توجه به نکات منفی فیلم، از آن استقبال کنند، آینده ملیسا را نجات داده اند.

1413-35