1322-46

1416-15

فیلم  لوسی خبر از این میدهد، که قهرمانان زن در هالیوود در پی اثبات خود هستند و در این میان تماشاگران بویژه جوانترها، با استقبال از این فیلم ها، به پایداری زنان در سینما یاری میدهند. فیلم «لوسی» یک فیلم اکشن و سوپرهیرویی است، که از آغاز تا پایان، مردها از هر جنس وقوم و قبیله ای در برابر قهرمان زن شکست میخورند، خوار و خفیف میشوند.
لوسی (اسکارلت جوهانسن) درحالیکه بدام یک باند خطرناک مواد مخدر خاوردور می افتد، در صحنه ای پرهیجان، که در اصل جنس فیلم را معرفی می کند، وارد معرکه ای میشود، که حتی در اندیشه اش نمی گنجد.
لوسی در دست این گروه جنایتکار، عامل انتقال یک ماده بظاهر مخدر ولی خطرناک میشود. در همین مسیر ظاهرا ماده ای وارد سیستم بدن لوسی میشود، که ناگهان او را به یک موجود ورای انسان معمولی مبدل می کند، درواقع طبق پروژه ای که در دست پروفسور نورمن (فریمن) است، با توجه به کارگیری سلول های مغزی وتشدید فعالیت شان، انسان به یک موجود خارق العاده مبدل می شود، اینک لوسی همان موجود است، که قالب زنانه و محافظه کار و کم جرات خود را می شکند وبه یک موجود پرقدرت، آنهم با قدرت های فوق بشری، قدرت هایی که براحتی با مغز خود انسان می کشد، در تونل زمان سفر میکند، زمان جاری روزگارخود را تغییر می دهد، به میلیونها، هزاران و یا صدها سال پیش میرود. زمانی که قدرت سلول های مغزی لوسی به 100درصد میرسد، حوادثی رخ میدهد که از باور اطرافیان، حتی پروفسور نورمن هم دور است.

1416-16

لوسی در نهایت خشونت و درنهایت قدرت، در یک صحنه احساسی به مادرش زنگ میزند، تا با او از شرایط خود حرف بزند. حتی از زمان کودکی خود و حوادثی که بر او گذشته ومادرش را حیران می کند.
اسکارلت جوهانسن در نقش خود، تواناست، او اصولا درسالهای اخیر برای نقش های قهرمانی و ورای بشری برگزیده شده، که با  Black Widow شروع شده و بمرور جا می افتد و مسلما این فیلم با موفقیت دور از انتظار فروش اش، راه را بروی قسمت دوم این فیلم هموار می کند و راه اسکارلت را به سوی قهرمانان افسانه ای می گشاید.
مورگان فریمن در فیلم چون همیشه نرم و طبیعی بازی میکند، ولی کار فوق العاده ای نمی کند، در عوض مین سیک چون نقش کلیدی وحساسی دارد و خوب هم بازی می کند.

1416-17

فیلم SEX TAPE بجرات یکی از فیلم های بی مایه امسال است، جالب اینکه بسیاری پیش بینی می کردند فیلم در آخر هفته اول رکورد 70 میلیون را می شکند، ولی دیدیم که در همان ردیف های چهارم و پنجم ماند و مطمئنا بمرور ازکادر جدول خارج میشود. بعد از فیلم TAMMY، این دومین فیلم بی مایه و بدون هدف سال است، ظاهرا هر دو فیلم کمدی هستند، ولی گاه تماشاگر بدنبال لحظه ای می گردد که کمی بخندد!
این فیلم برخلاف انتظار گاه کسالت آور هم میشود، چون سوژه فیلم وحرکات بازیگران بسیار تصنعی است . قصه یک زوج جوان که در اصل از آغاز زندگی مشترک شان چندان هم مجذوب هم نبودند، ولی یک شب با فرستادن بچه ها به خانه آشنایان تصمیم می گیرند یک پورنوی خانگی بسازند و طی سه ساعت رابطه جنسی پیاپی، همه گونه استایل ها را تست می کنند و فیلم را برای آینده، سالهایی که بدنبال تفریح و یادآوری خاطرات هستند ذخیره کنند، ولی جی (سیگال) یک روز فراموش میکند که چنین صحنه های ضبط شده ای روی آی پد اش جای دارد و خیلی زود به دست هرکسی می رسد وناگهان همه شهر در میان همه دوستان و آشنایان وهمکاران پخش میشود.
دراصل فیلم بجای اینکه جنبه کمدی داشته باشد، به صحنه های غم انگیزی هم تبدیل میشود، بقولی آبروی آنی (دیاز) و جی (سیگال) میرود وتصمیم می گیرند شاید جلوی گسترش آنرا بگیرند، ولی دیگر دیر شده است، دیگر همه یک کپی از این فیلم را درخانه و دفتر کار خود دارند و در همه محافل و مجالس درباره اش حرف میزنند.
چند سال پیش درخبرها خواندیم که آقایی با تهیه چنین فیلمی از رابطه جنسی با همسرش، بعد از طلاق به قصد انتقام، آنرا روی سایت ها گذاشت که عده ای موفق به کپی شدند و با شکایت آن خانم، پلیس طرف مقابل را دستگیر کرد.
بنابراین چنین رویدادهایی، بارها اتفاق افتاده وهم اکنون بعضی اززوج های جوان، حتی زن وشوهرها، چنین فیلم هایی درون گاوصندوق خانه خود دارند، شاید هم بروی «آی پد» خود و نمی دانند که چه خطری آنها را تهدید می کند.
این فیلم بی مایه و بدون هدف خاص، بدون بازی خوب، بدون حرکات طبیعی، اگر هر عیبی داشت، حداقل این یک حسن را داشت که به خیلی ها هشدارداد فیلم های پورنوی خانگی و شخصی و پنهانی خود را به نوعی نابود کنند تا به چنین مسائلی برخورد نکنند.

1416-18