1322-46

1459-28

زمانی که با نام عوامل سازنده یک فیلم روبرو میشویم، مسلما قضاوت ها از همان آغاز فرق میکند، خیال مان راحت تر میشود و با دیدگاه مطمئن تری به تماشا می نشینیم. این فیلم هم بدلیل نام معتبری چون جورج کلونی،بعد هم کارگردان صاحب سبکی چون «بردبرد» تکلیف مان را از همان لحظه اول روشن می کند.
«بردبرد» را با فیلم های خوبی چون The Incredible Mission Impossible- Ghost Protocol می شناسیم، کارگردان فیلم های اکشن ولی با آگاهی های لازم وگزینش قصه های استخوان دار است.
قصه فیلم را در اصل از حدود دو دهه پیش، دمان لیندولوف تدارک اش را دیده که خود قصه جداگانه ای دارد، ولی فیلم بروی یک پسربچه نابغه ای می گذرد که در سال 1964 با اختراع یک جت دستی می خواهد در مسابقه مخترعین شرکت کند و یک دختر تین ایجر کیسی (بریت رابرتسون) و مخترعین این زمانه، که می کوشند زمین را از نابودی نجات بدهند گرچه برخی از صحنه ها و حرف ها، با ارزش گذاری (G) هماهنگی ندارد، ولی هدف فیلم و ساختار آن از سوی کمپانی دیزنی، تاثیر مثبت خود را بروی نوجوانان می گذارد.

1459-29

جورج کلونی بازیگر توانایی، که معمولا در فیلم ها بدنبال نقش های جنجال آفرین نیست، بلکه به کیفیت و تاثیرگذاری نقش می اندیشد در این فیلم نیز خود را به نسل جوان سپرده و تقریبا بیشتر صحنه ها به جوانترها تعلق دارد.
فیلم پیام های خاص خود را دارد، از آینده ای سخن می گوید که تاریک وآشفته و دور از احساس است و دراین میان قهرمانان فیلم می کوشند تا این فردای تاریک را به روزهای روشن وآرام تری مبدل سازند.
«برد برد» در خلق صحنه های فردای بشر و دنیا موفق است، کادری که با او در تهیه صحنه ها واسپشیال افکت ها کار کرده اند همه متخصصین برجسته و کارآمدی هستند.

1459-30

نقش کودکی فرانک واکر(جورج کلونی) بسیار شیرین و حساب شده است، اتنا دخترکی که در هر دو زمانه زندگی می کند وبه هدایت قهرمانان مشغول است، نقشی دلپذیر است، که «رافی کسیدی» نوستاره انگلیسی از عهده آن بخوبی برآمده است.
کیسی (برایت رابرتسون) دختر تین ایجری که در داستان فیلم نقش دارد، یک پدیده هنرمند جدید در سینماست، که با این فیلم درخشیده است. هیو لوری (درنقش دیوید نیکس) بازیگر توانای تلویزیونی، در فیلم خوب جا افتاده و راه را هموار کرده است و در نهایت جورج کلونی چون همیشه، با نقش خود زندگی می کند ولی فیلم یک ایراد بزرگ از دیدگاه تماشاگران دارد، آنهم حرف زیاد در صحنه های پایانی فیلم است، بطوری که تا حدی کسل کننده میشود، بجرات با کم کردن این حرفها فیلم بی نقص و دیدنی است.

1459-31

در دو سه سال اخیر، دوباره ستارگان زن کمدی، سینما را تسخیر کرده اند، قبلا یکی دو سال جنیفرانیستن و کامرون دیاز با فیلم های پرفروش خود، بازار کمدین های مرد را از سکه انداخته بودند و هر فیلمی از آنها به بازار می آمد در صدر پرفروش ها بود، ولی بعد سری فیلم های «فاکر فامیلی» با حضور رابرت دنیرو و بن استیلر، فیلم های مشترک وینست وان و اوئن ویلسون، دور را از دست آنها گرفت، ولی اخیرا با ورود ملیسا مک کارتی در صحنه فیلم های کمدی، تحول تازه ای بوجود آمده و ملیسا با دو سه فیلم از جمله Heat با ساندرا بولاک رکوردی برجای گذاشت و اینک همه درانتظار فیلم Spyهستند.
همه اینها خبر میدهد که زنان کمدین، باز هم صحنه را از مردان ربوده اند، نمونه اش دو فیلم اخیرPursuit و Pitch Perfect است که هم کارگردان زن دارند وهم بازیگران زن.
فیلم The Pursuit، یک کمدی اکشن است که هر دو بازیگر زن آن از آغاز تا پایان تماشاگر را می خندانند وهیجان و شور بپا می کنند.
وقتی ریزویترسپون را در نقش یک پلیس وظیفه شناس ولی کمی سر درگم می بینید نمی توانید جلوی خنده خود را بگیرید، چون ریز چنان در نقش فرو رفته، که انگار خود کاراکتر فیلم است یک پلیس نه چندان زبر و زرنگ که مامور میشود یک خلافکار با سابقه و شرور را با همسرش دنیلا(سوفیا ورگارا) را به دادگاه جنایی دالاس رسانده تا علیه کورتز یکی از خطرناک ترین مافیاهای مواد مخدر و جنایت های خونین شهادت بدهند و خود بخود کورتز هم بیکار نمی ماند، او نه تنها عوامل خود را بلکه پلیس های خود فروخته راهم استخدام می کند، تا هر دو شاهد و حتی پلیس محافظ شان را از پای در آورند. و درهمین مسیر شوهر دنیلا از پای در می آید و همه حوادث فیلم به دو زن سپرده میشود، که درنهایت توانایی و با هماهنگی خاص پیش میروند. هماهنگی میان دو بازیگر زن، دور از انتظار است وهمین نیز به هیجان و شیرینی فیلم کمک می کند، خصوصا در صحنه های آخر، همه عوامل فیلم بکار می آیند تا تماشاگر را خندان و راضی از سینما به بیرون بفرستند.
در مورد بازی ریزویترسپون هیچگاه شک نکنید، چون او یک بازیگر نابغه است و درهر نقشی شگفتی می آفریند. در مقابل سوفیا ورگارا هم همه تلاش خود را کرده که از قالب شخصیت سریال «مدرن فامیلی» در آید، و الحق هم چنین است اونیز با ظرافت خاصی نقش خود را ایفا می کند.
فیلم در طوفان فیلم های اکشن قهرمانی، جای خود را در لیست ده فیلم پرفروش حفظ کرده و جالب اینکه فیلم در خارج از امریکا هم با استقبال روبرو شده است.

1459-32