1322-46

1468-19

با توجه به آشنایی دیرینه با امی شومر بعنوان یک شوگرل، استندآپ کمدی، تی وی شو، اطمینان داشتیم که فیلم بهر صورت کمدی است، خنده تماشاگر را می گیرد، پا از مرز اخلاق هم به آن سوی می گذارد، چون این شیوه کار کمدی امی شومر است. خصوصا در این فیلم که خود نوشته و پا به پای کارگردان آن جاد اپاتو گام برداشته است.
امی شومر با کمدی کلاب ها شروع کرد. کارش به اجرای برنامه های بزرگ چون گرامی هم کشید، خوب با شوی تلویزیونی خود Inside Amy Schumer بسیار درخشید و حتی اساتید کمدی هم او را تائید کردند.
در این فیلم کمدی رمانتیک، عشق را از دیدگاه دیگری می بینیم، زنی که با وجود شغل پرمسئولیت و محترم، خود از نظر اخلاقی پایه های لرزانی دارد، او خیلی راحت برای لذت آنی با هر مردی می خوابد، انتظارات عجیب و غریبی در هم خوابگی دارد در چهره اش لذت دیده نمی شود. انگار به کاری مثل آشپزی و یا رنگ آمیزی یا رانندگی مشغول است.
جاد اپاتو، صحنه ها را خوب کارگردانی کرده، او با فیلم های کمدی پرفروش خوبی چون:
40 Year Old Virgin / Funny People
کارنامه حرفه ای درخشانی دارد ولی اصولا در فیلم هایش، مردها نقش های اصلی را داشتند و زنها در حاشیه حرکت می کردند. ولی در این فیلم با توجه به نوشته «امی» همه نقش و همه تکیه فیلم را به او سپرده است و البته امی هم از عهده آن خوب برآمده است و فیلم را بصورت یک نقطه عطف در کارنامه «اپاتو» جای داده است.
«امی» در فیلم نقش یک ژورنالیست را در یک مجله زنانه دارد، که به زندگی مردان پرهیاهو و تأثیر گذار در جامعه می پردازد و امی این بار به سراغ دکتر ارون کانر می رود که نقش او را بیل هدر بازی میکند. یک پزشک متخصص قهرمانان ورزشی که با توجه به حرکات ساده و لوده امی به او جذب می شود. همانگونه که شیوه امی است، بلافاصله هم با او به رختخواب می رود، یعنی شخصیتی که بیشتر از مردها، در فیلم ها انتظار می رود و امی خواسته با این شخصیت، مردها را وسیله ای برای لذت های آنی معرفی کند.

1468-20

با توجه به اینکه در طی 10 سال اخیر هالیوود به سوی مردسالاری پیش رفته، زن ها به فکر افتادند و خیلی زود در نقش های کمدی، گوی سبقت را از مردان ربودند. در طی همین دو سه سال اخیر ملیسا مک کارتی کار را به آنجا برد که بازیگران روز سینما چون جیسون استاتهام و جود لا را زیر چتر خود گرفت. یا «کریستین ویک» با سری فیلم های کمدی خود و بعد به نوعی جدی تر، ساندرا بولاک تأثیر عمیق خود را بر فضای مردسالار هالیوود گذاشت. ولی نکته ای که در بیشتر فیلم های زنانه شاهد هستیم، اصرار قصه فیلم بر فاسد بودن، لوده بودن، بدون تفکر بودن و سطحی بودن شخصیت های زنانه است. شاید خیلی از ستارگان زن بدون توجه تنها بدلیل ایفای نقش اول تن به این شخصیت ها بدهند، ولی آن هم نوعی زیرکی مردان در هالیوود است که زنان را از تأثیرپذیری عمیق و منطقی و اخلاقی دور می سازند، حتی طبق خبرها، جاد اپاتو کارگردان فیلم Train Wreck چنان بر روی شومر تأثیر گذاشته که او را هم به همان مسیر کشیده، شخصیت زن در فیلم، سردرگم، بلاتکلیف، فاسد، گاه با افکاری کودکانه و بدور از توانایی های فکری یک ژورنالیست بظاهر موفق است. حتی مشروبخواری های امی، مردانه و خشن است و در نهایت برای جلب نظر دوباره و آشتی با معشوق، دست به یک سری دیوانه بازیهای غیر متعارف می زند.
فیلم در نهایت، کمدی است و صدای خنده تماشاگران هم مرتب شنیده می شود و در گیشه هم خود را تا مقام سوم و چهارم ده فیلم پرفروش رسانده و برای امی شومر هم یک کارنامه تازه ساخته است.

1468-21