1341-12

 

عباس حجت پناه
من شانس دیدن کارهای خانم آزاده قطبی را یک هفته قبل از نمایشگاهشان در لوس آنجلس داشتم.
آزاده قطبی که از سالهای کودکی به نقاشی علاقه خاصی داشته و بطور جدی این هنر را دنبال میکرده از سال 2003 رسما بعنوان یک نقاش مدرنیست در امریکا و اروپا خود رامطرح کرده.
خودش می گوید: آغاز کار جدی من در عرصه هنر نقاشی با دو اثر در یک اکشن هنری در سال 2003 بودکه مورد استقبال فراوان قرار گرفت وبدین ترتیب از آن پس بطور حرفه ای کارهایم را در امریکا واروپا در نمایشگاههای مختلف عرضه کردم.
آثار آبستره و اکسپرسیونیستی او مفاهیمی به بیننده ایرانی القا می کند که در ارتباط با مهاجرت های اجباری ما ایرانیان است.
با وجودی که آزاده در سالهای کودکی به این مهاجرت تن داده ولی ریشه های فرهنگی او زیردست پدر ومادری فرهیخته (پدری که در راس سازمان رادیو تلویزیون ملی ایران بود و مادر هنرمندی که بنیانگذار  ارکستر مجلسی رادیو تلویزیون ملی ایران بود) از دست نداده است.
آزاده با تمام کردن یک اثر نقاشی روی بوم آنرا بریده و به صورت نوارهایی در می آورد و دوباره این باریکه ها را درکنار هم قرار داده و اثر جدیدی بوجود می آورد، بقول خودش، این نقاشی تمام شده درحقیقت مردم و جامعه ایرانند که شکل کاملی داشته و بعد از انقلاب بصورت قطعاتی پراکنده در سراسر دنیا. او با کنار هم گذاشتن این بریده ها که سمبل ما ایرانیان در غربت هستند دوباره سعی در بازسازی این جامعه میکند و شکل جدیدی با این مجموعه پراکنده خلق می کند.
شنبه این هفته 23 فوریه از ساعت 6 تا 9 بعد از ظهر و یکشنبه 24 فوریه از ساعت 2 تا 5 بعد از ظهر افتتاحیه این نمایشگاه در گالری سیحون است، نمایشگاه تا اول مارچ ادامه خواهد داشت.
برای آشنایی بیشتر با کارهای خانم آزاده قطبی میتوانید به وب سایت ایشان سر بزنید.
www.azadehgallery.com

Seyhoun Gallery:
 9007 Melrose Ave., West Hollywood  CA 90069