1457-90

1457-91

عکس ها از مرجان اعظمی
با همت و تلاش جانانه مرجان اعظمی مدیر هنری و اجرایی و یک چهره فعال اجتماعی، یک هنرمند خستگی ناپذیر، نمایشگاهی از آثار نقاش هنرمند «پگاه والیزاد» در تاریخ 18 ماه می در «لاو بردز کافه اند بیکری» پاسادینا، برای عموم برگزار می شود که افتتاحیه آن در تاریخ 16 می خواهد بود.
«مرجان اعظمی» خود در زمینه های فرهنگی وهنری وبرگزاری روزهای ویژه سنتی و تاریخی ایرانی در لس آنجلس، سالهاست فعالیت دارد ونوروزهای زیبایی را برای کودکان و نوجوانان وخانواده های ایرانی وغیر ایرانی برپا ساخته است.
با مرجان اعظمی درباره برگزاری این نمایشگاه در رادیو جوانان Javanan Radio و مجله جوانان گفتگویی داشتیم. مرجان میگفت من از سالهای دور، از زمان دانشگاه آزاد درایران، پگاه را می شناسم. پگاه به نقاشی علاقه خاصی داشت و بعد از دریافت لیسانس رشته علوم ارتباطات، بدنبال عشق خود نقاشی رفت و نزد اساتید دوره های طراحی و رنگ و روغن را گذراند. دوره طراحی را نزد استاد شکیبا فهیم به مهارت های هنری رسید. در سال 1995 نقاشی رنگ و روغن را بطور حرفه ای در مکتب استاد رحیم نوسی با تکنیک ویژه با استایل رآل و امپرسیونیزم شروع کرده وبه مرور با مهارت های شگفتی در زمینه اکسپرسیونیزم و آبسترک دست یافت. پگاه آثارخود را به نمایشگاه های داخل و خارج برد، سال 2001(ابوظبی) 2004 (گالری کمال الملک) 2004 (گالری القصباء شارجه) 2005: (گالری موزه ملی دمشق و گالری نقش جهان- انفرادی) 2006: (گالری نقش جهان درجمع اساتید) 2007: (گالری المسرح دوها و گروهی کیش) 2014 : (گالری نقش جهان: نوآوری جهانی میکس نقاشی و مس کاری روی بوم) نمایشگاه گروهی خانه هنرمندان ونمایشگاه آرت کالکشن موزه قصر.
پگاه در طی سالها به دریافت جوایز بسیاری از داخل و خارج از ایران نائل آمد.
پگاه از سال 2007 در زمینه سبک مدرن و آثار انتزاعی، به جستجو و پژوهش پرداخت، چون در پی معنا بود، در پی نوگرائی بود، بدنبال کاوش های تازه وبحث انگیز نمایشگاه 2014 در نقش جهان برپا ساخت.
پگاه بوم را با فلز مس آشنا ساخت و با رنگ و روغن و کوبیدن مس بربوم، سبکی نو خلق کرد و با این کار سبکی نو آفرید با تحسین صاحبنظران و عاشقان نقاشی روبرو شد.
مجموعه دهها تابلویی پگاه در نمایشگاه پاسادینا، درواقع در رساندن رسالت مجموعه ونوسی هاست و در تجلیل بهتر از این مجموعه باید گفت: چه چیزی زیباتر ازاین که شناخت زیبایی به لطافت ابرهای سرزمین ونوس وقلم زدن بر بوم نقاشی بدست هنرمند عزیز سرزمین مان پگاه والیزاد را به تماشا بنشینیم وبستائیم چه چیزی زیباتر از این همه نگار شدن در نگارخانه ای است که تکامل را با پروانه ها به یادمان می آورد و ما را بدست یکی شدن بربال یگانگی می سپارد.
در تاریخ 18 ماه می بدیدار آثار پگاه والیزاد در آدرس زیر میرویم

Love Birds Cafe and Bakery
921 E. Colorado Blvd,
Pasadena, CA

برای دیدار دیگر آثار پگاه بروی وبسایت زیر بروید:

www.heleart.com

1457-92