1373-8

1373-9

«برنده شدن در قرعه کشی مشکل نیست انتخاب بلیط برنده مشکل می باشد»
ایگور کاربوف

شایعاتی در مورد لاتاری(قرعه کشی گرین کارت) این تصور را بوجود آورده است که قرعه کشی گرین کارت دیگر وجود نداشته و از بین رفته است. بهمان میزان نیز سایر وعده هایی که در مورد تغییرات آتی قوانین امور مهاجرتی به عمل نیامده تا اندازه ای شامل اغرق و گزافه گویی گردیده است. همانطوری که اعلام گردیده است مهلت قانونی ارائه فرم DV-2015 از تاریخ اول اکتبر 2013 (سه شنبه)  ساعت 12 ظهر آغاز گردیده و در روز شنبه 12 ظهر دوم نوامبر 2013 پایان یافته و تمامی متقاضیان قرعه کشی گرین کارت می بایستی فرم مربوطه را از طریق مراجعه به سایت
www.dvlottery.state.Gov تکمیل نمایند.
جهت ارائه فرم تقاضانامه از طریق کامپیوتر، متقاضیان می بایستی فقط یکی از دو فرم ذیل را یعنی (E-DV) و یا (DS-5501) را تکمیل نموده و آنرا از طریق سایت بالا ارائه دهند. لازم به تذکر است که سایر فرمها و سایت های کامپیوتری برای قرعه کشی گرین کارت معتبر نمی باشند.
دستور العمل های مربوط به چگونگی شرکت در قرعه کشی گرین کارت، تمامی متقاضیان را برای این منظور آگاهی میدهد که دستخوش فریب های گوناگون نگردیده و از پرداخت پول به مشاورین مختلف و کارشناسان امور مهاجرتی که وکیل نبوده و حتی فرمهای مربوطه را بدون آنکه اطلاعاتی در مورد آن داشته باشند جداً خودداری نمایند. این موضوع را بخاطر داشته باشید که بخشی از ارائه تقاضانامه، نگاهداری صفحه تائیدیه و همچنین شماره آن تائیدیه بسیار مهم می باشد. بدون داشتن این تائیدیه نمی توانید به سیستم کامپیوتری مربوط به قرعه کشی گرین کارت دسترسی پیدا کنید واز اینروز نمی توانید از آخرین جریانات مربوط به شرایط تقاضانامه تان اطلاعاتی بدست آورید تمامی کشورهای شوروی سابق می توانند در سال جاری درقرعه کشی گرین کارت شرکت نمایند فقط اتباع کشور نیجریه از این شانس برخوردار نبوده و شهروندان این کشور فقط می توانند از طریق قرعه کشی DV استفاده نمایند در سالهای اخیر، شاهد انواع فریبکاری های گوناگون از سوی نیجریه از قبیل ارسال پیامهای شادباش کامپیوتری که افراد را به دروغ برنده قرعه کشی گرین کارت اعلان نموده و با پیامهایی همانند یکی از بستگان شما بطور ناگهانی در انگلستان فوت کرده و ارثیه قابل توجهی به شما تعلق گرفته است بوده ایم و بدین دلیل است که شهروندان  این کشور بطور موقتی از شرکت در قرعه کشی DV محروم گردیده اند.
هنگامی که فرم قرعه کشی گرین کارت را تکمیل می نمایید، توجه داشته باشید که می بایستی نام همسر خویش را در آن ذکر نموده و در صورتی که با یکدیگر زندگی نمی نمائید می بایستی هنوز نام وی را ذکر نمائید مگر اینکه این جدایی قانونی باشد. ضمنا ذکر نام تمامی فرزندانی که زیر 21 سال بوده و ازدواج نکرده اند، خواه  فرزندان واقعی و خواه فرزندخواندگان ضروری می باشد.توجه داشته باشید در صورتی که حتی در قرعه کشی گرین کارت برنده شوید، و تمامی  فرزندان در فرم مربوطه ذکر نگردیده باشند آنان واجد دریافت گرین کارت نبوده وحتی فرزندان بالای 21 سال نیز برای فرم  DVواجد شرایط نمی باشند. بهرحال قانون حمایت از شرایط کودکان، در شرایط ویژه ای فرزندانی که در زمان برنده شدن والدین سن آنان بالاتر از زمان تقاضا رسیده است، آنانرا واجد شرایط میداند. در صورتی که ارائه  فرم DV قبل از آنکه  فرزندان ازدواج  نکرده 21 سال نداشته باشند و قبل از اینکه ویزا صادر شود، آنان 21 ساله گردند، در اینصورت آنان واجد شرایط اخذ ویزا بوده و هنوز قانون آنانرا زیر 21 سال مورد توجه قرار میدهد.
شما میتوانید وضعیت فرم DV-2015 را از طریق Entrant Status check در مورد E-DV با مراجعه سایت
www.dvlottery.state.Gov که از اول ماه می 2014 تا حداقل 30 جون 2015 بررسی نمایند.
در صورتی که در قرعه کشی برنده شوید می بایستی دستورالعمل های آنرا مطالعه کرده و اقدامات بعدی را دریابید که بتوانید تمامی فرمها و اسناد مربوطه را تا تاریخ ضرب الاجل 30 سپتامبر 2015 ارائه دهید. تمامی اطلاعات ارائه شده در فرم DV-2015 می بایستی به قسمت  با ارائه شماره تائیدیه  که در فرم DV-2015 حفظ گردیده انتقال یافته تا بتوانید دریابید که اطلاعات شما در پروگرام (برنامه)  مندرج گردیده باشد تحت هیچ شرایطی فرم ِDV پس از این تاریخ صادر نگردیده و اعضای خانواده هم نمی توانند فرم  DV را دریافت نمایند تا بتوانند در قرعه کشی وگرین کارت شرکت نمایند.
عکس های مربوط به قرعه کشی می بایستی به صورت JPEG 240 کیلوبایت و با ابعاد  600X600 Pixels (عرض عکس)در 24bit رنگی باشد تمامی کسانی که بطور غیر قانونی در ایالات متحده بوده و یا کسانی که بیش از زمان قانونی خویش درایالات متحده بوده می توانند در این قرعه کشی شرکت نمایند، لیکن تا زمان تغییر قانون نمی توانند گرین کارت خویش را دریافت نمایند. ضمنا خبر خوش برای مهاجرین غیرقانونی این است که در صورتی که مقیم کالیفرنیا باشند می توانند احتمالا تصدیق رانندگی دریافت نموده که البته موکول به امضای استاندار کالیفرنیا در مورد پیشنهاد قانونگزاران برای این منظور میباشد.
جهت اطلاعات بیشتر و آشنایی با قوانین امور مهاجرتی در چند روز گذشته می توانید به سایت ذیل مراجعه نمائید.
www.ablawoffice.com
توجه داشته باشید که تمامی اطلاعات دراین مقاله جایگزین مشاوره قانونی نبوده و فقط اطلاعات کلی را ارائه میدهد.
جهت قرار ملاقات ومشاوره می توانید از طریق ایمیل ها وتلفن ذیل ارتباط برقرار نمائید.

 
aboghosian@hotmail

[email protected]

Tel: (818) 507-8029

1373-10