1657-73

آقای مجید: پسر ما امسال از دانشگاه فارغ التحصیل میشود ولی هنوز کار و یا شغلی به او پیشنهاد نشده است و مانگران هستیم، لطفا ما را کمک کنید.
با تشکر یک مادر از کالیفرنیا
مادرعزیز:اولا روز مادر را به شما تبریک می گویم. در مورد شغل برای فرزند فارغ التحصیل شما، باید بگویم که شما احتیاج به کمک ندارید و فرزند شما است که باید بفکر خودش باشد و از تمام امکانات موجود برای پیدا کردن کار باید استفاده کند مخصوصا از خود دانشگاه و کارآموزی در شرکت های مختلف. درآخرین آمار که از طرف روزنامه LA Times منتشر شده بود 83 درصد از فارغ التحصیلان برنامه ای برای کار در سال 2014 ندارند و از هر 5 فارغ التحصیل 4 نفر پیشنهادی برای کار ندارند.
البته این آمار نباید شما را نگران کند، توصیه میشود اگر امکان دارد فرزند شما برای ادامه تحصیل به دانشگاه باز گردد و فوق لیسانس خود را بگیرد.
موفق باشید

1657-74

***

آقای مجید: من یک خانم 45 ساله و تنها هستم و در یک شرکت مشغول به کار میباشم و تا به حال به خارج از کشور مسافرت نکرده ام و کمی هم ازاین موضوع ترس دارم ولی دوست دارم به تنهایی به اروپا مسافرت کنم کمی من را راهنمایی کنید.
با تشکر از کالیفرنیا
خانم محترم: ترس نداشته باشید، البته همیشه مسافرت به تنهایی کمی مشکل خواهد بود ولی اگر برنامه ریزی را به خوبی انجام بدهید از مسافرت خود لذت خواهید برد. لطفا به نکات زیر توجه فرمائید:
1- با یک آژانس مسافرتی صحبت کنید.
2-به کشور و یا کشورهای امن مسافرت کنید.
3- تا حد امکان ازکارت اعتباری American Express استفاده کنید.
4- پاسپورت وکارت های اعتباری و شناسایی خود را همیشه در جای امن نگه دارید.
5- یک لیست از تمام مدارک خود جداگانه داشته باشید
6- بیمه سلامتی را حتما برای خارج از کشور داشته باشید.
7- وقتی وارد هتل میشوید، شماره اتاق خود را محفوظ نگه دارید.
8- همیشه از نگهبان وکارمند هتل بخواهید شمارا تا اتاقتان هدایت کند.
9- برای دیدن شهر با تور هماهنگ کنید.
10- برای استفاده از تاکسی از مسئول هتل کمک بگیرید.
سفرخوش

1657-75

***

آقای مجید: من و همسرم با تعدادی از دوستان و اعضای فامیل در مورد مسائل درمانی دکتر اختلاف داریم. دوستان و یا اعضای فامیل همیشه در مورد اینکه دکتر ما چگونه ما را مداوا می کند و یا استفاده از دارو، عقاید خود را می خواهند به دیگران تحمیل کنند. لطفا در این مورد بنویسید.
با تشکر: از کالیفرنیا
خانم و آقای محترم: در بین ما ایرانی ها این مسائل وجود دارد و ما دوست داریم در هر زمینه ای حتی اگر حرفه ما نباشد نظریه بدهیم . مثلا در مورد اینکه آیا دارویی را که دکتر تجویز می کند استفاده کنیم یا نه. من توصیه می کنم که در مورد بیماری خود با دیگران صحبت نکنید و هم چنین در مورد داروهایی که به شما تجویز شده است.
من معتقد هستم که ما باید به دکتر خود اطمینان داشته باشیم و دستورات او را دنبال کنیم نه اینکه به حرف دیگران برای مداوا.
علم پزشکی و دارو بقدری پیشرفت کرده است که در چند دهه گذشته طول عمر را بسیار بلندتر کرده است و دنبال نکردن دستور پزشک خود می تواند عواقب بدی داشته باشد.
لطفا در این مورد هم با دکتر خود مشورت کنید.
به امید سلامتی

***

آقای مجید: با فرا رسیدن فصل تابستان و تعطیلی مدارس یکی از مشکلات ما این است که با فرزندان نوجوان و کم سن خود چکار کنیم و چگونه آنها را در فصل تابستان مشغول نگه داریم لطفا کمک کنید.
با تشکر: مهری از آریزونا
خانم مهری: با شما همفکر هستم و نگرانی شمارا درک می کنم . مشغول نگه داشتن فرزندان خردسال زیر 14 سال در تابستان می تواند بسیارمشکل باشد. البته بودجه شما برای این برنامه بسیار مهم میباشد مخوصا اگر پدر ومادر هر دو کار می کنند.
اگر بودجه شما اجازه میدهد در سراسر امریکا Camp های مختلف برای هر سلیقه ای وجود دارد که حداقل چند هفته در طول تابستان را توصیه می کنم مانند: کمپ های ورزشی- هنری –علمی – درسی.
البته برای بچه های 14 سال به بالا این نوع کمپ ها کمتر وجود دارد.
برای بچه های 14 سال به بالا با کمپ های نزدیک محل زندگی خود صحبت کنید تا این سن بچه ها در آنجا مشغول به کارهای غیر انتفاعی بشوند. برای استفاده از این نوع کمپ ها هرچه زودتر اقدام کنید.
موفق باشید

1657-76

1657-77