1609-31

آقای مجید: من 2 سال است که با مدرک مهندسی از ایران به امریکا مهاجرت کرده ام و بالاخره یک شرکت مهم من را برای مصاحبه دعوت کرده است اگر امکان دارد بگویید که آیا نکاتی هست که من قبل از مصاحبه باید برای اینکار بدانم که این شانس را از دست ندهم؟
با تشکر: مهدی از کالیفرنیا
آقای مهدی لطفا به نکات زیر توجه کنید و امیدوارم در مصاحبه موفق باشید.
7 راه که می توانید شانس خود را برای پیروزی در مصاحبه بالا ببرید.
1- حداقل 15 دقیقه زودتر به محل مصاحبه بروید
2- با منشی شرکت به خوبی رفتار کنید
3- ارتباط مستقیم با چشمان خود با مصاحبه کننده
4- وقتی دست می دهید خوب و محکم دست بدهید
5- با مصاحبه کننده مهربان و دوستانه رفتار کنید
6- چند کپی از رزومه خود را همراه داشته باشید
7- در طول مصاحبه سئوالهای منطقی را فراموش نکنید.
موفق باشید

1609-32

***

آقای مجید: بالاخره جواب دانشگاهها برای پسر ما که کلاس 12 دبیرستان میباشد به دستمان رسید و هیچیک از 4 دانشگاهی که اقدام کرده بود او را قبول نکردند، ما کمی نگران هستیم ولی خودش می گوید که به کالج 2 ساله خواهد رفت اگر امکان دارد جواب ما را بدهید که آیا راه درستی میباشد یا نه؟
با تشکر پدر ومادر نگران از کالیفرنیا
پدر و مادر عزیز: پسر شما درست می گوید و این اتفاق برای هزاران نفر در سال می افتد و نگران نباشید.
پسر شما هر چه زودتر باید به یکی از کالج های دو ساله نزدیک محل زندگیتان مراجعه کند و برای پائیز سال 2018 ثبت نام کند و به احتمال زیاد آنها یک تست ریاضی و انگلیسی از او خواهند گرفت که زیاد مشکل نمی باشد.
پسر شما از پائیز امسال کالج را باید شروع کند و با توجه به رشته تحصیلی خود 60 واحد فایل ترانسفر را باید پاس کند و بعد برای دانشگاه مورد علاقه خود دوباره اقدام کند و دانشگاه را از سال سوم شروع خواهد کرد.
لطفا با یک مشاور تحصیلی خصوصی و یا در کالج مشورت کنید.
موفق باشید و نگران نباشید

1609-33

***

آقای مجید: جواب دانشگاهها برای دختر ما به دستمان رسیده است و او برای چند دانشگاه قبول شده است ولی حالا ما مشکل پرداخت شهریه را داریم و مخارج، لطفا کمی در این مورد ما را کمک کنید یا از طریق ایمیل ، تلفن و یا ملاقات خصوصی.
با تشکر از لوس آنجلس
خانم و آقای محترم: این تنها مشکل شما نمی باشد هزاران دانشجو و خانواده آنها با این مشکل هرساله روبرو هستند.
در حال حاضر خرج دانشگاههای خصوصی (شهریه) باشد به طور میانگین حدود 35 هزار دلار در سال است و خرج دانشگاههای دولتی برای شهروندان کالیفرنیا حدود 10 هزار دلار میباشد.
امریکائی ها در حال حاضر حدود 1.3 تریلیون دلار بدهکاری های وامهای دانشجویی دارند و دانشجویان فارغ التحصیل به طور میانگین حدود 25 هزاردلار بدهکار خواهند شد البته برای مقطع لیسانس.
امیدوارم چند ماه پیش شما و دخترتان برای کمکهای دولتی از طریق سایت FAFSA اقدام کرده باشید و هم چنین از اداره کمک های دانشجویی دانشگاههای قبول شده هم میتوانید کمک و راهنمایی بگیرید.
موفق باشید

***

آقای مجید: من و همسرم به چند جشن عروسی دعوت داریم و در آینده نزدیک تنها دختر ما ازدواج خواهد کرد اگر امکان دارد اگر لیستی از پرطرفدارترین مکانها برای ماه عسل وجود دارد را در صفحه خود در مجله جوانان چاپ کنید که اگر دختر و داماد آینده ما از ما پرسیدند جوابی داشته باشیم و به آنها کمک کنیم.
با تشکر از لوس آنجلس وتگزاس
خانم و آقای محترم: معمولا عروس و داماد محل ماه عسل را از سالها پیش انتخاب کرده اند، حتی اگر هنوز تصمیمی به ازدواج ندارند البته بودجه آنها مهم میباشد.
اخیرا نشریه معروف US News & World Report دراین مورد مقاله ای را به چاپ رسانده لطفا توجه کنید:

Best Honeymoon Destination Of 2017-2018

بهترین جاها برای ماه عسل
در سال 2018- 2017

1- Tuscany. Italy
2- Tahiti
3- Bora Bora
4- Fiji
5- Napa Valley
6- Paris
7- Florence/ Italy
8- Bali
9- Kauai/ Hawaii
10- Rome

1609-34

1609-35