1551-61

آقای مجید: من حدود یک سال پیش به امریکا با برنده شدن گرین کارت مهاجرت کرده ام وحدود 25 ساله هستم وبا تحصیلات 2 ساله دانشگاهی از ایران و همیشه عاشق رشته فیلم و سینما بوده ام و با شروع مراسم اسکار بیشتر و بیشتر عاشق این رشته شده ام لطفا من را راهنمایی کنید از کجا شروع کنم.
با تشکر- کامران از امریکا
آقای کامران: رشته خوب و مشکلی را انتخاب کرده اید که رشته تخصصی میباشد و مشکلات خود را برای ادامه کار و درآمد خواهد داشت ولی اگر واقعا علاقه دارید به نظر من اول از یک کالج 2 ساله شروع کنید و بعد از آن خود را به دانشگاهی که رشته فیلم و سینمای خوبی دارد منتقل کنید.
البته دانشکده های خصوصی 2 ساله فقط برای این رشته وجود دارد.
برای وارد شدن به دانشکده های خصوصی فیلم و سینمای 2 ساله ویا کمترباید آماده شرایط باشید و سابقه کار فیلم و سینما را هم داشته باشید و فراموش نکنید فکر نکنید با داشتن لیسانس فیلم و سینما حتما می توانید وارد این رشته بشوید و بیشتر احتیاج به سابقه و خلاقیت شما و خاک صحنه خوردن را دارید.
موفق باشید

1551-62

***

آقای مجید: با تشکر از شما یک سئوال اقتصادی و اجتماعی و یا خانوادگی داشتم من یک مرد 58 ساله هستم وحدود 20 سال پیش از همسرم جدا شدم و صاحب یک پسر و یک دختر هستیم، من و مادر فرزندانمان رابطه خوبی نداشته ایم و هم چنین دختر و پسرمان رابطه خوبی با من ندارند ولی من همیشه از نظر مالی کمک کرده ام.
چند ماه پیش از من خواسته اند که پول خرج عروسی دخترمان را پرداخت کنم و من مرد ثروتمندی نیستم و صاحب یک خانواده جدید با دو فرزند هم میباشم شما چه فکر می کنید و اگر به جای من بودید چه تصمیمی می گرفتید؟
با تشکر- از امریکا
قبل از هر تصمیمی توصیه می کنم با یک مشاور خانواده مشورت کنید. البته از نظر عاطفی خانواده با خانواده فرق می کنند.
شما گفتید که دختر شما رابطه خوبی با شما ندارد و این زیاد جالب نمی باشد و نمیدانم آیا شما تصمیم دارید در مراسم عروسی شرکت کنید یا نه. از نظر اقتصادی به قدرت مالی خود و مسئولیتهای خانوادگی نگاه کنید. البته شما پدر هستید و یک وظایفی دارید و اگر برای تان مقدور می باشد و علاقه دارید شاید موقعیت خوبی باشد که در جشن عروسی شرکت کنید و روابط خود را بهتر کنید ولی با خود و خانواده و دخترتان رو راست باشید و اگر برای شما کمک مالی مشکل می باشد با آنها در این مورد صحبت کنید و تا جایی که امکان دارد کمک کنید.
موفق باشید

1551-64

***

آقای مجید: من وهمسرم صاحب 3 فرزند زیر 15 سال هستیم و هر دو به سختی کار می کنیم و درآمد متوسطی داریم و بدون پس انداز و بودجه برای مرخصی و مسافرت، هر تابستانمان هم بدون مسافرت می گذرد، لطفا اگر می توانید از نظر اینکه با درآمد و بودجه کم ما چگونه میتوانیم بطور خانوادگی به مسافرت و مرخصی یک هفته در تابستان امسال برویم.
با تشکر از شما: از کالیفرنیا
خانم وآقای محترم: متوجه مشکل مالی شما میشوم با داشتن 3 فرزند نوجوان و خرج زیاد.
به نظر من خانواده شما با خرج شاید کمتر از 500 دلار می توانید یک هفته مسافرت خوبی داشته باشید که همیشه درخاطر فرزندان شما خواهد ماند و این کار البته به علاقه شما وهمسرتان و برنامه ریزی صحیح دارد. پارک های ایالتی و فدرال در امریکا و هم چنین سواحل ایالتی درکالیفرنیا می تواند پذیرایی شما باشد.
چادرزدن ویا همان Camping را برای یک هفته به شما توصیه می کنم که یک مسافرت خوب برای بچه ها و به یادماندنی برای خانواده.
برای اینکار باید آماده باشید و حس زندگی در طبیعت را داشته باشید برای یکبار با خرجی نزدیک به 200 تا 500 دلار وسائل Campingرا بخرید و هرسال استفاده کنید و برای رزرو جای خود در پارک های ملی امریکا، سواحل و جنگل ها و پارک های ایالتی از چند ماه قبل اقدام کنید و خرج هر شب کمتر از 25 دلار میباشد.
برای رزرو جای خود به وب سایت Reserveamerica.com مراجعه کنید.
سفرخوش

1551-65

***

آقای مجید: با مدرک فوق لیسانس مهندسی از ایران به امریکا مهاجرت کرده ام و در یکی از ایالات شمال غربی امریکا زندگی می کنم که البته چند ماه بیشتر نیست که مهاجرت کرده ام.
درعرض 3 ماه گذشته موفق به دریافت جوابی برای کار نشده ام و خیلی نگران میباشم لطفا من را راهنمایی کنید.
با تشکر- رضا از شمال امریکا
آقای رضا، اولا خوش آمدید به امریکا، خوب شما مدت کوتاهی است که در امریکا هستید و طبیعی میباشد که هنوز کار پیدا نکرده اید و زیاد نگران نباشید و امکان دارد که چندین ماه هم طول بکشد با توجه به سابقه کار شما در ایران و مدرک تحصیلی شما و رشته تحصیلی شما و جایی که زندگی می کنید لطفا رزومه خود را بطور حرفه ای تهیه کنید و در سایت های مختلف کار قرار بدهید (پست کنید) و از دوستان و آشنایان خود که مشغول به کار در رشته شما هستند کمک بگیرید.
توقع اینکه درعرض یک یا دو ماه کار در رشته خود پیدا کنید غیرمعقول میباشد. شما برای کار خوب باید آماده باشید که به شهرها و یا ایالات دیگر امریکا نقل مکان کنید و اگر چند مدتی کارهای غیر کار خود انجام بدهید ضرری ندارد و زبان انگلیسی خود را قوی تر می کنید.
اگر می خواهید برای دکترا ادامه تحصیل بدهید مخارجی برای شما ندارد، استاد دانشگاهی که شما را قبول کند برای کاندیدای دکترا خرج شما را خواهند داد.
موفق باشید

1551-63