1461-10

آقای مجید: من یکی از طرفداران صفحه شما در مجله جوانان هستم وپس از مدتها من از شما یک سئوال دارم و جواب آن هم برای من و دیگر خوانندگان مجله می تواند مفید باشد.
من یک خانم 55ساله هستم و 15 سال است که از همسرم جدا شده ام یکسال پیش با یک آقای امریکایی 65 ساله آشنا شدم و روابط بسیار خوبی هم با هم داریم، او صاحب 3 فرزند بزرگسال و من صاحب 2 فرزند هستم که یکی در ایران و یکی در امریکا زندگی می کند این آقا وضع مالی خوبی دارد و به من پیشنهاد ازدواج و یا زندگی مشترک را داده است ولی ضمنا از من خواسته است که قرارداد قبل از ازدواج را امضا کنم، که ثروت او متعلق به خود اوست اگر طلاق یا اگر فوتی پیش آمدو من سهمی در مال اوندارم. من در این مورد مردد هستم. لطفا جواب من را بدهید.
با تشکر- از کالیفرنیا
خانم محترم: اول من توصیه میکنم که با یکی از وکلای خوب ایرانی در این مورد صحبت کنید و نظرات قانونی را از او بخواهید درچند سال اخیر به علت مهاجرت ایرانیان به امریکا وقوانین ازدواج در امریکا این نوع قراردادها رواج پیدا کرده است.
این قراردادها از بعضی اختلافات بعدی در زندگی جلوگیری می کند و در این مورد از نظر فکری عاطفی و روحی باید آماده باشید و هردوی شما احتیاج به وکیل دارید و درحالت کلی این نوع مسائل و تصمیمات را با وکیل درمیان بگذارید و افراد غیرحرفه ای و غیر متخصص نمی توانند به شما کمک کنند.
موفق باشید

1461-11

***

آقای مجید:ما در شمال کالیفرنیا زندگی می کنیم و بالاخره دختر 17ساله ما جواب قبولی را از دانشگاه مورد علاقه خود یعنی دانشگاه UCLA گرفت ولی من و پدرش کمی در این جابجایی نگران هستیم لطفا ما را برای این تغییر آماده کنید.
با تشکر -از سن حوزه ،کالیفرنیا
خانم محترم: با تبریک برای قبولی دخترتان به یکی از بهترین دانشگاههای امریکا و کالیفرنیا و حتی دنیا.
دختر شما زندگی جدید وپرهیجانی را شروع خواهد کرد و امیدوارم که در خوابگاه دانشگاه حداقل 1 تا 2 سال آینده را سپری کند لطفا به نکات زیر توجه کنید وحتما برای بازدید دانشگاه همراه دخترتان اقدام کنید.
1- حتما با همسرتان ودخترتان برای بازدید دانشگاه برنامه ریزی کنید.
2- با هم اتاقی دخترتان و خانواده او آشنا شوید.
3- لیست خرید وسائل خوابگاه را از دانشگاه بگیرید و با هم اتاقی او مشورت کنید.
4- با او در مورد مسائل ایمنی صحبت کنید.
5- با مسئولان خوابگاه در مورد زندگی دخترتان صحبت کنید
6- سال اول شاید احتیاج به اتومبیل نباشد.
7- در مورد پارتی های دانشگاهی و مشروبات الکلی و مواد مخدر صحبت کنید.
8- او را دریک بودجه مالی کنترل شده قرار دهید.
9- دور و اطراف دانشگاه را مورد بازدید قرار دهید.
10- به او یادآوری کنید که سال اول دانشگاه بسیار مشکل میباشد و سرنوشت ساز.
موفق باشید

1461-12

***

آقای مجید: دانشگاههای امریکا خرج و مخارج خود را از کجا تامین میکنند، آیا شهریه به تنهائی کافی میباشد و درجاهای مختلف می خوانم که خیلی ها پول های کلانی به دانشگاه ها اهدا می کنند.
با تشکر: فربد و فریما از کالیفرنیا
خانم فریما و آقای فربد: همانطور که میدانید کلا دانشگاههای امریکا به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم شده اند و هر دو سیستم دارای شهریه میباشند که ارزان هم نیستند.
البته دانشگاههای خصوصی در امریکا گران تر وخرج سالیانه آنها با شهریه و دیگر خرج ها به 60 هزار دلار در سال هم میرسد.
ودانشگاههای دولتی و یا ایالتی اگر بهتر بگوئیم با خرج سالیانه بین 15 تا 30 هزار دلار خواهند بود.
البته دانشگاهها حسابهای بانکی دارند که به آنها حسابهای Endowments می گویند و این حسابها از طریق پولهای اهدائی اشخاص ثروتمند و فارغ التحصیلان این دانشگاهها تامین می شود و دانشگاهها از درآمد این حسابها خرج دانشگاه و بورس ورزشی و تحصیلی را پرداخت می کنند.
«5 دانشگاه با بزرگترین حسابهای Endowment»

1- Harvard 32 Billion
2- Yale 21 “
3- Princeton 18 “
4- Stanford 18 “
5- Mit 11 “

موفق باشید

***

آقای مجید: ما از شهر دالاس در ایالت تگزاس با شما تماس می گیریم لطفا ما را کمک کنید، خانواده 5نفره ما برای یک تعطیلات 10 روزه به جنوب کالیفرنیا وشهر لوس آنجلس خواهیم آمد و دوست داریم وقتمان را بیشتر نزدیک دریا و آب بگذرانیم.
لطفا چند جای مناسب را برای ما توضیح بدهید.
با تشکر: از تگزاس
با تشکر از شما و تصمیم خوبی را برای مسافرت گرفته اید، البته ایالت کالیفرنیا از جنوب تا شمال در زمان تابستان برای مسافرت بسیار مناسب میباشد.
با توجه به سئوال شما من جاهای دیدنی در سواحل کالیفرنیا را مخصوصا جنوب کالیفرنیا را به شما معرفی میکنم امیدوارم مورد پسندتان قرار گیرد.
«اسکله های دیدنی درجنوب کالیفرنیا»

1- Stearns Wharf, Santa Barbara
2- Goleta Pier, Santa Barbara
3- Malibu & Paradise Cove Piers
Malibu در Paradise Cove

برای یک روز توصیه میشود.

Ventura County Pier/ Ventura
5- Manhattan Beach Pier
6- Santa Monica Pier
7- Redondo Beach Pier
8- Huntington Beach Pier
9- Newport Beach Pier
10- Balboa Pier

سفرخوش

1461-13

1461-14