1463-33

آقای مجید: من و همسرم و پسرم برای زندگی، کار و تحصیل قصد داریم به کالیفرنیا بیائیم. من وهمسرم فوق لیسانس کامپیوتر و زبان داریم و دوست داریم دانشگاه خود را برای مقاطع بالاتر انتخاب کنیم.
ما صاحب یک پسر 13ساله هستیم و کلاس هشتم میباشد، لطفا از نظر انتخاب محل زندگی وانتخاب یک دبیرستان دولتی را در اورنج کانتی و یا لوس آنجلس ما را راهنمایی کنید.
با تشکر: محمد از تهران
آقای محمد: متاسفانه وضع ویزا واقامت خود را توضیح ندادید. اگر شما از طریق مهاجرت به امریکا تشریف می آورید و از نظر مالی هم مسئله ای ندارید من اورنج کانتی را به شما توصیه میکنم و نه اینکه لوس آنجلس جای خوبی نیست ولی اگر تصمیم گرفتید به لوس آنجلس بزرگ بیائید شهرهای اطراف لوس آنجلس را انتخاب کنید و مهم است که دبیرستان فرزندتان که 4 سال طول می کشد را خوب انتخاب کنید. و از نظردانشگاه برای فوق لیسانس رشته کامپیوتر اقدام کنید و ادامه رشته زبان انگلیسی بسیار باز و می تواند فوق لیسانس های مختلف را انتخاب کنید.
درهرحال موفق باشید

1463-34

***

آقای مجید:من یک ایرانی مهاجر هستم که با مدرک تحصیلی فوق لیسانس به امریکا آمده ام و رشته تحصیلی من لیسانس وفوق لیسانس مدیریت بازرگانی است و بتازگی برنده گرین کارت شدم و در امریکا قانونی هستم ولی لطفا در مورد پیدا کردن و یا حداقل درمورد اینکه برای بدست آوردن کار چگونه اقدام کنم من را در مجله جوانان راهنمایی کنید.
با تشکر- از امریکا
با تشکر ازشماوخوش آمدید به امریکا، مسئله کار و پیداکردن آن فقط مشکل شما نیست ونزدیک به 300 هزار نفر درامریکا از منافع بیکاری استفاده می کنند و دنبال کار هستند. با اطلاعات کمی که از شما دارم، توصیه من این است که یک رزومه خوب برای خودتان درست کنید و آن را در سایت های کاری و کاریابی بگذارید با دوستان خود صحبت کنید وحتما و امیدوارم از نظر زبان انگلیسی قوی باشید و اگر امکان دارد چند واحد و کلاس در رشته خود هم در کالج نزدیک محل زندگی خود بردارید تا خود را کمی قوی تر کنید و توصیه میکنم از کارها وشرکت های کوچک هم شروع کنید و هم چنین از شرکت های کاریابی هم استفاده کنید واگر لازم شد به دانشگاه برگردید و یک فوق لیسانس دیگر بگیرید تا از آن طریق با سیستم رشته خود بیشتر آشنا شوید و بتوانید کارآموزی را هم در یک شرکت انجام دهید و اگر فوق لیسانس شما در MBA میباشد شانس خوبی خواهید داشت.

***

آقای مجید: من بتازگی به امریکا آمده ام وسئوال من از شما این است که آیا برنده شدن لاتاری در امریکا واقعا امکان دارد یا نه؟ و اگر کسی برنده شود پول آن را چگونه دریافت میکند وآیا مالیاتی هم باید برای آن پرداخت شود و در آخر آیا باید در این کشور قانونی بود؟
با تشکر مهدی از کالیفرنیا
آقای مهدی: لاتاری در امریکا حقیقی میباشد و مقررات سختی هم دارد و ایالت های مختلف با توجه به قوانین خود آن را اجرا می کنند و از طرف دولت مرکزی هم قوانینی وجود دارد.
به عنوان مثال لاتاری کالیفرنیا که در سال 1984 کار خود را با رای گیری مردم شروع کرد که لایحه آن شماره 37 بود.
اگر لاتاری برنده شدید به شما 2 حق انتخاب میدهند که پول برنده شده را به طور مساوی درعرص 26 سال دریافت کنید و یا حدود نیمی از پول برنده شده را بطور یکجا بگیرید.
درهرمورد شخص برنده شده باید مالیات ایالتی و دولتی آن را پرداخت کند وقبل از صدور چک برای فرد برنده شده 20درصد از آن را برای مالیات نگه خواهند داشت تا شما ورقه های مالیاتی خود را در موقع خود انجام دهید. اگر برنده شدید با حسابدار ومسئول مالی خود مشورت کنید و وکیل شما هم میتواند نقش بسیار مهمی دراین مورد داشته باشد.
موفق باشید

1463-35

***

آقای مجید: 2 سال پیش پسر ما گفت از یک کالج 2ساله به دانشگاه 4ساله ترانسفر می کند ولی متاسفانه متوجه شدیم که او هیچگاه به دانشگاه نرفته است وحقیقت را به ما نگفته است و حال پشیمان است واز ما کمک خواسته است لطفا ما را کمک کنید.
با تشکر از امریکا
خیلی متاسف هستم که این اتفاق برای شما افتاده است و تا زمانی که پسر شما آماده باشد و تصمیم خود را برای روش صحیح ادامه تحصیل داشته باشد هنوز راه وجود دارد و پسر شما با راحتی می تواند ادامه تحصیل بدهد. البته باید اول دلیل این کار او را پیدا کنید و آیا او کلاسهایی هم داشته است یا نه و اگر داشته است چه نمراتی گرفته است.
پسر شما می تواند با مدرک کالج 2 ساله خود دوباره برای دانشگاه ها اقدام کند منوط بر اینکه چه سابقه تحصیلی درعرض 2 سال گذشته داشته است. احتمالا احتیاج به یک نامه و توضیح کامل در مورد غیبت 2 سال گذشته را دارید و اگر دلیل نرفتن به دانشگاه نمرات بد ایشان بوده است را هم باید مفصلا توضیح داد.
درهرحال اگر پسر شما آماده شروع دوباره باشد هیچ مشکلی در پیش رو نخواهد داشت فقط شاید مدت زمان بیشتری برای فارغ التحصیل شدن نیاز داشته باشد.
با کانسلرهای دانشگاه صحبت کنید.
موفق باشید

1463-36

1463-37