1466-47

آقای مجید: پسر 18 ساله ما از دو ماه دیگر به یک کالج دوساله در حومه لوس آنجلس خواهد رفت، او کلاس 12 را تمام کرده و دیپلم دبیرستان خود را با نمرات متوسط حدود 2.9 گرفته و برای هیچ دانشگاه چهار ساله ای اقدام نکرده است. لطفا ما را در مورد کالج 2 ساله و رفتن و ترانسفر کردن به دانشگاه کمی کمک کنید.
با تشکر: مهدی از کالیفرنیا
آقای مهدی: هرساله هزاران نفر فارغ التحصیل دبیرستان در آمریکا به کالج های دو ساله میروند و بعد از 2 تا 3 سال به دانشگاه مورد علاقه خود ترانسفر میکنند.
برای ترانسفر لطفا به نکات زیر توجه کنید:
1) پاس کردن 60 واحد قابل ترانسفر
2) انتخاب رشته در سال دوم کالج
3) انتخاب دانشگاه و نوع سیستم دانشگاهی برای ترانسفر
4) پاس کردن کلاسهای پایه همگانی در کالج 2 ساله
5) کارهای جنبی و عام المنفعه
6) یک شغل برای درآمد برای چند ساعت در هفته مناسب میباشد.
7) هر ترم دانشجوی تمام وقت باشد.
8) 15 واحد برای هر ترم توصیه میشود.
9) قبل از وارد شدن به کالج 2 ساله احتیاج به امتحان ریاضی و انگلیسی توسط همان کالج را دارید
10) بعد از یکسال و پاس کردن 30واحد آماده اقدام کردن به دانشگاهها باشید.
موفق باشید

***

آقای مجید: من یک خانم 51 ساله هستم و تنها زندگی میکنم و از نظر درآمد هم خوب هستم ولی اعضای فامیل و دوستان زیادی در نزدیکی خود ندارم و وقت اضافی خودم را با ورزش و مطالعه و رفتن به سینما و تأتر میگذرانم. ولی تصمیم گرفته ام به تنهایی به مسافرت های مختلف در آمریکا و دیگر نقاط جهان بروم. به نظر شما برای یک زن تنها و 51ساله تنها مسافرت کردن کار درستی میباشد یا نه؟ لطفا من را راهنمایی کنید، البته خودم به این تنها مسافرت رفتن علاقه دارم.
با تشکر- شیوا از کالیفرنیا
خانم شیوا: اولا توصیه میکنم که روابط خودرا با دوستان قدیم و جدید بهتر کنید و داشتن دوستان خانم برای شما بسیار مهم میباشد.
درهرصورت در یک آمار از طرف Visa Global Travel نشان داد که درسال 2015 تعداد کسانی که تنها مسافرت میکنند 24درصد افزایش داشته است و در این مقاله به چند نکته اشاره کرده است:
1) حلقه ازدواج برای خانم ها اگر حتی مجرد هستید.
2) بار زیاد با خودتان نبرید
3)نشان دهید که واقعا یک توریست هستید.
4) کم کردن طلا و جواهرات در زمان مسافرت
5) جملات و کلمه های مهم زبان مردم آن منطقه را یاد بگیرید
6) خود را آماده کنید از نظرمحل اقامت و حمل و نقل شهری که در آن هتلتان را انتخاب کرده اید
7) نقشه آن شهر و کشور را مطالعه کنید
8) مواظب پاسپورت و وسایل شخصی خود باشید
9) در هتل های معروف اقامت کنید.
10) با یک تور مسافرت کنید.
سفر خوش

1466-49

***

آقای مجید: همانطور که میدانید تیم‌ ملی‌ فوتبال بانوان آمریکا قهرمان جام جهانی‌ فوتبال شد. اگر امکان دارد کمی‌ در مورد درآمد و حقوق این بازیکنان در مقایسه درآمد و حقوق بازیکنان مرد در آمریکا و یا در دنیا توضیح بدهید.
با تشکر: سپیده از لوس انجلس
خانم سپیده: تیم‌ ملی‌ فوتبال بانوان آمریکا برای سومین بار قهرمان جام جهانی‌ شد که در بازی‌ فینال تیم‌ ژاپن را با نتیجه باور نکردنی ۵-۲ شکست داد.
وبسایت Sporting Intelligence گزارش میدهد که حقوق مردان فوتبالیست باشگاه‌های آمریکا بطور میانگین ۳۰۵ هزار دلار در سال در مقابل خانم‌ها که ۱۴ هزار دلار می‌باشد و سازمان خبرگزاری روییترز گزارش داد که فیفا به ۳ تیم‌ مردان حاضر در جام جهانی‌ گذشته ۵۷۶ میلیون دلار جایزه داده در مقابل خانم‌ها که ۱۵ میلیون دلار بود.
البته این را فراموش نکنید که مسابقات جام جهانی‌ بانوان در سراسر دنیا در مقابل مسابقات مردان طرفداران بسیار کمتری دارد به همین دلیل درامد فیفا کمتر می‌باشد.
البته مسابقه فینال جام جهانی‌ بانوان در آمریکا بیشترین بیننده را در تلویزیون در تاریخ فوتبال در آمریکا داشت و همینطور فراموش نکنید که بانوان تیم‌ فوتبال آمریکا که قهرمان جهان شده اند درآمد‌های خوبی‌ را برای خودشان بوجود خواهند آورد با ارائه تبلیغات و آگهی و نمایندگی محصولات تبلیغاتی.
در هر حال موفق باشید.

1466-50

***

آقای مجید: من و همسرم یک دختر ۱۵ ساله داریم و دوست داریم بدانیم که از این سنّ او را در چه برنامه‌های ورزشی و جنبشی مشغول کنیم که تا در دبیرستان بتواند موفق باشد و به رفتن به دانشگاه به او کمک کند. البته ورزش برای ما و او بسیار مهم می‌باشد.
با تشکر: از گلندل کالیفرنیا
خانم و آقای محترم: خوشحال هستم که از این سن کم به فکر برنامه‌های آینده دخترتان هستید.
برای بچه ها، شروع ورزش‌های گروهی از سن حدود ۱۵ سالگی توصیه میشود.
برای دختر خانم‌ها ورزش‌های مانند: سافت بال، شنا، فوتبال، والیبال و دو میدانی برای کسب بورس‌های ورزشی بسیار مناسب است.
البته باید در تیم‌ اول دبیرستان در رشته‌ ورزشی مورد علاقه دخترتان هم نقش اساسی‌ را بازی ‌کند. درخشش در ورزش و درس هر دو میتواند او را صاحب بورس‌های ورزشی کند. اگر دخترتان و یا هر دانش آموزی در یک یا دو رشته ورزشی موفق باشد انتخاب دبیرستان برای ورزش و درس بسیار مهم می‌باشد.
دخترتان نه تنها باید در تیم‌ اول دبیرستان بازی‌ کند بلکه در تیم‌‌های خارج از دبیرستان هم بهتر است که شرکت کند. البته در وهله اول نمرا‌ت درسی‌ او از ورزش مهمتر می‌باشد.
موفق باشید.

1466-51