1467-19

آقای مجید: مادر و پدرم به من توصیه کردند با شما از طریق ایمیل تماس بگیرم بدلیل اینکه من برای چند دانشکده حقوق اقدام کرده ام و از چند دانشکده هم جواب قبولی دریافت کرده ام، یکی از دانشکده ها که در لیست 25 دانشگاه طراز اول نیست ولی دانشکده بسیار خوبی میباشد به من بورس تحصیلی برای 3 سال پرداخت می کند ولی یک دانشکده که در لیست 25 دانشکده می باشد پیشنهاد مالی نکرده است و تمام شهریه را خودم باید پرداخت کنم، لطفا نظر خود را به من بگویید.
با تشکر: فرید از کالیفرنیا
آقای فرید: اولا تبریک به شما برای قبولی. مسئله انتخاب دانشکده و دانشگاه می تواند کمی سردرگمی ایجاد کند البته درجه بندی این دانشکده ها و یا دانشگاهها می تواند در زندگی کاری آینده شما در زمان استخدام تاثیر داشته باشد و در بیشتر مواقع هم تاثیری نمی گذارد و استخدام و آینده کاری شما بیشتر به شما و قابلیت های شما ربط دارد.
اگر شما در یک دانشکده حقوق خوب قبول شده اید و آنها تمام مخارج شما را پرداخت می کنند فکر میکنم این موقعیت را نباید از دست بدهید ولی اگر از نظر مالی مسئله ای ندارید خوب تصمیم خود را بگیرید و به دانشکده ای که در لیست 25 بروید ولی اگر قرار باشد که شما وام دریافت کنید و بدهکار بشوید، بدهکاری زیاد تا مدتها شما را از نظر مالی در مضیقه قرار خواهد داد. در هر حال با پدر و مادر خود هم مشورت کنید و در هر حال موفق خواهید بود.
موفق باشید

1467-21

***

آقای مجید: لطفا کمی در مورد مسائل مالی، بودجه و چگونه بتوانیم کنترل آنها را در دست بگیریم توضیح بدهید من و همسرم بتازگی به آمریکا آمده ایم.
با تشکر: رضا و فرشته
خانم و آقای محترم: مسائل مالی و آینده مالی در ماه از اطلاعات و تصمیمات میباشد و برای هر شخصی فرق می کند که مربوط به شغل اش، درآمداش، تعداد اعضای خانواده اش و شرایط کاری همسرتان و سن اش بسیار مهم می باشد.
ولی در حالت کلی در یک مسیر حرکت می کند و برای شروع اگر می توانید 10 درصد از درآمد سالیانه خود را توصیه می کنم پس انداز کنید و ضمنا به 10 مورد دیگر هم توجه کنید:
1 – هدف خود را برای آینده مالی انتخاب کنید.
2 – ایجاد یک بودجه برای خود و خانواده.
3 – خرج های بیهوده را کم کنید.
4 – یک حساب برای مواقع ضروری داشته باشید.
5 – قرض خود را پرداخت کنید.
6 – برای بازنشستگی پس انداز کنید.
7 – پس انداز باید شاخه های مختلف داشته باشد.
8 – بیمه های لازم را داشته باشید و به اندازه کافی.
9 – وصیت نامه را فراموش نکنید.
10 – برای دانشگاه فرزندانتان پس انداز کنید.
لطفا با یک مسئول مالی مشورت کنید.
موفق باشید

***

آقای مجید: دختر ما کلاس 11 را تمام کرده است و تا 2 ماه دیگر کلاس 12 را شروع خواهد کرد ما در حومه لس آنجلس زندگی می کنیم، لطفا ما را برای اقدام کردن به دانشگاه آماده کنید و کمی توضیح بدهید.
با تشکر: سیمین از کالیفرنیا
خانم سیمین: دختر شما در ماه های اکتبر و نوامبر باید به دانشگاه ها اقدام کند و اگر در کالیفرنیا زندگی میکنید دانشگاههای ایالتی مانند UC و CAL STATE مهلت آخر آنها 20 نوامبر هرسال می باشد.
دختر شما برای اقدام کردن احتیاج به ریز نمرات کلاسهای 9 – 10 – 11 و لیست کلاسهای سال 12 را دارد و همچنین نتیجه امتحان SAT مورد نیاز می باشد.
فراموش نکنید که سیستم های مختلف دانشگاهی شرایط خود را دارند و اقدام کردن آنها متفاوت و بر روی اینترنت خواهد بود.
آنها به معدل، نمره SAT، درسهای4 سال دبیرستان، انشاء، فعالیت های جنبی، کارهای غیرانتفاعی، اطلاعات خانوادگی، رشته تحصیلی و در بعضی مواقع به مصاحبه هم بسیار اهمیت می دهند.
موفق باشید

1467-20

***

آقای مجید: دختر ما که 26 ساله می باشد بتازگی با یک جوان 27 ساله نامزدی کرده است و قرار است که ما برای او یک جشن نامزدی بگیریم. دو سئوال از شما داریم البته این سئوال از طرف پدر و مادر او می باشد. آیا جشن نامزدی را درخانه بگیریم یا در یک هتل و یا یک سالن؟ آیا برای جشن نامزدی هم در فروشگاههای مختلف برای هدیه ثبت نام می کنند که میهمانان از آنجا خرید هدیه خود را بخرند و بفرستند؟
با تشکر – از تگزاس
خانم و آقای محترم با تبریک به شما: جشن نامزدی یک جشن ضروری نیست و به بودجه شما و خانواده داماد ربط دارد. با توجه به بودجه خود و تعداد میهمانان تصمیم بگیرید که آیا در خانه و یا در سالنی این جشن را برگزار کنید.
البته اگر تعداد میهمانان تا 30 – 50 نفر می باشد و خانه شما گنجایش دارد، می توانید آن را در خانه انجام دهید.
از نظر هدیه: اصولا رجیستر کردن در فروشگاه ها برای جشن نامزدی رایج نیست، رجستر کردن در فروشگاههای بزرگ برای جشن عروسی مرسوم است و جدیداً هدیه های عروسی به صورت پول نقد میباشد و هدایای جشن نامزدی اصولا گل و یا از طرف خانواده نزدیک به دو این نفر هدیه های خصوصی داده می شود.
موفق باشید

1467-22

1467-23