1468-13

آقای مجید: پسر ما دو ماه دیگر سال اول دانشگاه را در شهری در کالیفرنیا که با ما 6 ساعت فاصله رانندگی دارد، شروع می کند و دوست دارد که اتومبیل خود را به دانشگاه و خوابگاه ببرد ولی من و پدرش با او مخالف هستیم و این مسئله یک اختلاف در خانواده ما ایجاد کرده است، لطفا کمک کنید.
با تشکر- از لس انجلس
خانم محترم: اصولا برای دانشجویان سال اول و یا دوم دانشگاه، و بطور کلی در طول 4 سال با توجه به شهری که دانشگاه در آن واقع شده و مشکل پارکینگ در دانشگاه دارند، بردن اتومبیل توصیه نمی شود.
به عنوان مثال دانشجویان سال اول و دوم دانشگاه های برکلی و استانفورد اکثرا بدون اتومبیل در خوابگاه دانشگاه زندگی می کنند. با پسرتان در این مورد صحبت کنید و هزینه بیمه، بنزین و پارکینگ را هم به او توضیح بدهید و از همه مهم تر مسئله ایمنی می باشد و دور بودن فرزندان جوان با اتومبیل می تواند نگرانی های خود را هم داشته باشد. البته این موضوع و تصمیم را هرساله بررسی کنید.
موفق باشید

1468-14

***

آقای مجید: با توجه به قهرمانی تیم ملی فوتبال بانوان امریکا در جام جهانی کانادا، دختر 7 ساله ما به این ورزش بسیار علاقه مند شده است و دوست دارد که در تیم فوتبال بازی کند ما در اطراف لس آنجلس زندگی می کنیم، لطفا ما را راهنمایی کنید.
با تشکر: فرشته از کالیفرنیا
خانم فرشته: در سال 1999 که تیم ملی بانوان امریکا قهرمان جام جهانی شد صدها هزار نفر از دختران امریکایی با علاقه زیاد به تیم های فوتبال در امریکا پیوستند و این اتفاق امسال هم خواهد افتاد.
با توجه به علاقه و قابلیت دختران در ورزش فوتبال یا Soccer لیگ ورزشی را انتخاب کنید. بچه ها از سن 5 سالگی می توانند در این مسابقات و عضو این تیم ها بازی کنند. یکی از این لیگ ها که وارد شدن به آن ساده می باشد و همه نوع بازیکن را قبول می کنند لیگ Ayso می باشد. و در هر منطقه ای یک شعبه آن وجود دارد و یک سازمان غیرانتفاعی می باشد و یکی از شروط آن کمک کردن پدر و مادرها در تیم های فرزندانشان می باشد از قبیل مربی شدن و داور.
لیگ Ayso را برای چند سال استفاده کنید و اگر دیدید فرزندتان استعداد بیشتری دارد او را به لیگ های حرفه ای انتقال دهید.
برای گرفتن اطلاعات می توانید به سایت Ayso.org مراجعه کنید.
موفق باشید

1468-15

***

آقای مجید: من یک مرد 46 ساله هستم که کارخود را بعد از 15 سال از دست داده ام و می دانم که احتیاج به یک رزومه جدید دارم. لطفا کمی من را برای نوشتن رزومه جدید کمک کنید.
با تشکر: فرهاد از کالیفرنیا
آقای فرهاد: داشتن یک رزومه خوب شرایط اصلی برای پیدا کردن کار می باشد و این باید بطور بسیار حرفه ای انجام شود.
البته میتوانید از سایت های کاریابی و شغلی هم کمک بگیرید ولی در این جا من 10 مورد مهم را برای شما درج می کنم که برای رزومه مهم می باشد.
1 – رزومه شما حتما باید حرفه ای تهیه شود.
2 – رزومه ای که هدف تان را نشان بدهد تا مورد توجه برای مصاحبه قرار بگیرد.
3 – انگلیسی خوب و گرامر خوب بسیار مهم می باشد.
4 – در مورد خودتان و رزومه تان تبلیغ کنید.
5 – رزومه خود را برای شغلی که دنبال آن هستید بنویسید.
6 – کیفیت مهم می باشد نه صفحات زیاد.
7 – ساده ولی با کیفیت خوب.
8 – مطمئن باشید که غلط املائی نداشته باشیم.
9 – عقل سلیم را برای نوشته رزومه در نظر بگیرید. منطقی و آسان برای خواندن.
10 – در مورد حقوق و پول فعلا در رزومه خود صحبت نکنید.
موفق باشید

***

آقای مجید: ما و یک گروه از دوستانمان که نزدیک به 25 نفر می باشند، تصمیم داریم برای کمپینگ و چادر زدن در تعطیلات سه روزه Labor Day به یک منطقه کوهستانی و جنگلی در کالیفرنیا برویم.
من و همسرم تا بحال با دو فرزند خردسالی که داریم به Camping نرفته ایم اگر امکان دارد در صفحه خود در مجله جوانان، در مورد وسائلی که ما برای این سفر احتیاج داریم و چگونه تهیه کنیم کمی توضیح بدهید.
با تشکر- از کالیفرنیا
خانم و آقای محترم: اگر تا بحال به Camping نرفته اید مطمئن هستم که خوش خواهد گذشت اگر اهل دشت و صحرا و کوه و جنگل باشید مخصوصا فرزندان شما یک خاطره خوب خواهند داشت. ولی باید آماده باشید وسائل برای کمپینگ بسیار مهم می باشد. لطفا به لیست زیر برای یک سفر Camping توجه کنید:
1 – یک چادر خواب برای 4 نفر که اصولا 10در8 می باشد
2 – کیسه خواب برای هر نفر
3 – وسائل خواب برای شب در توی چادر
4 – یخدان یک یا دو عدد
5 – صندلی تاشو برای هر نفر
6 – چراغ قوه برای هر نفر
7 – وسائل اولیه پزشکی
8 – چراغ برای شب با کپسول گاز
9 – وسائل برای احتمالا درست کردن غذا
10 – ذغال برایBBQ
11 – ظرف های یکبار مصرف
12 – بسته های یخ پلاستیکی برای داخل یخدان
13 – دوچرخه اگر محل Camping اجازه بدهد و قابل دوچرخه سواری باشد
14 – وسائل بازی در آب
15 – کرم های ضد آفتاب

سفرخوش

1468-16

1468-17