1470-15

آقای مجید : من یک دانش آموز دبیرستان هستم و مادرم گفت که با شما تماس بگیرم بدلیل اینکه من دوست دارم بعد از تحصیلات دانشگاهی وارد سیاست و یا کارکردن در وزارت امور خارجه بشوم.لطفا من را راهنمایی کنید.
با تشکر: دیوید از کالیفرنیا
دیوید عزیز: خیلی ممنون، که این سئوال را کردی، وزارت خارجه یکی از محبوب ترین سازمان های این کشور میباشد و خیلی ها دوست دارند که برای این سازمان کار کنند.
البته قبل از هر تصمیمی باید دبیرستان را با نمرات خوب بپایان برسانی و با تاریخ و جغرافیای امریکا و دنیا آشنا باشی و مطالعه کنی و زبان انگلیسی بسیار مهم میباشد.
در دانشگاه رشته علوم سیاسی می تواند به شما برای هدفت کمک کند و در طول تحصیل در دانشگاه همیشه درکارهای غیر انتفاعی شرکت داشته باشی و در زمان انتخابات محلی وکشوری شرکت داشته باشی و در طول گرفتن لیسانس خود کارآموزی را فراموش نکنی و توصیه میشودکه بعد از لیسانس برای فوق لیسانس هم اقدام کنی و شهر DC محل خوبی برای پیشرفت برای این شغل می باشد.
موفق باشی

1470-16

***

آقای مجید: من یک دانشجوی لیسانس رشته شیمی در دانشگاهی در امریکا میباشم و دوست دارم که دکتر داروساز شوم ولی دوست ندارم که در داروخانه کار کنم لطفا من را راهنمایی کنید که من چه راههایی برای این رشته دارم.
با تشکر از امریکا
دانشجوی عزیز: فارغ التحصیل شدن از دانشکده داروسازی به این معنی نیست که شما همیشه باید در داروخانه کار کنید که البته شغل بسیار خوبی میباشد ولی با توجه به دانشگاهی که میروید و نوع انتخاب شما بعد از فارغ التحصیل شدن و گرفتن مدرک دکترا می توانید در شرکت های بزرگ داروسازی وآزمایشگاههای بزرگ پژوهشی کار کنید و یا دربیمارستان قسمت عمل جراحی آن مشغول به کار شوید و یا حتی در دانشگاه درس بدهید.
پس نگران نباشید وادامه دهید
موفق باشید

1470-17

***

آقای مجید: من وهمسرم در مورد یک مسئله باهم اختلاف نظر داریم لطفا این مسئله را برای ما حل کنید. من باور دارم که مسئول رسیدگی به چاپ و پول های تقلبی در تحت پوشش پلیس محلی میباشد ولی همسرم می گویدکه تحت پوشش پلیس فدرال میباشد کدام یک از ما درست می گوید.
با تشکر: از یوتا
خانم و آقای محترم! متاسفانه جواب هر دوی شما درحالت کلی اشتباه میباشد مسئله چاپ پولهای تقلبی در سراسر دنیا دردسرساز میباشد، مخصوصا در امریکا که پول این کشور دلار میباشد و پرطرفدارترین اسکناس در دنیا میباشد.
چاپ اسکناس های تقلبی در امریکا یک مسئله مهم کشوری می باشد و از سالها قبل مشغول رسیدگی به آن ماموران سازمان Secret Service و یا همان پلیس محرمانه امریکا که از جان رئیس جمهور امریکا هم مراقبت می کند سپرده شده است وآنها مسئول رسیدگی و دستگیری این افراد می باشند. البته این در مورد ابعاد بزرگ تری میباشد وهمیشه پلیس محل و فدرال هم می تواند در آن دخالت کنند و رسیدگی ودستگیری متخلفان را انجام دهد.
موفق باشید

1470-19

***

آقای مجید: من جدیدا علاقه زیادی به ساخت وکارخانه های شراب سازی و یا مزارع انگور برای شراب پیدا کرده ام و دوست دارم بیشتر در این مورد بدانم و شاید یک روزی صاحب یک مزرعه انگور و شراب سازی بشوم لطفا کمی توضیح بدهید.
با تشکر از کالیفرنیا
با کمال میل: کالیفرنیا از این نظر و صنعت شرابسازی و مزارع انگور برای اینکار بسیار غنی میباشد و هوای خوب آن هم کمک می کند و شرابهای کالیفرنیا در دنیا معروف میباشد مخصوصا Napa Valley و Sonoma Valley بسیار معروف و دیدنی میباشند.
اصلا بعضی از کارخانجات ساخت شراب مزارع خود را هم دارند و از انگور خود استفاده می کنند و بعضی از مزارع انگور ساخت شراب را انجام نمی دهند و انگور را پرورش میدهند و یک کارخانه دیگر شراب آنها را تهیه می کند.
اگر درکالیفرنیا زندگی می کنید برای دیدن کارخانجات شراب سازی دیداری از NapaوSonoma داشته باشیدکه شامل دهها کارخانه و مزارع شراب سازی و انگور میباشد و به شما اجازه میدهند که از آنها دیدن کنید و شرابهای آنها را با هزینه کمی امتحان کنید.
برای شروع این شغل و کار با کسانی که دراین کار وارد هستند مشاوره کنید و از سازمانهای مسئول این کار کمک بگیرید.
موفق باشید

1470-20