1365-63

آقای مجید: خواهر زاده من از ایران می خواهد برای تحصیل به امریکا بیاید و از من کمک خواسته است من چه جوابی به او بدهم و آیا این کار صحیحی میباشد به دلیل اینکه من هیچ گونه اطلاعاتی در این مورد ندارم به اوبدهم شما چه فکرمی کنید و چه جوابی برای من دارید تا به او بگویم.
با تشکر از لوس آنجلس – مهدی
آقای مهدی: تصمیم ساده ای نیست و شما هم تا حدی می توانید خواهرزاده خود را کمک کنید لطفا این 6 سئوال را از خواهرزاده خود بپرسید:
«اگر تصمیم به ادامه تحصیل
 در امریکا دارید توجه کنید»
1- رشته تحصیلی انتخابی شما برای کار در کشورتان مورد استفاده میباشد یا نه.
2- آیا خرج تحصیل در امریکا را درعرض مدت کوتاهی در کشور خود می توانید جبران کنید؟
3- آیا از نظر هوش و درس آماده تحصیل در دانشگاهی با زبان دیگری هستید یا نه؟
4- زبان انگلیسی
5- آماده شرایط زندگی درخارج هستید.
6- آیا آمادگی برای پرداخت شهریه های گران دانشگاهی درامریکا را دارید.
موفق باشید

***

آقای مجید:من یک مرد 40 ساله هستم و بطور تمام وقت در یک شرکت بزرگ کار میکنم، البته تحصیل کرده هستم وحقوق خوبی هم دارم ولی اکثرا درموردکار و شغل خود وخودم و طرز زندگی خود راضی نیستم و آن هیجان کاری وسرزندگی را ندارم، لطفا کمی من را را هنمایی کنید که چگونه  خود را بهتر با کار وزندگی وفق بدهم.
با تشکر از کالیفرنیا
با کمال میل وممنون از سئوال شما: قبل از هر تصمیمی لطفا با دکتر خانوادگی خود هم صحبت کنید و امیدوارم هر ساله برای چک آپ سالیانه به دکتر خود رجوع می کنید البته این فقط مشکل شمانیست وهزاران نفر با این موضوع و مشکل روبرو میباشند و محیط کار باید بتواند شما را خوشحال نگه دارد تا بتوانید هم در سر کار و هم درخارج از سر کار و درخانه موثر باشید.
لطفا به نکات ذیل توجه کنید که در مقاله ای از yahoo بنام رمز موفقیت چاپ شده بود.
8 Habits of Highly
Productive People
8 عادت اشخاص موفق ومولد
1- به سختی کار میکنند ولی مرخصی هم بر میدارند.
2- روز خود را خوب شروع می کنند.
3- غذای خوب و رژیم خوب ومفید دارند.
4- لیست کارهای روزانه را یادداشت می کنند.
5- استفاده از تکنولوژی برای کارهای مفید و شغلی
6- در کار و شغل خود یک بالانس ایجاد می کنند
7- کمال پرستی و یا Perfectionism را بدرستی استفاده می کنند
8- قدرت انجام ندادن کارهای غیر مفید.
موفق باشید.

1365-64

***

آقای مجید :من یک خانم 35 ساله هستم و با تحصیلات دبیرستانی و دیپلم  ودوست دارم یک دوره تحصیلی کوتاه را طی کنم تا بتوانم یک شغل با درآمد مناسب داشته باشم و روی پاهای خودم باشم. چه پیشنهادی برای من دارید من در ایالت جورجیا در آتلانتا زندگی می کنم.
با تشکر
خانم محترم: با تشکر از سئوال شما از راه دور. شهر آتلانتا وایالت جورجیا از ایالت های موفق امریکا برای کار و شغل میباشد و مقر اصلی کمپانی کوکاکولا درآتلانتا می باشد و همین طور CNN و شرکت های معتبر دیگر و شهر آتلانتا دارای یکی از بزرگترین وشلوغ ترین فرودگاه های بین المللی دنیا می باشد.
هر ساله لیستی از طرف سازمانهای آموزشی و کاری و شغلی مانند Payscale.com ویا وزارت کار امریکا و یا Us News & world Report انتشار داده میشود.
اخیراً در یک گزارش تحت عنوان:
رشته های تحصیلی 2 ساله
که بسیار مورد تقاضا میباشد.
1-Paralegal
2-Nursing
3- Early Childhood EDU
4-Construction Management
5- Health Info Technology
6- Dental Hygiene
موفق باشید

1365-65

 
***

آقای مجید: پسر من در دانشگاه در رشته  Business تحصیل می کند و تصمیم دارد برای ادامه تحصیل و رشته MBA به یک دانشگاه طراز اول و خوب وارد شود.
آیا شما لیستی از این دانشگاه ها را میتوانید به من معرفی کنید و یا اینکه به چه سازمانی برای بدست آوردن بهترین های رشته MBA مراجعه کنم.
با تشکر فرهاد ازکالیفرنیا
آقای فرهاد: نشریه خوب US New & World Report هر ساله لیست های مختلف دانشگاهی را انتشار می دهد که من هم آن را خدمتتان تقدیم می کنم ولی فراموش نکنید دانشگاههای خوب رشته MBA از دانشجویان فارغ التحصیل رشته Businessانتظار معدل خوب GMATبسیار خوب و سابقه کار خوب را خواهند داشت.
Top 10 MBA Program
1-Harvard
2-University Of Chicago
3-University of Pennsylvania
4-Columbia
5-MIT
6-North Western
7-UC Berkeley
8-NYU
9-Yale
10- UCLA
موفق باشید

1365-66

1365-67