1474-16

آقای مجید: من و همسرم یکسال آینده به چندین مسافرت با هواپیما در امریکا و اروپا خواهیم رفت سئوال ما از شما این است که بهترین راه برای اینکه اگر سفرمان کنسل شد چگونه پول بلیط هواپیما را پس بگیریم.
با تشکر – از لس انجلس
خانم و آقای محترم: خرید و رزرو بلیط هواپیما دارای تریک های مختلف برای صرفه جویی در قیمت می باشد. اصولا ارزان ترین قیمت پرواز، راه پس گرفتن پول بلیط را ندارد ولی بلیط های هواپیما را می توانید با قیمت گرانتری خریداری کنید که اگر پرواز نکردید پول خود را پس بگیرید و یا اینکه در عرض یکسال آینده از قیمت بلیط خود برای پروازهای آینده استفاده کنید.
راههای دیگر آن مثل پرداخت جریمه برای عوض کردن بلیط خود توصیه می شود برای هر نوع پروازی با هواپیما با توجه به وضع خود مسافر بیمه هم خریداری بشود مخصوصا برای پروازهای خارجی.
در هر حال سفر خوش

1474-17

***

آقای مجید: من علاقه دارم بدانم که داوران فوتبالی که در حال حاضر مسابقات مختلف بین المللی را داوری می کنند مانند مقدماتی جام جهانی و جام ملت های اروپا چگونه انتخاب می شوند و چگونه به این مرحله داوری میرسند.
با تشکر: واهیک از گلندل
آقای واهیک: داورانی که شما می بینید که بازیهای بین المللی تحت پوشش فیفا و یا فدراسیون فوتبال قاره های مختلف را داوری می کنند داوران رسمی FIFA میباشند که تحت یک پروسه بسیار دشوار به این درجه رسیده اند.
در چندسال اخیر داوران مسابقات بین المللی فیفا باید زیر سن 45 سال باشند تا آمادگی برای این نوع بازیها را داشته باشند تمام این داورها از طبقه های پایین شروع به داوری کرده اند.
به عنوان مثال از بازیهای نوجوانان تا جوانان و بازیهای دبیرستانی، دانشگاهی و بعد لیگ های کشور خود و بعد از کشور خود به عنوان نامزد داور فیفا به سازمان فیفا معرفی شده اند و بعد از آزمایشات مختلف و امتحانات مختلف چه از نظر درسی و فیزیکی انتخاب می شوند و داوری آنها زیر نظر هیئت داوری فیفا قرار می گیرد و عملکرد آنها در طول سال آنها را به درجات بالا میرساند.
برای شروع داوری با سازمان USSF تماس بگیرید.
موفق باشید

1474-18

***

آقای مجید: ما در لس انجلس زندگی می کنیم و یک پسر کلاس 8 داریم که سال آینده به دبیرستان خواهد رفت و ما در مورد انتخاب دبیرستان برای او دچار نگرانی شده ایم به دلیل اینکه در منطقه ما دبیرستان دولتی خوب وجود ندارد لطفا ما را برای انتخاب دبیرستان کمک کنید.
با تشکر، مهری از لس انجلس
خانم مهری: متأسفانه دقیقا نگفته اید که در کدام شهر در لس انجلس بزرگ زندگی می کنید و من به طور کلی جواب شما را میدهم. اصولا برای دبیرستانهای دولتی شما مجبور هستید دبیرستان محل زندگی خود را انتخاب کنید و راه دیگری ندارید مگر اینکه دبیرستان خصوصی را انتخاب کنید.
البته اگر به موقع اقدام کنید می توانید در لاتاری انتخاب دانش آموزان از مناطق دیگر هم شرکت کنید و یا اینکه محل زندگی خود را عوض کنید. و لطفا آدرس خانواده دیگری را برای ورود به دبیرستان مورد علاقه خود استفاده نکنید دبیرستانهای خصوصی در لس انجلس و حومه با شهریه هایی مانند 10 تا 30 هزار دلار در سال میباشند.
موفق باشید

1474-20

***

آقای مجید: سئوال من از شما این است که از چه زمانی و چه تاریخی برای پاییز 2016 دانشگاههای امریکا اقدام کنم؟ منظورم برای دانش آموز دبیرستانی کلاس 12. ما در ایالت تگزاس زندگی میکنیم ولی پسرم دوست دارد به یکی از دانشگاههای کالیفرنیا وارد شود و بیشتر نظر او به UCLA و UC Berkeley میباشد.
با تشکر – از تگزاس
پدر و مادر عزیز: در ایالت کالیفرنیا که یکی از غنی ترین تعداد دانشگاهها در امریکا میباشد 32 دانشگاه دولتی وجود دارد که به دو گروه تقسیم شده اند دانشگاههای Cal state که 23 دانشگاه و دانشگاههای UC که تعداد آنها 9 دانشگاه میباشد.
زمان اقدام کردن به این دانشگاهها که مهلت آخر آن 30 نوامبر میباشد و دانشگاههای UC زمان اقدام کردن آنها از اول ماه نوامبر تا 30 ماه نوامبر میباشد دانشگاههای Cal State از اول اکتبر تا 30 نوامبر.
فراموش نکنید فرزند شما شهروند کالیفرنیا به حساب نخواهد آمد و شهریه بالایی باید پرداخت کند به دلیل اینکه شما که پدر و مادر او هستید شهروند ایالت تگزاس میباشید.
در هر حال موفق باشید و به امید قبولی فرزندتان در یکی از دانشگاههای کالیفرنیا.

1474-19

1474-21