1476-24

آقای مجید: من یک خانم 65 ساله هستم و همسرم چند سال پیش فوت کرده و 2 فرزندمان که بزرگسال می باشند هم در همین ایالت کالیفرنیا با یک ساعت فاصله با من زندگی می کنند.
من در ایران صاحب یک ملک شخصی میباشم که اجاره ای هم نمی گیرم به نظر شما آیا این ملک را بفروشم و پولش را به امریکا بیاورم یا نه. از نظر درآمد هم در امریکا بطور متوسط زندگی می کنم. لطفا جواب من را بدهید.
با تشکر از کالیفرنیا
خانم محترم: اولا شما باید با یک مسئول مالی از نزدیک ملاقات و مسائل مالی خود را با او در میان بگذارید و هم چنین با فرزندان خود هم مشورت کنید و حتا با یک CPA و یا حسابدار خود هم مشورت کنید. جواب من برای شما بطور عمومی است.
این بستگی به این دارد که آیا شما تصمیم دارید به ایران برای زندگی بازگردید و یا اینکه چنین تصمیمی ندارید، آیا مسائل قانونی را انجام داده اید که بعد از شما فرزندانتان بتوانند ارث خود را بگیرند؟ آیا شما در آمریکا که زندگی خواهید کرد، آوردن این پول به شما کمک خواهد کرد و دلیل نگه داشتن ملک خود در ایران زمانی که شما مقیم امریکا هستید و تمام فرزندانتان در آمریکا زندگی می کنند چیست؟
این مسائل را بررسی کنید و تصمیم بگیردید.
موفق باشید.

1476-17

***

آقای مجید: من یک دانش آموز کلاس 12 دبیرستان هستم، مادرم گفت با ایمیل با شما تماس بگیرم و شما امیدوارم من و پدر و مادرم را کمک کنید. من تا یک ماه دیگر برای سال 2016 به دانشگاههای مورد علاقه ام خواهم کرد ولی اختلاف من با پدر و مادرم این است که ما در ایالت تگزاس زندگی می کنیم و من دوست دارم یا به کالیفرنیا یا نیویورک برای تحصیل بروم و آنها مخالف هستند. لطفا جواب ما را بدهید.
با تشکر یک دانش آموز دبیرستان از تگزاس
با تشکر از شما: تصمیم برای انتخاب دانشگاه از نظر دوری یا نزدیکی بسیار مهم میباشد البته پدر و مادر شما حق دارند زیرا آنها مسئول شما هستند و آنها با روحیه شما و اینکه آیا شما آمادگی زندگی در خارج از خانه و خارج از شهر خود را دارید یا نه را میدانند لطفا به نکات زیر توجه فرمایید.
1- دانشگاهها را از نزدیک بازدید کنید.
2- به پدر و مادر خود نشان دهید که می توانید از خود مواظبت کنید.
3- مخارج دانشگاه و زندگی در آن را خوب بدانید و حساب کنید.
4- رشته تحصیلی مهم می باشد.
5- با یک مشاور دانشگاهی صحبت کنید.
6- برای دانشگاهها شهر و ایالت خود هم حتما اقدام کنید.
7- تصمیم نهایی را با هم بگیرید.
موفق باشید.

1476-18

***

آقای مجید: من از طریق لاتاری تازه به امریکا مهاجرت کرده ام و کار دایم ندارم و فعلا بصورت موقت با حقوق کم کار می کنم، لطفا من را در مورد اینکه چگونه برای خودم کردیت خوب بسازم و در زمینه گرفتن کردیت کارت و چه نوع آن بهتر است مرا راهنمایی کنید.
متشکرم رضا
آقای رضا: شما تلفنی این سئوال را از من کردید و به شما قول دادم که در مجله جوانان جواب آن را خواهم داد. داشتن و ایجاد یک کردیت خوب بسیار مهم میباشد و زندگی روزمره بدون داشتن کردیت کارت مشکل خواهد بود. البته بدون کردیت کارت هم می توانید زندگی عادی خود را هم ادامه بدهید. به نظرمن برای گرفتن کردیت کارت به بانک خود رجوع کنید و کردیت کارت آنها را بخواهید.
کردیت کارت بنزین اتومبیل هم یک شروع خوب می باشد.
فروشگاه های زنجیره ای لباس و وسایل خانه هم می تواند بشما کمک کند و به کردیت کارت آنها را اقدام کنید. فراموش نکنید هرنوع کردیت کارت گرفتید استفاده کنید و مبلغ بدهکاری را پرداخت کنید و یا اقساط آن را به موقع پرداخت کنید. کردیت کارت هایی که به شما پوئن و امتیاز می دهند هم توصیه می شود.
موفق باشید.

1476-20

***

آقای مجید: آیا شما از اینکه دانشگاه Stanford به دانش آموزانی که به این دانشگاه قبول می شوند و پدر و مادر آنها کم درآمد هستند شهریه رایگان می دهد اطلاعی دارید؟
با تشکر: فرزانه از لس انجلس
خانم فرزانه: درست حدس زدید بتازگی دانشگاه Stanford در شمال کالیفرنیا اعلام کرده که خانواده ها یی که درآمد کل سالیانه آنها زیر 65 هزار دلار می باشد شهریه رایگان با تمام مخارج دیگر را دریافت خواهند کرد و آنهایی که زیر 125 هزار دلار درآمد دارند فقط شهریه رایگان دریافت خواهند کرد.
برای اطلاعات بیشتر به وب سایت دانشگاه و یا مستقیما با دانشگاه تماس بگیرید و در موقع بازدید از دانشگاه با مسئولان شهریه دانشگاه صحبت کنید.
موفق باشید.

1476-19

1476-21