1478-22

آقای مجید: آیا شما مسافرت با قطار از لوس آنجلس تا شهر سیاتل در ایالت واشنگتن در غرب امریکا را توصیه می کنید؟ اگر جواب شما مثبت است از چه طریقی باید اقدام کنیم.
با تشکر- از لانگ بیچ، لوس آنجلس
خیلی موافق هستم اگر شما آمادگی آن را دارید. راه آهن سراسری امریکا یعنی Amtrak شما را از لوس آنجلس به سیاتل می رساند. با قطار معروف Coast Starlight و سفر حدود 36 ساعت طول می کشد و می توانید درکوپه های خصوصی تختخواب هم داشته باشید.
شما می توانید برای کوپه های آن و یا فقط صندلی بلیط خریداری کنید و هم چنین می توانید با قیمت بیشتر فول سرویس داشته باشید این قطارها دارای رستوران بسیار خوب با سرآشپزهای معروف و غذاهای بسیار عالی هستند.
مسافرت خود را می توانید از ایستگاه اصلی قطار Amtrak در دان تاون لوس آنجلس Union Station شروع کنید و از مسئول رزرویشن در مورد سفر خود سئوال کنید که چه چیزهایی با خود می توانید به داخل قطار ببرید. این سفر یک روز و حدود 11 ساعت طول می کشد. توصیه می کنم رفت را با قطار بروید و برگشت را با هواپیما.
موفق باشید و سفر خوش

1478-17

***

آقای مجید: من دوست دارم برای اداره پست کار کنم لطفا اگر شرایط آن را میدانید در صفحه خود توضیح بدهید.
با تشکر- فرید از کالیفرنیا
آقای فرید: برای استخدام در اداره پست امریکا توصیه می کنم که به سایت USPS رجوع کنید.
یکی از شرایط مهم آن تابعیت امریکا و یا بطور قانونی ساکن امریکا باشید از شرایط دیگر آن می توان:
• شرایط فیزیکی شما مانند راه رفتن های طولانی وحرکت دادن بسته های پستی.
• رانندگی با گواهینامه معتبر بدون تخلفات رانندگی.
• سن 18 سال به بالا و در بعضی شغل ها 21 تا 36 ساله.
• قبول شدن در امتحان.
موفق باشید

1478-18

***

آقای مجید: من از ایران با شما تماس می گیرم. من و همسرم دوست داریم برای لاتاری گرین کارت اقدام کنیم لطفا کمی ما را در مورد زندگی در امریکا و شرایط آن راهنمایی کنید من و همسرم تا به حال به خارج از کشور مسافرت نکرده ایم و نمی دانیم آیا کار درستی انجام میدهیم یا نه ؟
با تشکر :وحید از ایران
آقای وحید: برای شما گرفتن گرین کارت شاید یک اتفاق جالب و بزرگی باشد ولی فقط برنده شدن و گرفتن گرین کارت دلیل نمیشود که شما می توانید در امریکا به زندگی خود – همسرتان- خانوادگی – فرزندانتان- مالی- کار و شغل ادامه بدهید. اگر شرایط زیر را دارید موقعیت بهتری خواهید داشت.
البته من با زندگی شما آشنا نیستم و تصمیم نهائی را خود شما باید بگیرید.
1- آیا شما و همسرتان با زبان انگلیسی آشنائی دارید؟
2- آیا تحصیلات دانشگاهی دارید؟
3- آیا در شغل خود حرفه ای هستید؟
4- آیا می توانید شغل خود را در امریکا ادامه بدهید؟
5- از نظر مالی برای 2 سال زندگی در امریکا تامین هستید؟
6 – تمام خانواده با این تصمیم موافق هستند؟
7- آیا دوست و آشنائی در امریکا دارید؟
8- فرزند دارید یا نه؟
9- آیا راه برگشت و ادامه زندگی در ایران را دارید؟
10- پل ها را پشت سر خود خراب نکنید.
موفق باشید

1478-20

***

آقای مجید: دانش آموزان کلاس 12 دبیرستان در ایالت کالیفرنیا از چه زمانی باید به دانشگاههای کالیفرنیا اقدام کنند لطفا کمک کنید پسر ما کلاس 11 دبیرستان در حومه لوس آنجلس می باشد.
با تشکر: الهام
خانم الهام: دانش آموزان کلاس 12 اصولا از اول ماه اکتبر برای اکثر دانشگاهها در کالیفرنیا اقدام می کنند البته دانشگاههای Cal State که تعداد آنها 33 دانشگاه می باشد مهلت اقدام از اول اکتبر تا 30 ماه نوامبر میباشد و روز اول و آخر فرقی با هم ندارند ولی بهتر است که کمی به خود وقت بدهید برای اقدام کردن دانشگاه های UC که تعداد آنها 9 دانشگاه میباشد و از اول ماه نوامبر تا آخر ماه نوامبر تقاضا نامه های دانش آموزان را قبول می کنند.
ولی توصیه میشود که تا روز آخر برای اقدام کردن صبر نکنید. و مدارکی را که احتیاج دارید از قبل جمع آوری کنید و آماده اقدام کردن باشید.
گروه دیگر دانشگاهها، دانشگاههای خصوصی میباشند که هر کدام برای خود و به نوبه خود برای اقدام کردن قوانین و زمان خود را دارند به وب سایت های آنها برای اطلاعات بیشتر رجوع کنید اقدام کردن به دانشگاهها یک کار گروهی خانوادگی می باشد که پدر ومادر هم باید در این کار شریک باشند.
موفق باشید

1478-19

1478-21