1481-13

آقای مجید: من یک مرد 35ساله هستم و 2 سال است که در امریکا زندگی میکنم لطفاکمی در مورد حسابهای بازنشستگی در امریکا مانندIRA توضیح بدهید که من می توانم آنها را برای خودم باز کنم یا نه و چه شرایطی دارد؟
با تشکر- رضا از امریکا
آقای رضا: قبل از هرکاری و تصمیمی باید با یک مسئول مالی و یا سازمان مالی و یا سازمان مالی و برنامه ریزی صحبت کنید تا شرایط شما را بدانند و بعد تصمیم بگیرند درحال کلی IRA یعنی Individual Retirement Account که البته IRA انواع مختلفی هم دارد مانند Sep IRAs-Traditional IRAs- Simple ARAs- Roth ARAs که برایIRA می توانید بسته به سن شما که زیر 50 سال و یا بالای 50 سال باشد تا 6500 دلار در سال پس انداز کنید. و سن 2/1-59 برای برداشت از این نوع سالها بسیار مهم میباشد. با حسابدار و مسئول مالی خود در این زمینه صحبت کنید.
موفق باشید

1481-14

***

آقای مجید: لطفا من را کمک کنید، من وهمسرم تصمیم داریم با پس اندازی که داریم یک Business از نوع زنجیره ای را شروع کنیم. ولی چه نوع و آیا اینکه تصمیم خوبی است را دقیقا نمی دانیم و به همین دلیل مزاحم شما شده ایم. لطفا جواب ما را بدهید.
با تشکر- از لوس آنجلس
خانم و آقای محترم: ذکر نکرده اید که فعلا آیا کار می کنید یا نه و در چه رشته کاری تجربه دارید. در هرحال به تجربه ثابت شده است که اکثر کارهای زنجیره ای موفق بوده اند و شما هم میتوانید موفق باشید. البته همیشه یک Expo و یا کانونشن وگردهمائی کمپانی های زنجیره ای در شهرهای مختلف برپا میشود وعلاقمندان می توانند از نزدیک با آنها و شرایط آنها آشنا شوند.
شما هم میتوانید از روی اینترنت و مراجعه به این نوع شغل ها شخصا از نزدیک با آن آشنا شوید.
شما اول نوع کار و شغل را انتخاب کنید که می توانید از عهده آن بر بیائید و بعد با آن کمپانی تماس بگیرید و با شرایط و مبلغ سرمایه گذاری آشنا شوید و اینکه در چه محل هایی می توانید آن را باز کنید. و باید بدانید که کنترل خیلی از مسائل زنجیره ای دست آنها خواهد بود و در سال و یا هر ماه هم باید مخارجی را به آنها پرداخت کنید برای تبلیغات و دیگر مسائل و اداره و ساعات باز بودن و استخدام وخرید و فروش را با شرایط آنها باید انجام بدهید.
موفق باشید

***

آقای مجید: شما در مورد کار و شغل و استخدام و چگونگی مصاحبه و پیدا کردن کار خیلی صحبت کرده اید. من یک مادر هستم که پسرم با داشتن لیسانس بازرگانی از یک دانشگاه خوب موفق به پیدا کردن کار نشده است. لطفا کمی من را کمک کنید تا به او کمک کنم، البته به چند مصاحبه رفته است ولی خبری از استخدام نشده است.
با تشکر یک مادر از کالیفرنیا
خانم محترم، نگرانی شما را متوجه میشوم که بهترین را برای فرزندتان می خواهید واینکه پسر شما به چند مصاحبه دعوت شده است نشانه خوبی از رزومه کاری ایشان میباشد ولی امکان دارد که پسر شما مصاحبه را خوب انجام نمی دهد زیرا اگر پسر شما را به مصاحبه دعوت کرده اند حتما علاقه ای به استخدام ایشان میباشد.
لطفا به چند مورد برای انجام مصاحبه توجه کنید که بسیار مهم میباشد.
«8 عادت خوب برای گرفتن و استخدام یک شغل»
1- به موقع در محل مصاحبه حضور داشتن.
2- لباس مناسب برای مصاحبه و آن شغل.
3- ظاهر تمیز و اصلاح شده.
4- اسامی کسانی که باید ملاقات و مصاحبه کنید را بدانید.
5- مهربان- مصمم- با اطمینان- با اعتماد به نفس.
6- وسائل و مدارک را آماده و منظم داشته باشید.
7- چند سوال خوب و حرفه ای آماده داشته باشید.
8- خودتان باشید.
به امید موفقیت برای پسر شما

1481-15

***

آقای مجید: من بتازگی از ایران به امریکا نقل مکان کرده ام و دوست دارم در رشته مهندسی به دانشگاه وارد شوم آیا امکان دارد که به من بگویید که کدام رشته مهندسی در امریکا درآمد بهتری وشانس استخدام و کار بیشتری دارد؟
با تشکر- مهرداد از کالیفرنیا
آقای مهرداد: به نظر می آید که شما برای لیسانس مهندسی می خواهید ادامه تحصیل بدهید و من از سابقه تحصیلی شما اطلاعی ندارم درهرحال رشته های مهندسی همیشه موفق بوده اند و مورد احتیاج شرکت های امریکایی. ولی شما باید تصمیم بگیرید که کدام رشته و شغل مهندسی را دوست دارید اکثر دانشگاههای کالیفرنیا رشته های مختلف مهندسی را دارا می باشند مخصوصا دانشگاههای دولتی در کالیفرنیا مانند UC System و Cal states درمقاله ای از Investopedia چهار رشته مهندسی پردرآمد را اعلام کرده است.

1- Petroleum Engineering
2- Nuclear Engineering
3- Chemical Engineering
4- Aerospace Engineering

موفق باشید

1481-16

1481-18