1482-64

آقای مجید: شب گذشته من و همسرم و یک زوج دیگر به رستورانی در یک منطقه خوب شهر رفتیم و رستوران بسیار شلوغی بود و کمی طول کشید که غذای ما را بیاورند و در ضمن غذای سفارشی من و یکی دیگر از 4 نفر ما اصلا خوب نبود و هم چنین سرد بود. همسرم بسیار ناراحت شد و با مسئول میز ما کمی با تندی صحبت کرد و من از این موضوع بسیار ناراحت شدم و شب خوبی را سپری نکردیم و بعد هم با هم در این مورد اختلاف نظر پیدا کردیم. نظر شما در این مورد چیست و مشتریان چگونه باید با سرویس و غذای نامناسب روبرو شوند؟
با تشکر- از امریکا
خانم محترم: این اتفاقات چیز جدیدی نیست و برای همه ما پیش آمده است. چند مورد را فراموش نکنید یکی مسئله سرویس و یکی مسئله غذا و قابل خوردن بودن آن میباشد.
به نظر من ویتر و یا ویترس مسئول خوب بودن و خوشمزگی غذای شما نیست. البته باید به حرف شما گوش کند و آن را به گوش مسئولان برساند و شما هم به نظر من بدون عصبانیت باید با آن روبرو شوید و از او بخواهید که غذای شما را عوض کند نه این که تمام غذا را خورده باشید و بعد شکایت کنید.
ولی اگر غذای شما سرد روی میز شما بیاید این تقصیر مسئول میز شما و شلوغی رستوران میباشد که قابل قبول نیست. اصولا رستوران های خوب به خوبی با مشتریان خود روبرو میشوند و حتما منیجر رستوران برای حل این موضوع و صحبت با شما به سر میز شما خواهد آمد.
در چند سال اخیر مردم نظریات خوب، بد خود را در سایت Yelp.com وارد می کنند که برای رستوران ها بسیار اهمیت دارد.
موفق باشید

1482-65

***

آقای مجید: من یک مادر 28 ساله هستم و صاحب یک فرزند یکساله و از زمان تولد او نگران آینده و تحصیل و موفقیت او هستم. سئوال من از شما این است که آیا من و همسرم باید برای دانشگاه او پس انداز کنیم و آیا مخارج دانشگاه به حدی گران خواهد شد که از عهده پس انداز هم خارج است؟ لطفا ما را کمک کنید.
پروانه از امریکا
خانم پروانه: نگرانی شما تقریبا طبیعی است و فکر میکنم با ورود فرزندتان به دبستان کمی آرامش پیدا خواهید کرد و دلیل دیگر آن فرزند اول داشتن است. درهرحال و همیشه شما بفکر پس انداز برای دانشگاه و تحصیلات فرزند و یا فرزندانتان باشید و 18 سال دیگر شهریه ها به مراتب گرانتر خواهد بود.
البته همیشه کمک های مالی برای خانواده های امریکایی و شما وجود خواهد داشت که بستگی به درآمد آن موقع شما و همسرتان و تعداد فرزندانتان دارد. حسابهای پس انداز تحصیلی برای فرزندتان در امریکا که منافع مالیاتی هم خواهد داشت حسابهای 529 میباشد ولی توصیه میشود با یک متخصص مسائل مالی قبل از هر تصمیمی و حسابدار خود صحبت کنید. این نوع حسابها فقط برای پرداخت مخارج دانشگاه میباشد و برای استفاده در برنامه های دیگر شامل مسائل مالیات خواهد شد. البته راههای دیگری هم برای پس انداز دانشگاه وجود دارد که بستگی به برنامه مالی شما و همسرتان ودرآمد شما و دیگر مسائل دارد. با یک سازمان مالی و آینده مالی مشورت کنید.
موفق باشید

***

آقای مجید: پسر ما که کلاس 12 میباشد درحال اقدام برای به دانشگاههای مورد علاقه خود میباشد و ما نگران مسائل مالی آن هستیم از چه موقع و چگونه باید برای کمک های مالی اقدام کنیم؟
با تشکر – از کالیفرنیا
با تشکر از شما: مهلت اقدام کردن به دانشگاههای دولتی در کالیفرنیا تا آخر ماه نوامبر امسال میباشد و دانشگاههای خصوصی کمی دیرتر. و برای اقدام کردن به کمک مالی از طرف دولت امریکا از اول ژانویه تا اول ماه مارچ اقدام کنید به سایت FAFSA مراجعه کنید
Fafsa.edu.gov
البته تمام اطلاعات مالی شما و همسرتان که پدر و مادر باشند احتیاج می باشد و با توجه به درآمد و ثروت شما کمک های مالی به صورت وام و یا پول رایگان دریافت خواهید کرد. تاریخ های مهم دیگری که باید بیاد داشته باشید اول ماه می سال آینده میباشد که باید جواب دانشگاه مورد قبول وانتخابی را بدهید.
موفق باشید

1482-66

***

آقای مجید: من یک خانم 60 ساله هستم وهمسرم 67 ساله و تا یکسال دیگر همسرم بازنشسته خواهد شد و درآمد متوسط بازنشستگی خواهد داشت که زندگی ما را خواهد گردانید ما در کالیفرنیا زندگی می کنیم و خرج برای ما دو نفر گران میباشد اخیرا شما در مورد یک لیست شهرها و یا ایالتهای مناسب برای بازنشستگی صحبت کرده اید . لطفا آن را در صفحه خود چاپ کنید.
با تشکر – از کالیفرنیا
خانم و آقای محترم: هر ساله لیست های مختلفی در این زمینه چاپ و انتشار می یابد ولی این دلیل تصمیم شما نباید باشد و تصمیم شما بر روی مسائل مالی و درآمد بازنشستگی شما باید رقم بخورد و همین طور مسائل خانوادگی فرزندان شما، نوه های شما، آب و هوا، مسائل درمانی، خرج زندگی و مسکن را باید مورد توجه و تصمیم قرار دهید.
و در لیستی که از طرف شبکه اقتصادی CNBC منتشر شد به این مورد پرداخته است.
«10 ایالت بهتر برای بازنشستگی زودرس»

1- Texas
2- Florida
3- Pennsylvania
4- New Mexico
5- Mississippi
6- Tennessee
7-Wyoming
8- Montana
9- South Dakota
10- Kentucky

موفق باشید

1482-67

1482-68