1485-53

آقای مجید: لطفا یک مقایسه بین دو دانشگاه Stanford و UC Berkeley را در صفحه خود در مجله جوانان انجام بدهید. این دو دانشگاه مورد علاقه دختر ما می باشد و ما هم این دو دانشگاه را بسیار دوست داریم.
با تشکر- از سانفرانسیسکو
خانم، آقای محترم: شما 2 دانشگاه از بهترین دانشگاههای دنیا را انتخاب کرده اید که هر کدام به نوبه خود صدرنشین هستند، دانشگاه Stanford و دانشگاه UV Berkeley دولتی میباشند.
خرج یک سال دانشگاه Stanford بالای 60 هزار دلار قرار دارد و خرج دانشگاه Berkeley بالای 30 هزار دلار است.
تعداد دانشجو در مقابل استاد در دانشگاه Stanford 1-5 و در دانشگاه Berkeley 1-16 میباشد. از نظر ارزش پرداخت شهریه دانشگاه Stanford در رده 20 و دانشگاه Berkeley در رده 66 میباشد. 99 درصد از دانشجویان Stanford فارغ التحصیل میشوند در مقابل 96 درصد در دانشگاه Berkeley.
6 درصد از متقاضیان در دانشگاه Stanford پذیرفته میشوند در مقابل 18 درصد از متقاضیان دانشگاه Berkeley.

1485-54

***

آقای مجید: من وهمسرم صاحب یک دختر 16 ساله هستیم که کلاس 11 دبیرستان میباشد و به ما می گوید که دوست ندارد دبیرستان را ادامه بدهد و میخواهد دبیرستان را رها کند و به کالج 2 ساله برود و خیلی هم اصرار دارد و نمرات دبیرستانی او هم زیاد قابل توجه نیست. لطفا نظر خود را به ما بگوئید خیلی نگران هستیم.
با تشکر از لوس آنجلس
خانم و آقای محترم: عده بسیار کمی ازدانش آموزان دبیرستان این تصمیم را می گیرند ولی اگر عمیق تر نگاه کنیم چرا هزاران دانش آموز دبیرستان دیگر این تصمیم را نمی گیرند.
دختر شما و امثال او از مقررات دبیرستان خسته میشوند و کلاسها را بخوبی دنبال نمی کنند و معدل خوبی هم اکثرا ندارند و احتمالا نداشتن دوست خوب در دبیرستان و پیروی از مقررات و هر روز رفتن به دبیرستان و به موقع رفتن و به موقع از دبیرستان بیرون آمدن را دوست ندارند و می خواهند آزاد باشند.
به نظر من بچه ها باید مثل میلیون ها نفر دیگر دبیرستان را با قدرت تمام کنند و امتحانات مختلف را دنبال کنند و از دبیرستان به دانشگاه اقدام کنند واگر قبول نشدند به کالج 2 ساله بروند.
لطفا با کانسولر (مشاور) دبیرستان صحبت کنید.
موفق باشید

1485-55

***

آقای مجید: ما در یک ایالت سردسیر زندگی می کنیم و برای تعطیلات کریسمس که فرزندانمان مدرسه ندارند دوست داریم به جای گرمی برای یک هفته برویم لطفا ما را کمک کنید.
با تشکر- از میشیگان
با تشکر از شما: خوب مسلما بسیاری از مردم در تعطیلات کریسمس جزایر هاوایی را انتخاب می کنند که از هوای مطبوعی برخوردار میباشد و اکثر جزایر در دریای کارائیب هم دارای هوای بسیار خوبی هستند.
شما همین طور می توانید از کروزهای یک هفته ای هم استفاده کنید و جزایر Mexican Rivera را هم توصیه می کنیم. یک تصمیم خوب دیگر رفتن به ایالت فلوریدا و بازدید ازDisney World میباشد. و یا اینکه این بازدید را با کشتی انجام بدهید.
ایرانیان در زمان تعطیلات کریسمس در لاس وگاس هم دور هم جمع میشوند که البته شاید برای بچه ها زیاد مناسب نباشد.
سفرخوش

1485-56

***

آقای مجید: سئوال من و همسرم از شما این است که آیا فارغ التحصیل شدن از ایالت بخصوصی در امریکا از دانشگاه آن ایالت تاثیری بر روی آینده خواهد داشت یا نه، ما صاحب 2 فرزند کلاس 8 و 10 هستیم. لطفا سئوال عجیب ما را جواب بدهید.
با تشکر از کالیفرنیا
خانم و آقای محترم: دانشگاه مهم میباشد نه ایالت. البته دانشگاههای خوبی در ایالت بسیار بد آب و هوا وجود دارند. ولی بعضی از ایالتهای امریکا دارای دانشگاههای متعدد بسیار خوبی در رتبه 1 تا 50 دارند.
در یک آمار درهمین مورد اخیرا انتشار یافت که کدام ایالت های امریکا مردمانشان تحصیل کرده تر هستند.
«ایالت های تحصیل کرده در امریکا»

1- Massachusetts

41/2 درصد مردم دارای لیسانس میباشند و 95 درصد دیپلم دبیرستان

2- Colorado

38.3 درصد مردم دارای مدرک لیسانس و 95 درصد دیپلم دبیرستان.

3- Maryland

38.2 درصد دارای لیسانس

4- Connecticut

38 درصد دارای لیسانس

5- New Jersey

37.4 درصد دارای لیسانس

ایالت کالیفرنیا با 31.7 درصد مدرک لیسانس در رده 13 قرار دارد.
موفق باشید

1485-57

1485-58