1486-11

آقای مجید: ما در لوس آنجلس زندگی می کنیم و صاحب یک دختر 15 ساله هستیم که سال اول دبیرستان است و ورزش فوتبال و یا همان Soccer را از بچگی بازی کرده وبازیکن خوبی است و عضو تیم دبیرستان هم می باشد.
به نظر شما شانس گرفتن بورس ورزشی از دانشگاه برای او وجود دارد و ما باید کاری در این مورد انجام بدهیم؟ لطفا ما را راهنمایی کنید چون واقعا در این مورد چیزی نمی دانیم.
با تشکر از لوس آنجلس
خانم و آقای محترم: بورس های ورزشی برای تمام ورزش های دبیرستانی وجود دارد. ولی گرفتن آنها ساده نیست و دانشگاههای امریکا در طبقه بندی های 1 تا 3 از نظر ورزش قرار دارند و طبقه 1 و 2 دارای بورس های ورزشی هستند و در طبقه 3 بورس ورزشی وجود ندارد و دارای تیم های ورزشی میباشند.
برای اینکه دخترتان بتواند مورد توجه مربیان دانشگاه قرار بگیرد او باید فوتبال را بطور جدی دنبال کند و هم عضو تیم اصلی دبیرستان باشد و هم در تیم فوتبال یعنی کلاب در خارج از دبیرستان عضو باشد. مربیان دانشگاه دانش آموزان ورزشکار خوب را پیدا می کنند و با آنها طبق قوانین NCAA تماس می گیرند و مربی تیم دبیرستان هم می تواند کمک بزرگی به دختر شما بکند.
توصیه میشود که در کمپ های فوتبال دانشگاههایی که دارای تیم های Soccer میباشند در تابستان شرکت کنند.
پدر ومادرها هم می توانند با مربیان دانشگاه های مختلف در مورد دخترشان تماس داشته باشند وهم چنین دختر شما هم می تواند در این امر شرکت کند و با مربیان دانشگاهها در تماس باشد.
موفق باشید

1486-12

***

آقای مجید: من تصمیم به شروع یک Business جدید را دارم که هم درجامعه امریکایی وهم ایرانی فعال خواهم بود و این اولین کار جدی من است ولی درمورد آگهی و تبلیغات تجربه ای ندارم و نمی دانم از کجا و ازچه نوع آگهی و تبلیغات باید شروع کنم.
اگر امکان دارد درحالت کلی توضیحی در این مورد بدهید.
با تشکر امیر از کالیفرنیا
آقای امیر: متاسفانه چند مورد را توضیح نداده اید که محل کار شما، کجاست و چه نوع کاری و چه سرمایه ای در این کار گذاشته اید و بودجه شما برای آگهی و تبلیغات چقدر است؟
درهرصورت، آگهی و تبلیغات در موفقیت یک کار و شغل بسیار مهم میباشد و انواع مختلف و راههای مختلف برای این کار.
1- رادیو و تلویزیون.
2- مجلات و نشریه های ایرانی و امریکائی.
3-مجلات و نشریات مخصوص کار شما.
4- انترنت.
5- وب سایت.
6- Direct Mail
7- شرکت وعضو بودن درسازمانهای محلی
8- مجله جوانان.
البته تبلیغات باید بطور حرفه ای و با برنامه ریزی انجام شود و آمادگی جوابگوئی تبلیغات خود را داشته باشید و بتوانید مشتریان خود را در هر صورت و هرگونه ای راضی نگه دارید.
موفق باشید

1486-13

***

آقای مجید: من وهمسرم و دو فرزند 3 و 7 ساله حدود یک ماه است که به امریکا مهاجرت کرده ایم و اینکار را هم بخاطر فرزندانمان و تحصیل آینده آنها انجام داده ایم و می دانیم که مخارج دانشگاه بسیار گران است مخصوصا تا موقعی که آنها به دانشگاه وارد می شوند لطفا به ما بگوئید چگونه خود را برای مسائل مالی و خرج دانشگاه آماده کنیم.
با تشکر: فریده وفرهاد
خانم و آقای محترم: این نگرانی میلیونها نفر در امریکا است و شما تنها نیستید درحال حاضر دانشگاههای خصوصی مخارجی حدود 60 هزار دلار در سال دارند و دانشگاههای ایالتی حدود 30 هزار دلار در سال.
البته کمکهای مالی از قبیل وام دانشجویی هم وجود دارد و درحال حاضر بدهکاری های دانشجویان امریکایی در بالای یک تریلیون دلار میباشد. در هرحال شما باید یک پس انداز دانشگاهی داشته باشید و این کار را هر ماه به طور مرتب انجام بدهید. توضیح میشود که دراین مورد با یک مسئول مالی و یا یک سازمان برنامه ریزی های مالی مشورت کنید زیرا راههای مختلفی برای پس انداز و حسابهای دانشگاهی وجود دارد وهمه این برنامه ریزی ها می تواند تاثیر بر روی کمک های مالی از سازمان FAFSAو دانشگاههای مختلف بگذارد.
موفق باشید.

1486-14

***

آقای مجید: من از ایران با شما تماس می گیرم و دانشجوی سال دوم میکروبیولوژی هستم و دوست دارم رشته دندان پزشکی را در امریکا بخوانم، به نظر شما آیا من لیسانس خود را اول بگیرم وبعد برای رشته دندانپزشکی به امریکا بیایم و یا اینکه لیسانس خود را در امریکا تمام کنم؟
با تشکر از تهران- مهسا
خانم مهسا: متاسفانه اطلاعات زیادی از شما ندارم، منظورم از نظر مالی – خانوادگی سن شما- زبان انگلیسی و مسئله اقامت شما در امریکا.
درحالت کلی اگر بتوانید لیسانس خود را در امریکا به پایان برسانید شاید شانس و آمادگی بهتری برای دندانپزشکی داشته باشید. البته احتمالا شما دانشجوی خارجی خواهید بود و باید از یکی از دانشگاههای امریکا پذیرش داشته باشید وادامه لیسانس خود را در امریکا انجام بدهید و بعد از لیسانس و با معدل خوب و معدل خوب در امتحان DAT به دانشکده های دندانپزشکی اقدام کنید. ولی درحال حاضر شما احتیاج به امتحان تافل دارید و دانشگاهی که دو سال شما را قبول کند و از سال سوم تحصیل خود را برای لیسانس ادامه دهید.
موفق باشید

1486-15

1486-16