1488-28

آقای مجید: لطفا ما را کمک کنید: دختر ما در یک ایالت دیگری مشغول به تحصیل میباشد و ما در ایالت کالیفرنیا زندگی میکنیم. البته او در مقطع بالای لیسانس و برای دکترا تحصیل می کند وجدیدا او را متهم به تقلب کرده اند و باید در یک دادگاه دانشگاهی شرکت کند ما خیلی نگران میباشیم ولی او میگوید من تقلب نکرده ام.
با تشکر از کالیفرنیا
پدر ومادر عزیز: خیلی از این نظر متاسفم و تقلب را در دانشگاه ها بسیار جدی می گیرند مخصوصا در رشته های فوق لیسانس- پزشکی – دندانپزشکی- پرستاری- داروسازی و هر نوع رشته پزشکی.
بیشتر مواقع دانشجویان اگر متهم به تقلب شده اند، حتما تقلب کرده اند و رای دانشگاه می تواند آنها را از ادامه تحصیل در آن دانشگاه محروم کند ولی درحالت کلی بهتر است که دختر شما یک جلسه با استاد خود داشته باشد و بیشتر در این مورد صحبت کند. و اگر تقلب نکرده است مدارک لازم را آماده کند و اگر هم در قلب خود می داند که تقلب کرده است شاید معذرت خواستن و از آنها تقاضای یک شانس دوباره گرفتن راه حل خوبی باشد.
در هرحال من چون با تمام این ماجرا آشنا نیستم شاید نتوانم جواب خوبی برای شما داشته باشم با یک مسئول دانشگاه مذاکره کنید.
موفق باشید

1488-29

***

آقای مجید: یکی از دوستان ما وقتی به فروشگاههای مواد غذایی میرود بدون هیچگونه رعایتی به عنوان امتحان مواد غذایی آن جا را میخورد مثلا انگور را امتحان میکند یا گیلاس و دیگر مواد خوراکی، من وهمسرم نمی دانیم چگونه او را از این کارمنع کنیم و چگونه توضیح بدهیم.
با تشکر ناشناس از لوس آنجلس
خانم و یا آقای ناشناس: با تشکر از پرسش سئوال بسیار مهم شما. خیلی از مردم رعایت نمی کنند مخصوصا در فروشگاههای بزرگ که حق عضویت دارند.
ضمنا خوردن و یا به قول معروف ناخنک زدن به موادخوراکی می تواند جرم هم باشد و یک نوع دزدی به حساب بیاید و از نظر بهداشتی برای دیگران خوب نمی باشد من توصیه میکنم این را به خوبی و بطور صحیح که اورا ناراحت نکنند با دوستان صحبت کنید و به او توضیح بدهید.
مثلا بگوئید وقتی ما با تو هستیم این کار تو کمی ما را ناراحت می کند و ما حالت خوبی نداریم و یا مثلا از او بپرسید که آیا او حاضر است یک بسته انگور را که کسی کمی از آن خورده است را بخرد و آیا دست زدن به مواد خوراکی صحیح می باشد و آیا از نظر بهداشتی کار خوبی میباشد.
در هرحال رفتار شما و رعایت شما در کنار او به او هم می تواند کمک کند.
موفق باشید دوست خوب

1488-30

***

آقای مجید: من از ایران این Email را برای شما می فرستم لطفا ما را کمک کنید من و همسرم دوست داریم فرزند خودمان که یک دختر 18 ساله است برای ادامه تحصیل به امریکا بفرستیم لطفا ما را راهنمایی کنید که آیا این کار درست میباشد یا نه.
با تشکر از ایران
خانم و آقای محترم: فرستادن فرزندتان به امریکا برای تحصیل کار ساده ای نمی باشد و باید از همه نظر هم شما و هم دخترتان آماده باشید.
مهمتر از همه اینکه جواب قبولی از دانشگاه میباشد و آیا شما آمادگی پرداخت شهریه دانشگاهی را را دارید یا نه، لطفا به نکات زیر توجه فرمائید:
1- اقدام به دانشگاه با انجام تمام شرایط دانشگاه و امتحانات انگلیسی .
2- گرفتن قبولی از دانشگاه.
3- آیافرزند شما آماده زندگی در یک کشور بیگانه میباشد یا نه.
4- شهریه دانشجویان خارجی بسیار گران میباشد.
5- آیا شما آمادگی فرستادن فرزندتان به کشور دیگری را دارید.
6- آیا دخترتان می تواند از خودش نگهداری کند.
7- انتخاب ایالت برای اقدام به دانشگاه.
8- آیا دوست و آشنا در امریکا دارید.
9- انتخاب رشته تحصیلی .
10- گرفتن ویزای دانشجویی.
موفق باشید

***

آقای مجید: من یک خانم 45 ساله هستم و ما 4 برادر و خواهر هستیم سال آینده سالگرد ازدواج پدر ومادرمان برای 50 سال میباشد و دوست داریم یک برنامه خوب برای آنها بریزیم شما چه پیشنهادی می کنید.
با تشکر: ناهید از کالیفرنیا
خانم ناهید: تبریک به پدر ومادر شما برای 50 سال ازدواج موفق.
خوب وقتی صحبت از سالگرد ازدواج می آید بفکر پارتی و میهمانی با دعوت از دوستان و فامیل می افتیم ولی شما برنامه های دیگری می توانید انجام بدهید این بستگی به بودجه شما دارد. لطفا به چند مورد توجه کنید که بیشتر در امریکا انجام میدهند.
1- گرفتن یک پارتی با شرکت دوستان واعضای فامیل که می تواند سورپرایز هم باشد.
2- مسافرت اعضای اصلی خانواده با یک کشتی تفریحی (کروز).
3- کروزهای 3 روزه و یا یک هفته ای با اعضای اصلی خانواده
4- اجاره چندکاندو در یکی از جزایر هاوایی با اعضای اصلی خانواده .
5- انتخاب یک هتل در هاوایی و دعوت دوستان واعضای فامیل با خرج خودشان به این هتل.
6- فرستادن پدر و مادر به تنهایی به یک سفر با کشتی به آلاسکا.
7- فرستادن پدر ومادر به کشور اروپائی مورد علاقه آنها.
8- فرستادن آنها به مسافرت با یک زوج مورد علاقه آنها
9- خریدن یک هدیه قابل توجه .
10- از خودشان سئوال کنید که چه دوست دارند.
موفق باشید و با تبریک

1488-31

1488-32