1492-11

آقای مجید: من وهمسرم از شما سئوال مهمی داریم، لطفا جواب ما را بدهید.
به نظر شما آیا فارغ التحصیل شدن از یک دانشگاه متوسط در رشته بیولوژی وارد شدن به دانشکده پزشکی را مشکل خواهد کرد، این سئوال در مورد فرزند ماست که سال آینده وارد دانشگاه خواهد شد.
با تشکر از کالیفرنیا
خانم و آقای محترم: تمام دانشگاههای 4 ساله در امریکا از نظر درسی مورد تائید وزارت آموزش و پرورش امریکا می باشند و هزاران دانشجو در این دانشگاهها مشغول به تحصیل می باشند.
البته نشریات مختلف در امریکا دانشگاهها را درموارد مختلف رده بندی کرده اند و لیست های مختلف وجود دارد.
ولی یک خانواده برای وارد شدن به دانشگاه برای فرزندانشان به نکات مهمی باید توجه کنند مانند:
1- رتبه و ریز نمرات تحصیلی فرزند آنها در دبیرستان.
2- شهریه دانشگاهها
3- دور ونزدیک بودن دانشگاهها
4-رشته تحصیلی
5- وابستگی آنها به خانواده
6- آمادگی آنها برای زندگی درخارج از منزل
البته همیشه توصیه میشود که دانش آموزان دبیرستان سعی خود را برای وارد شدن به دانشگاههای طراز اول بکنند ولی با توجه به موقعیت هر دانش آموز و خانواده از هر دانشگاه رسمی، چهارساله در امریکا می توان به دانشکده پزشکی بعد از گرفتن لیسانس و آمادگی های مخصوص وارد شد. مانند:
1- نمرات خوب لیسانس
2- نمره خوب در امتحان MCAT
3- نمره خوب در قسمت انگلیسی MCAT
4- یک انشاء خوب
5- مصاحبه خوب
6- کارهای جنبی
7- پژوهش های خوب
پس یک دانشجوی فارغ التحصیل با نمرات خوب و سابقه خوب می تواند از هر دانشگاهی به دانشکده پزشکی وارد شود.
موفق باشید

1492-12

***

آقای مجید: من به مسابقات تلویزیونی Game Shows علاقه بسیار زیادی دارم وآنها را هر موقع که بتوانم تماشا می کنم و سئوال من این است که شرکت کنندگان چگونه وارد این مسابقات می شوند وآیا جوایز آنها حقیقی است یا نه.
با تشکر ازشمال کالیفرنیا
با تشکر از شما و سئوال خوب شما: مسابقات تلویزیونی در امریکا بسیار پرطرفدارند وسالها پیش تعداد آنها هم بیشتر بود واکثر آنها سالهاست که در تلویزیونهای امریکایی پخش میشوند.
برای وارد شدن وشرکت در این مسابقات باید از طریق سایت های کامپیوتری آنها اقدام کنید و مراحل مختلف را طی کنید مانند امتحان های کتبی و مصاحبه های مختلف که شما را از نظر اینکه آیا می توانید در جلوی دوربین و صحبت کردن و جواب دادن آماده هستید امتحان می کنند. و بعد از آخرین مصاحبه شما انتخاب خواهید شد و بعد از آن باید منتظر تلفن باشید که شما برای شرکت در مسابقه در روز بخصوصی شرکت کنید.
البته بعضی از این مسابقات امتحان قبلی ندارند و شما را همان روز در یک مصاحبه کوچک با توجه به کاراکتر شما انتخاب میکنند مانند Price is Right که از قبل باید بلیط ورود را دریافت کنید جوایز این نوع مسابقات حقیقی میباشد و باید بر روی آنها مالیات پرداخت کنید.
از نظر قانونی هر شخص در عرض 10 سال فقط 3 بار می تواند در Game Show های مختلف شرکت کند.
موفق باشید

1492-13

***

آقای مجید: من و همسرم در مورد پسر 28 ساله مان که بتازگی ازدواج کرده است از شما سئوال داریم.
او وهمسرش که او هم 28 ساله میباشد حدود 3 ماه پیش ازدواج کرده اند و هر دو مشغول به کار میباشند و درآمد متوسطی دارند و در یک آپارتمان اجاره ای زندگی میکنند. از نظر مالی به نظر شما یک زوج جوان چگونه می توانند خانه شخصی خود را خریداری کنند؟
با تشکر : یک پدر و مادر نگران
پدر ومادر عزیز: من جواب شما را بر روی تجربه شخصی خود میدهم. سالها پیش موقعی که من و همسرم در سن کم ازدواج کردیم و نمی دانستیم که چگونه خود را برای خرید منزل شخصی خود آماده کنیم، یک روز بر طبق توصیه و گفتگو با یک شخص مطلع، من وهمسرم تصمیم گرفتیم که بهترین راه برای پس انداز برای خرید خانه این است که یکی از ما با حقوق خود مخارج را پرداخت کند و دیگری حقوق خود را پس انداز کند.
بسیاری از زوج های جوان این راه را در پیش بگیرند و قبل از اینکه صاحب فرزند بشوند اولین خانه شخصی خود را خریداری میکنند ولی من توصیه میکنم که فرزند شما وهمسرشان با یک مسئول مالی در این مورد مشورت کنند.
موفق باشید

1492-15

***

آقای مجید: من یک پسر 16 ساله هستم و این Email را به توصیه مادرم برای شما می فرستم و از شما سئوالی دارم:
من به ورزش مخصوصا بسکتبال و فوتبال امریکایی علاقه زیادی دارم ولی نه برای بازی کردن بلکه دوست دارم Sports Agent بشوم لطفا من را راهنمایی کنید.
با تشکر: شایان از کالیفرنیا
شایان عزیز: از دیدن Email شما بسیار خوشحال شدم و خوشحال هستم که دراین سن علاقه خود را برای آینده کاری خود نشان میدهی Sports Agent ها خودشان ورزشکار حرفه ای بوده اند و یا یک وکیل ورزشی.
من به شما توصیه می کنم که دبیرستان را با قدرت تمام کنید و در رشته های مانند مدیریت ورزشها Sports Managements تحصیل کنید. و بعد از آن رشته هائی حقوق و MBA می تواند به تو کمک کند در هرحال خود را با ورزشهای مختلف آشنا کن و درمورد آنها خوب یاد بگیر. توصیه می کنم در مورد Sports Agent های معروف در امریکا مطالعه کن.
طبق قانون لیگ های مختلف ورزشی، Sports Agent ها حدود 3درصد درآمد ورزشکاران را به خود اختصاص میدهند که در ورزشهای مختلف می تواند فرق کند.
موفق باشید

1492-14

1492-16