1493-71

آقای مجید: اگر امکان دارد کمی در مورد مصاحبه برای وارد شدن به دانشکده پزشکی در مجله جوانان توضیح بدهید.
با تشکر:مهرداد
آقای مهرداد: مصاحبه های دانشکده های پزشکی برای دانشجویان متقاضی بسیار بسیار مهم میباشد و خود را از قبل باید آماده کنید.
مصاحبه دانشکده پزشکی می تواند تاثیر بزرگی در قبولی شما داشته باشد و اکثر سئوالات آنها تقریبا مشابه میباشد ولی جواب دادن به آنها در تصمیم برای قبولی شما اهمیت دارد.
به عنوان مثال به چند سئوال که قبلا در مصاحبه ها پرسیده شده است توجه کنید:
1- چرا می خواهید دکتر بشوید؟
2- اگر قبول نشدید چه شغلی را انتخاب می کنید؟
3- آیا درآمد برای شما مهم است در انتخاب شغل پزشکی؟
4- به نظر شما چه اشکال بزرگی در دنیای پزشکی وجود دارد؟
5- انتخاب شما برای دانشکده پزشکی کدام دانشکده میباشد.
6- آیا پدر ومادر شما دوست دارند که شما پزشک بشوید؟
7- در مورد خودتان برای ما توضیح بدهید.
8- آیا شما یک رهبر هستید و یا دنباله رو؟
9- چه موردی را در رابطه به دنیای پزشکی دوست ندارید؟
10- با چه کسی که در این دنیا نیست دوست دارید یک فنجان قهوه بخورید؟
موفق باشید

1493-72

***

آقای مجید: آیا رده بندی دانشگاهها و یا رتبه دانشگاهها در لیست های 1 تا 10 یا 1 تا 25 برای آینده کاری و شغلی برای انتخاب دانشگاه در امریکا مهم است؟
با تشکر: فرزانه از امریکا
خانم فرزانه: در مکالمه تلفنی که با شما داشتم وقول دادم جواب شما را در مجله جوانان بدهم سئوال شما مربوط به پسر 18 ساله شما و تحصیل برای لیسانس و بعد دانشکده پزشکی بود.
لیست های مختلفی از طرف سازمان های آموزشی وسایت های تحصیلی و نشریات معتبر هر ساله به چاپ می رسد. البته یکبار هم این لیست ها تحت تاثیر ونفوذ روسای دانشگاه ها اعلام شده بود.
در هرحال همیشه این رده بندی و رتبه دانشگاهها در انتخاب و وارد شدن مهم میباشد. ولی این دلیل آن نیست که دانشگاههای دیگر خوب نباشند. در هرحال شما اقدام خود را انجام بدهید و با توجه به قابلیت فرزند دانش آموزتان به دانشگاه دلخواه خود خواهید رسید.
موفق باشید

1493-73

***

آقای مجید: لطفا در برنامه رادیویی تان و یا مجله جوانان در مورد تیم ملی فوتبال زیر 23 سال و مسابقات انتخابی المپیک توضیح دهید تا بیشتر با آنها آشنا بشویم چون کمی برای من گیج کننده است.
با تشکر: رضا- لس آنجلس
آقای رضا: سالهای پیش کمیته المپیک تصمیم گرفت که برای مسابقات فوتبال المپیک تیم های زیر 23 سال در آن شرکت کنند تا آمادگی باشد برای جوانان که بتوانند خود را نشان دهند.
درحال حاضر تیم زیر 23 سال یا امید ایران در این مسابقات که در قطر انجام میشود شرکت کرده است و مسابقات درحال انجام می باشد وامیدواریم تیم ملی امید ایران بعد از 40 سال بتواند به المپیک راه پیدا کند که سال آینده در برزیل انجام خواهد شد.
آخرین باری که تیم فوتبال ایران در المپیک حضور داشت سال 1976 و المپیک تابستانی درکشور کانادا شهر میزبان Montreal بود. که بعد از پیروزی بر کوبا از کشورهای شوروی و لهستان شکست خورد و از دور مسابقات خارج شد. در خاتمه مسابقات انتخابی در قطر 3 تیم اول تا سوم به المپیک راه پیدا خواهد کرد.
به امید پیروزی

1493-74

***

آقای مجید: پسر 18 ساله ما بعد از اینکه دیپلم خود را گرفت به یکی از دانشگاههای خوب درکالیفرنیا وارد و الان در ترم دوم سال اول میباشد. او به ما می گوید که می خواهد به گروه Fraternity بپیوندد گذشته از حق عضویتی که باید پرداخت کند ما نگران هستیم و چیزهای خوبی درمورد این گونه گروهها در دانشگاهها نشنیده ایم.
با تشکر: یک پدر ومادر
پدر ومادرعزیز: نگرانی شما را احساس می کنم و در بعضی موارد با شما موافق هستم که نگران باشید.
در دانشگاههای امریکا:گروه های Fraternity برای پسرها Sorority برای دخترها در دانشگاهها وجود دارند. این سازمانهای دانشجویی که بیشتر آنهائی که برای لیسانس تحصیل می کنند عضو آن هستند از سال های 1750 شروع به تشکیل شدن داده اند و برای آنها جدا بودن سازمانهای دختر و پسر بسیار اهمیت دارد و اینکه اعضای این گروه ها می بایستی مسائل داخل و اتفاقات آن را در جائی نگفته و درج نکنند و همیشه مخفی نگه داشته شود. البته در عرض این سالها دانشجویان جان خود را هم از دست داده اند. زمانی که عضو این گروهها بوده اند و در خیلی مواقع هم به سود اعضای آنها برای آینده کاری و شغلی هم بوده است.
در هر صورت اگر نگران هستید و سعی کردید پسرتان و یا دخترتان به این گروه ها وارد نشوند کار اشتباهی مرتکب نشده اید. با مسئولین دانشگاه در این مورد صحبت کنید.
موفق باشید.

1493-75

1493-76