1494-68

آقای مجید: بارها شما درباره رعایت نکات کلیدی در وارد شدن به دانشگاه صحبت کرده اید لطفا یکبار دیگر آن را در صفحه خود در مجله جوانان درج کنید.
با تشکر: مادر یک دانش آموز دبیرستانی در امریکا
با کمال میل و لطفا توجه کنید.
«11مورد برای دانش آموزان دبیرستان برای وارد شدن به دانشگاه»
1- از کلاس 9 خود را برای وارد شدن به دانشگاه آماده کنید.
2- کلاسهای معروف به A To G را فراموش نکنید.
3- کلاسهای AP مهم میباشد.
3- معدل خود را به بالای 4 برسانید.
5- درکارهای جنبی در دبیرستان فعال باشید.
6- کارهای غیرانتفاعی را حتما انجام بدهید.
7- جایزه و افتخارات دبیرستانی مهم میباشد.
8- در تیم های ورزشی بازی کنید.
9- در کلاس 11 و شروع امتحانات SAT و SAT2 فعال باشید
10- در ماههای اکتبر ونوامبر سال کلاس 12 برای دانشگاههای مورد علاقه خود اقدام کنید.
11- از دانشگاهها بازدید کنید.
موفق باشید

1494-69

***

آقای مجید: من و همسرم 10 سال است که ازدواج کرده ایم و دوست داریم برای اولین بار برای سالگرد ازدواج به جزیره کابو (Cabo) و یا Cancun در مکزیک برویم و از شما خواهش میکنیم که ما را کمک کنید برای انتخاب یکی از این جاها و چگونه برای رزرو کردن، بهترین قیمت را بدست آوریم؟
با تشکر-از لوس آنجلس
خانم و آقای محترم: تبریک برای سالگرد ازدواج شما. دو محل متفاوت را از نظر فاصله و نوع آب و قیمت انتخاب کرده اید.
از لوس آنجلس به Cabo خیلی نزدیکتر و ارزان تر برای قیمت بلیط هواپیما میباشد. توصیه می کنم اگر بودجه کمتری دارید برای اولین بار به Cabo بروید که ارزان تر میباشد.
به سایت های مسافرتی رجوع کنید و یکی از بهترین ها می تواند قسمت مسافرت سایت Costco باشد. قیمت ها را مقایسه کنید و به ستاره های هتل در کیفیت آن توجه کنید و از 3 تا 7 روز را انتخاب کنید که البته بستگی به بودجه شما دارد.
حتما سفر خود را در یک پکیج خریداری کنید با هتل – غذا و هواپیما که بنام All Inclusive معروف میباشد و حتما قیمت ارزان بی دلیل نمی باشد اگر بدون فرزندانتان می روید از ریزورت های Adult Only هم استفاده کنید.
موفق باشید و سفرخوش

1494-70

***

آقای مجید: لطفا بگویید من و همسرم چگونه می توانیم به فرزند 15 ساله مان که کلاس 10 دبیرستان و یک ورزشکار بسیار خوب دبیرستانی است وفوتبال ایرانی بازی می کند کمک کنیم تا بتواند بورس ورزشی دریافت کند؟ او هم چنین به فوتبال امریکایی علاقه دارد و مربی فوتبال از او خواسته است که در تیم فوتبال امریکایی هم عضو شود. البته دبیرستان او در هر دو رشته در رتبه بسیار خوبی قرار دارد.
با تشکر- از کالیفرنیا
خانم و آقای محترم: تبریک برای فرزند ورزشکار شما. بورس های ورزشی بسیار زیاد میباشند ولی گرفتن آنها زیاد هم ساده نیست البته دانش آموزان بسیار خوب دبیرستانی همیشه مورد توجه مربیان دانشگاهها هستند البته دبیرستانهای طراز اول ورزشی شانس بیشتری را برای بورس ورزشی بوجود می آورد. به نکات زیر توجه کنید تا در گرفتن بورس ورزشی موفق شوید.
1- تمام چهارسال دبیرستان ورزش اصلی خود را بازی کنید.
2- هرچه زودتر به تیم اول دبیرستان وارد شوید.
3- دانش آموزان 2 ورزشی شانس بیشتری دارند.
4- به غیر از فوتبال امریکایی، در رشته های دیگر ورزشی و حتما در خارج از دبیرستان هم در یک کلاب بازی کنید.
5- نمره های خوب درسی بسیار مهم میباشد.
6- به حرف مربیان دبیرستانی خود گوش کنید.
7- پد رو مادر و دانش آموز می توانند با مربیان دانشگاهی در تماس باشند.
8- با قوانین NCAA آشنا شوید.
9- در روزنامه های ورزشی اسم خود را به نوعی بیاورید.
10- از بازیهای خود بطور خوب فیلمبرداری کنید.
11- پدر ومادرها به کار و مربی گری مربیان فرزند خود دخالت نکنید.
موفق باشید

1494-71

***

آقای مجید: من از ایران با شما تماس می گیرم و سال آخر لیسانس در دانشگاه تهران هستم و دوست دارم برای فوق لیسانس در امریکا تحصیل کنم به نظر شما آیا بورس تحصیلی می توانم بگیرم برای اینکه من و خانواده ام قادر به پرداخت شهریه نیستم، لطفا من را کم کنید.
با تشکر: علیرضا از ایران
آقای علیرضا:همانطور که در ایمیل جواب شما را دادم و گفتم که جواب شما را در صفحه خودم در مجله جوانان میدهم. شما رشته تحصیلی خود را ذکر نکرده بودید و می بایستی بدانید که گرفتن بورس تمام عیار تحصیلی ساده نمی باشد مگر اینکه دانشگاهی در امریکا بودجه ای برای دانشجویان ممتاز از کشورهای دیگر داشته باشد و شما واجد شرایط باشید و بتوانید در آن دانشگاه قبول شوید.
دانشجویان واجد شرایط امریکایی اصولا به سایت کمک های مالی در امریکا اقدام می کنند که بنام Fafsa میباشد و این سایت برای دانشجویان خارجی نیست.
به شما توصیه می کنم که امتحان تافل خود را بدهید و احتمالا امتحان GRE هم احتیاج دارید البته بستگی به رشته شما دارد و بعد به چند دانشگاه اقدام کنید وهمین طور تقاضای کمک مالی و با بورس هم از همان دانشگاه بکنید ومنتظر جواب باشید.
موفق باشید.

1494-72

1494-73