1495-11

آقای مجید: متوجه شدیم دختر 17 ساله ما که کلاس 12 است برای هیچ دانشگانی اقدام نکرده است و میگوید که می خواهد به کالج 2 ساله برود متاسفانه من و پدرش به سیستم دانشگاهی در امریکا وارد نیستیم ما در اورنج کانتی در جنوب کالیفرنیا زندگی می کنیم لطفا جواب ما را بدهید که آیا این راه درست است یا نه.
با تشکر- از کالیفرنیا
پدرومادرعزیز: در حالت کلی اشکالی ندارد و هرساله هزاران نفر از فارغ التحصیلان دبیرستانی وارد کالج های 2 ساله میشوند ولی کاش شما ازکلاس 9 دبیرستان دخترتان را راهنمایی می کردید که خود را برای وارد شدن به دانشگاههای چهارساله حداقل آماده کند و اقدام خود را بکند.
خوب دختر شما بعد از گرفتن دیپلم خود بهتر است که به نزدیکترین کالج 2 ساله نزدیک محل زندگی شما وارد شود.
برای اینکه اشتباه دبیرستان تکرارنشود باید برای رشته تحصیلی خود و اینکه چه دانشگاهی دوست دارد بعد از 2 سال خود را منتقل کند تصمیم گرفته باشد. توصیه می کنم که با کانسولر کالج صحبت کند و کلاسهای خود را با توجه به رشته تحصیلی و نوع دانشگاه انتخاب کند.
بعد از گذراندن 60 واحد و بیشتر می تواند 2 سال آخر را در دانشگاه به پایان برساند البته موقع اقدام برای دانشگاه اصولا بعد از یکسال که در کالج درس خوانده اند است.
موفق باشید

1495-12

***

آقای مجید: من و همسرم صاحب یک پسر 14ساله هستیم که علاقه زیادی به هنرپیشگی دارد و می خواهد در فیلم های تبلیغاتی و سینما و تلویزیون شرکت کند، خوب ما کمی نگران هستیم برای درس و مشق او. لطفا ما را کمک کنید که چگونه به او کمک کنیم.
با تشکر- از لوس آنجلس
خانم و آقای محترم: خوب این برای نوجوانان سن پسر شما بسیار طبیعی است که به برنامه های جنبی مختلف مانند ورزش- هنر- موزیک علاقمند میشوند و شما هم میتوانید او را کمک کنید. به نظر من شما میتوانید او را به کلاس هنرپیشگی بفرستید برای چند ساعت در هفته.
با یک Agent و یا یک سازمان که بتواند یک Agent برای پسرتان انتخاب کند مشورت کنید.
با یک عکاس صحبت کنید و چند عکس خوب از او داشته باشید. پسر شما می تواند در دبیرستان در برنامه های تئاتر شرکت کند. فراموش نکنید با توجه به سن فرزند شما پدر و مادر و یا یکی از آنها درتمام مراحل برنامه های حرفه ای پسرتان باید حضور داشته باشد و هر لحظه او را باید برای آزمایش فیلم و یا فیلم های تبلیغاتی ببرید.
من توصیه می کنم که به مدرسه و درس او اهمیت بدهید و این موضوع را هم به او یادآوری کنید که نمرات خوب تنها راه شرکت او درکارهای جنبی میباشد.
لطفا درانتخاب Agent و این نوع سازمانها مواظب باشید که پول های بیهوده خرج نکنید و با سازمان SAG هم برای انتخاب Agent تماس بگیرید.
موفق باشید

1495-13

***

آقای مجید: من و همسرم بعد از چند سال زندگی پر دردسر در امریکا و کار کردن در جاهای مختلف با پولی که پس انداز کرده ایم تصمیم به باز کردن یک Business گرفته ایم ولی چیزی در مورد باز کردن Business نمی دانیم ولی این را میدانیم که پشتکار خوبی داریم و می توانیم موفق شویم.
با تشکر: مهری از کالیفرنیا
خانم و آقای محترم: چند مورد را توضیح نداده بودید 1- مقدار سرمایه شما 2- چه نوع Business
ولی در حالت کلی چندین قانون را برای باز کردن یک شغل جدید باید بدانید و رعایت کنید.
1- سرمایه برای شغل جدید.
2- پروانه مالی بعد از باز کردن Business
3- نوع شغل جدید با توجه به احتیاج در آن شهر و منطقه
4- برنامه کاری برای 5 سال آینده
5- انتخاب محل باز کردن آن Business
6- تصمیم و مطالعه اجاره نامه
7- اجازه نامه های مختلف شهری و قانونی
8- داشتن یک حسابدار خوب
9 – به نوع کار و شغل جدید از قبل وارد باشید و سابقه داشته باشید
10- برنامه برای تبلیغات و آگهی های محلی
موفق باشید

1495-15

***

آقای مجید: من تازه به امریکا آمده ام و در یک شرکت مشغول به کار شده ام سن من 31 سال میباشد و در مورد بازنشستگی و حسابهای بازنشستگی درامریکا اطلاعات زیادی ندارم لطفا من را کمک کنید که از کجا باید شروع کنم.
با تشکر- فرزاد از سان آنتونیو- تگزاس
آقای فرزاد: بطور کلی شما باید در ایجاد حسابهای بازنشستگی برای خودتان شرکت کنید و دنبال آن را بگیرید.
حسابهای بازنشستگی درامریکا به چند نوع تقسیم شده است و به سن شما هم مربوط میشود.
اصولا کمپانیهای مختلف و یا شرکتی که شما در آن کار میکنید به شما پیشنهاد حسابهای 401K را میدهد که هم شما در آن پول می گذارید از حقوق خود و هم آن شرکت مقداری به آن اضافه می کند. حسابهای دیگر مانندIRA که نوع های مختلفی هم دارد به شما اجازه می دهد که اگر زیر 50 سال هستید 5500دلار و اگر بالای 50 سال هستید 6500 دلار در سال در آن پس انداز کنید و از منافع مالیاتی آن هم استفاده کنید.
انواع دیگر حسابهای بازنشستگی که در خانواده IRA میباشند مانند SEP IRA-Ruth IRA-Simple IRA که با توجه به شرایط شما باید درست شوند و برای هر شخصی فرق می کند.
البته سوشیال سکوریتی هم از سن 62 و یا 66 می تواند به نوعی به بازنشستگی شما کمک کند.
به شما توصیه می کنم برای اطلاعات بیشتر و ایجاد این نوع حسابها قبل از هر تصمیمی با یک مسئول مالی رسمی صحبت کنید و یا با حسابدار خود مشورت کنید.
موفق باشید

1495-14

 

 

1495-16