1496-72

آقای مجید: یک سئوال برای من و همسرم پیش آمده است که مطمئن هستیم شما جواب آن را می دانید. اگر کسی بلیط لاتاری خود را گم کرده باشد چه اتفاقی برای جایزه بلیط برنده می افتد؟
با تشکر – از کالیفرنیا
خانم و آقای محترم: فکر میکنم سئوال شما این است که اگر کسی برای دریافت جایزه جلو نیاید پول جایزه را چگونه خرج می کنند؟ در اکثر ایالتهای امریکا که میتوانید لاتاری بازی کنید قوانین خودشان را دارند و به شما 6 ماه تا یکسال فرصت می دهند که اگر بلیط برنده دارید برای دریافت جایزه خود اقدام کنید.
اگر بعد از مهلت رجوع کنید صاحب جایزه نخواهید شد و ایالت کالیفرنیا تمام آن پول را به سود وزارت آموزش و پرورش و برای مدارس دولتی خرج خواهند کرد.
توصیه میشود وقتی که بلیط لاتاری می خرید پشت بلیط را امضا کنید و از آن عکس بگیرید از هر دو طرف بلیط و حتی کپی هم بگیرید و در جای امن نگه دارید.
موفق باشید

1496-73

***

آقای مجید: من و همسرم صاحب یک پسر 17 ساله که کلاس 12 دبیرستان میباشد هستیم و باید اعتراف کنیم که او اصلا به درس علاقه ای ندارد و میگوید فقط دیپلم خود را خواهد گرفت و دوست ندارد که به دانشگاه و کالج برود، حال من و همسرم نگران آینده او هستیم ما باید چکار کنیم؟
با تشکر- از لوس آنجلس
خانم و آقای محترم: متوجه میشوم که این موضوع برای شما بسیارمشکل میباشد و این را باید بگویم که درصد زیادی از فارغ التحصیلان دبیرستانی برای ادامه تحصیل درکالج و یا دانشگاه علاقه ای نشان نمی دهند البته من توصیه میکنم که فرزندتان را متقاعد کنید که حتما به یک کالج 2 ساله برود و در طول 2 سال تصمیم بگیرد که آیا دوست دارد به دانشگاه برود یا نه و حتی می تواند مدرک AAخود را از کالج 2 ساله بگیرد و حرفه ای هم یاد بگیرد.
ولی راه دیگر این است که فرزند شما به یک آموزشگاه فنی برود و یک دوره کوتاه را بگذراند و یک حرفه برای کار کردن یاد بگیرد و وارد بازار کار بشود.
موفق باشید

1496-76

***

آقای مجید: لطفا اگر لیستی از پرطرفدارترین کشور و یا شهرهای جهان برای توریست ها و مسافرت انتشار یافته است، در صفحه خود در مجله جوانان چاپ کنید.
با تشکر: مهناز از جنوب کالیفرنیا
خانم مهناز: هرساله این آمارها انتشار می یابد و این بار CNNمقاله ای در این مورد انتشار داد و من هم آن را برای شما درج می کنم که البته این آمار با توجه به تعداد مسافران خارجی در سال 2014 میباشد.
«20 شهر پرطرفدار برای مسافران خارجی»

1- Hong Kong

مسافران سال 2014 (28 بیلیون)

2- London

18 بیلیون

3-Singapore

16 بیلیون

4- Bangkok. Thailand
5- Paris, France
6- Macau
7- Shenzhen, China
8- New York
9- Istanbul, Turkey
10- Kuala Lumpur, Malaysia
11- Antalya, Turkey
12- Dubai
13- Seoul, South Korea
14- Rome, Italy
15- Taipei, Taiwan
16- Guangzhou, China
17- Miami
18- Prague, Czech Republic
19- Las Vegas
20- Tokyo, Japan

سفرخوش

1496-74

***

آقای مجید: من وهمسرم درحال باز کردن یک Business نسبتا بزرگ هستیم و احتمالا نزدیک به 7 تا 10 نفر را استخدام خواهیم کرد، یکبار شما در مورد مراحل استخدام برای کارفرمایان صحبت کرده اید و درمورد سئوالات از متقاضیان شغل چه در مصاحبه و چه در تقاضانامه. لطفا بار دیگر یادآوری فرمایید.
با تشکر از کالیفرنیا
خانم وآقای محترم: تبریک و امیدوارم شما آماده استخدام کارمند باشید و به مراحل قانونی وآن هم توجه کنید، این موارد را برای شما درج می کنم و لطفا توجه کنید.
«10 سئوال که کارفرمایان از متقاضیان کار بهتر است که نپرسند و سئوال نکنند»
1- مذهب
2- حزب سیاسی
3- اهل کجا هستید
4- آیا باردار هستید
5- چند سال دارید و یا چند ساله هستید؟
6- مجرد و یا مزدوج هستید؟
7- فرزند دارید یا نه؟
8- چقدر بدهکاری مالی دارید؟
9- سیگار می کشید و آیا مشروب می خورید؟
10- آیا شما ناتوانی های فیزیکی و بدنی دارید؟

موفق و مواظب باشید

1496-75

1496-77