1498-19

آقای مجید: من وهمسرم بتازگی با دریافت گرین کارت در لاتاری به امریکا آمده ایم. هر دو فوق لیسانس داریم در رشته کامپیوتر و مهندسی ولی در پیدا کردن کار مشکل داریم، البته حدود 6 ماه است که در امریکا هستیم و پس اندازی که داشته ایم و با خود آورده ایم برای 2 سال زندگی کافی میباشد. لطفا کمی ما را در پیدا کردن کار کمک کنید.
با تشکر -از کالیفرنیا
خانم و آقای محترم لطفا کمی صبور باشید و هرچه بیشتر با زندگی در امریکا آشنا شوید و مطمئن باشید که زبان انگلیسی شما قوی بشود.
لطفا به مراحل زیر توجه کنید:
1- یک رزومه خوب تهیه کنید.
2- رزومه خود را به شرکت های مربوط به کار خود بفرستید.
3- شما می توانید شخصا به کمپانی های مختلف بروید و رزومه خود را به آنها بدهید.
4- به دنبال کارهای کارآموزی هم باشید.
5- در کالج های نزدیک محل زندگی خود چند واحد برای قوی شدن درکار خود بردارید.
6- فعلا سعی کنید کارهای موقت بگیرید.
7- کارهای دولتی و شهری را فراموش نکنید.
8- به کارهای اعلام شده در روزنامه های محلی توجه کنید.
9-از سازمانهای کاریابی کمک بگیرید.
10- اگر میتوانید شغل شخصی خود را شروع کنید.
موفق باشید

1498-20

***

آقای مجید: آیا شما با Business های زنجیره ای موافق هستید؟ من و همسرم از کارکردن برای دیگران وکمی درآمد خسته شده ایم و با اندوخته ای که داریم دوست داریم یک کار فرنچایز را شروع کنیم. لطفا ما را کمک کنید که از کجا شروع کنیم و آیا این تصمیم درستی است یا نه؟
با تشکر: یک زن و شوهر درمانده در کار و شغل
خانم و آقای محترم: متاسفانه در مورد سرمایه برای شروع کار توضیح نداده اید.
شغل و کارهای زنجیره ای اکثرا بسیار موفق هستند اگر به درستی آن را انتخاب کنید و از عهده آن برآئید. توصیه می کنم که خوب در این مورد تحقیق کنید و نوع کاری را که بلد هستید و قبلا انجام داده اید انتخاب کنید و سپس به کارهای زنجیره ای بروید و خوب بررسی کنید و اگر امکان ندارد با صاحبان آنها صحبت کنید.
هر ساله کمپانی های زنجیره ای گردهمائی دارند که می توانید در آنها شرکت کنید وبا صدها کمپانی های مختلف آشنا شوید. البته این را بدانید در کنار خرج اولیه برای شروع این نوع کارها هر ساله مخارجی هم خواهید داشت برای تبلیغات و دیگر مسائل و حتما همیشه با شرایط آنها باید جلو بروید.
خوب تحقیق کنید.
موفق باشید

1498-21

***

آقای مجید: من یک جوان 24 ساله هستم و بتازگی از ایران به امریکا مهاجرت کرده ام و در ایران درکارهای هنری فعال بوده ام و دوست دارم در کار رادیو و تلویزیون کارم را ادامه بدهم از کجا بهتر است که شروع کنم؟ البته در تلویزیون های امریکایی.
با تشکر: بابک از امریکا
آقای بابک: متاسفانه توضیح نداده اید که در چه قسمت رادیو و تلویزیون فعال بوده اید، در قسمت فنی و یا جلوی دوربین و یا تلویزیون؟ فکر میکنم که شما حتما احتیاج به یک زبان انگلیسی بسیار خوب دارید و البته روی زبان انگلیسی خود باید خوب کار کنید. چند راه و کار را می توانید انتخاب و انجام دهید.
اول می توانید برای مدتی در رادیو و تلویزیون های ایرانی مشغول بکار شوید تا کمی تجربه کسب کنید.
دوم اینکه می توانید به یک دانشکده و یا دانشگاه و یا مدرسه رادیو و تلویزیون وارد شوید.
البته می توانید لیسانس رادیو و تلویزیون را بگیرید و می توانید اول از یک کالج 2 ساله شروع کنید و یا اینکه به دانشکده های کوتاه مدت تری وارد شوید.
در هر حال اول روی زبان انگلیسی خود کار کنید و امیدوارم به صنعت رادیو و تلویزیون وارد باشید و به دوربین و کار عکاسی وارد باشید.
موفق باشید

***

آقای مجید: من وهمسرم و پسر 19 ساله مان یک سال پیش به امریکا آمدیم وبرای گرین کارت و کار هم اقدام کرده ایم و به تازگی پسرمان در یکی از دانشگاههای جنوب امریکا قبول شده است ولی متاسفانه بدلیل اینکه ویزای دانشجویی به او داده اند نمی تواند وام و کمک دریافت کند و از بودجه ما هم خارج میباشد. آیا شما راه حلی برای ما دارید.
با تشکر از امریکا
خانم و آقای محترم: کمک های مالی و وامهای دانشجویی متعلق به دانشجویان امریکایی و کسانی که سیتیزن امریکا و یا گرین کارت دارند میباشد و تازه اگر واجد شرایط باشند و ربط به درآمد پدر ومادر آنها دارد و داشتن شماره سوشیال سکیورتی هم مورد نیاز میباشد متاسفانه دانشجویان خارجی نمی توانند از این کمک ها استفاده کنند و شهریه را باید از منبع درآمد خودتان پرداخت کنید.
البته این تصمیمی بود که گرفته اید و می دانستید که دانشگاههای امریکا گران هستند راه ارزان تر آن رفتن به کالج های 2 ساله بمدت 2 سال میباشد. این کالج ها خیلی ارزانتر از دانشگاههای دیگر امریکایی اند و بعد از 2 سال تازه به دانشگاه ترنسفر کند و 2 سال آخر را در دانشگاه تمام کند تا هزینه کمتری را پرداخت کنید.
موفق باشید

1498-22

1498-23