1499-46

آقای مجید: آیا شما اطلاع دارید که یک خانم ایرانی به عنوان سفیر امریکا در کشور سوئد انتخاب شده است؟ لطفا اگر اطلاع دارید کمی در مورد ایشان توضیح بدهید.
با تشکر از ایران: فریده
خانم فریده: درست حدس زده اید و البته در چند هفته گذشته اخبار این انتخاب را در روزنامه و مجلات و اینترنت خواندیم.
خانم Azita Raji آزیتا راجی در سال 1961 در تهران به دنیا آمد دبیرستان را در کشور سوئیس به پایان رسانید و در رشته اسکی هم ورزش می کرد. موقعی که 17 ساله بود به امریکا آمد و لیسانس آرشیتکت خود را از دانشگاه Columbia گرفت و بعد هم فوق لیسانس خود را در MBA از همان دانشگاه دریافت کرد.
او در کمپانی بزرگ بانکی و مالی پست های مهمی داشت شرکتهایی مانند J.P.Morgan و بعد از چندین سال از کار شرکت مالی بیرون آمد وبرای حزب دمکرات کار کرد. و در ماه فوریه سال 2016 از طرف آقای اوباما نامزد سفیر امریکا در سوئد شد و بعد از طرف سنای امریکا هم قبولی را گرفت.
خانم راجی ازدواج کرده و صاحب 5 فرزند و 7 نوه است.
موفق باشید

1499-47

***

آقای مجید: با پخش مراسم اسکار آیا امکان دارد در مجله جوانان جواب ما را بدهید که چرا به این جوایز اسکار میگویند و یک مسئله را بین من و همسرم حل کنید.
با تشکر: افسانه از امریکا
خانم افسانه: اولین مراسم اسکار در سال 1929 یعنی 87 سال پیش انجام شد و در هتل Hollywood Roosevelt انجام پذیرفت. چندین داستان مختلف در مورد اسم مجسمه اسکار وجود دارد. می گویند هنرپیشه معروف خانم Bette Davis که رئیس آکادمی بود اسم اسکار را به خاطر و به یاد اولین همسر خود انتخاب کردند که اسم ایشان Herman Oscar Nelson بود.
داستان دیگر این است که خانم Margaret Herrick که سکرتر آکادمی بود اسم مجسمه را به دلیل شباهت آن به عموی خود Uncle Oscar پیشنهاد داد و انتخاب کرد.
موفق باشید

1499-48

***

آقای مجید: من وهمسرم تصمیم به خرید اتومبیل داریم وچند تن از دوستان من می گویند که Lease کنیم و عده ای می گویند که بخریم، لطفا ما را کمک کنید ما در امریکا تازه وارد هستیم.
با تشکر- ازکالیفرنیا
خانم و آقای محترم: این تصمیم مشکلی به نظر نمی آید و فکر می کنم شما در مورد اتومبیل نو صحبت می کنید نه دست دوم. بستگی به درآمد شما و نوع کار شما هم دارد و هم چنین چند مایل در ماه رانندگی می کنید و آیا این تنها اتومبیل شما و همسرتان میباشد یا نه. اگر دوست دارید هر 2 تا 3 سال یک اتومبیل جدید رانندگی کنید شاید Lease بهتر باشدT البته مسافت رانندگی شما در روز و ماه و سال مهم میباشد اکثر اتومبیل های Lease برای 12 هزار مایل در سال میباشد. و خیلی ها Lease را برای منافع مالیاتی هم انجام میدهند البته اگر برای خودتان کار می کنید و حتما با حسابدار CPA خود صحبت و مشورت کنید. ولی من حدس میزنم که خرید اتومبیل برای شما بهتر باشد.
موفق باشید

1499-49

***

آقای مجید: من در ایران زندگی می کنم و دارای لیسانس از دانشگاه تهران میباشم و ازدواج هم کرده ام ولی فرزند نداریم، من و همسرم دوست داریم برای ادامه تحصیل به امریکا بیائیم لطفا جواب ما را بدهید که از چه راهی می توانیم این امر را انجام بدهیم من 33 ساله و همسرم 28 ساله میباشد.
با تشکر: رضا از ایران
آقای رضا با تشکر از ایمیل شما از ایران. به احتمال زیاد شما برای فوق لیسانس و ادامه تحصیل به امریکا خواهید آمد و بهترین راه برای تحصیل ویزای دانشجویی میباشد البته باید آماده مخارج سنگین دانشگاه و زندگی باشید. شما احتیاج به امتحان تافل و به احتمال زیاد امتحان GRE دارید و اقدام کردن به چندین دانشگاه برای رشته مورد علاقه تان.
راه دیگر آن با پذیرش کلاسهای زبان این کار را انجام بدهید که فکر کنم دریافت ویزا با پذیرش زبان کمی مشکل باشد.
موفق باشید.

1499-50

1499-51