1501-9

آقای مجید: با سلام، ما منتظر جواب دانشگاهها برای فرزندمان میباشیم ولی هنوز جوابی از دانشگاههای ایالتی و UC در کالیفرنیا دریافت نکرده ایم، خیلی نگران هستیم، لطفا ما را کمک کنید.
با تشکر: پدر و مادری نگران
پدر و مادر نگران عزیز: نگرانی و دلهره شما را متوجه میشوم و این را بدانید که فعلا خیلی هم دیر نشده است و جوابهای دانشگاهها چه قبولی و چه برعکس تا اواخر ماه مارچ خواهد آمد.
توصیه می کنم بعد از اینکه تمام جواب های قبولی را گرفتید تا اول ماه می فرصت دارید که به یکی از آن دانشگاهها جواب مثبت بدهید و این را بدانید اگر تاریخ جواب دادن را بگذرانید مورد قبول دانشگاهها قرار نخواهد گرفت. قبل از جواب دادن برای بازدید دانشگاه بروید و مسائل مالی و شهریه و کمک های دانشگاهی را خوب بررسی کنید.
بعد از اینکه جواب یک دانشگاه را دادید فرزند شما باید ریز نمرات آخر سال خود را هم به دانشگاه بفرستد و اگر نمرات خوبی را نشان ندهد، دانشگاه جواب قبولی خود را پس خواهد گرفت.
موفق باشید

1501-10

***

آقای مجید: من وهمسرم به یک جشن عروسی از دوستان دعوت شده ایم البته فرزند یکی از دوستانمان ولی راه ما با محل جشن عروسی بسیار دور میباشد و حتما باید در هتل بمانیم و من و همسرم فکر می کنیم این برای ما مشکل باشد و با هزینه ای که خواهد داشت به نظر شما آیا ما هنوز باید هدیه عروسی را به آنها بدهیم یا نه؟
با تشکر از کالیفرنیا
خانم و آقای محترم: اولا سعی کنید که حتما در جشن عروسی شرکت کنید و در بعضی مواقع این نوع جشن های عروسی که با شما فاصله زیادی دارند می تواند یک مسافرت و مرخصی کوتاه برای شما دو نفر هم باشد اگر میتوانید این خرج را بکنید و از یک عروسی برای یک مسافرت کوتاه برای خودتان هم استفاده کنید.
به نظر امریکایی ها که ما هم به نوعی عادت کرده ایم اگر به عروسی دعوت شده اید و نمی روید حتما تصمیم خود را در موعد مقرر به آنها اطلاع بدهید، و اگر هدیه خود را توصیه می کنند برای آنها بفرستید مخصوصا اگر روابط نزدیکی دارید.
به نظر من به وب سایت کامپیوتری برای هدیه عروسی مراجعه کنید و یک هدیه برای آنها با توجه به بودجه خود انتخاب کنید و برای آنها بفرستید.
موفق باشید

1501-11

***

آقای مجید: ما در یکی از ایالات شرقی امریکا زندگی می کنیم و پسر ما کلاس 11 دبیرستان میباشد و از نظر ورزش فوتبال (Soccer) در درجه بالائی قرار دارد و در یکی از باشگاه ها و تیم های خوب در ایالت ما بازی می کند و آینده خوبی در فوتبال می تواند داشته باشد.
ما تصمیم داریم به لوس آنجلس نقل مکان کنیم تا او بتواند برای تیم گالگسی لوس آنجلس در لیگ حرفه ای امریکا بازی کند و حتی او را برای آزمایش به آلمان برده ایم و در تیم های آلمانی هم امتحان داده است به نظر شما این راه ما درست است و یا شما پیشنهاد دیگر دارید؟ و در ضمن من که پدراو میباشم مربی فوتبال هم هستم.
با تشکر ازامریکا- فرهاد
آقای فرهاد: به نظر من دروهله اول درس و تحصیلات فرزند شما مهم میباشد و آینده ورزشی زیاد هم برای همه مطمئن نیست اکثر بازیکنان حرفه ای ورزش درامریکا دبیرستان را تمام می کنند و بعد برای تیم های دانشگاهی با داشتن بورس ورزشی بازی می کنند و از آنجا جذب تیم های حرفه ای میشوند البته با ضوابط درس و دقیق و قانونی ورزشی و درسی که در زیر نظر NCAA اداره میشود.
من توصیه می کنم پسر شما همچنان در تیم فوتبال دبیرستان و خارج از دبیرستان بازی کند و به درس خود در دبیرستان در ایالت خودتان ادامه بدهید و برای یکسال آخر دبیرستان ایالت خود را عوض نکنید با سرمربیان دانشگاهی در مورد پسرتان صحبت کنید و از مربی کلاب او هم کمک بگیرید و امیدوارم پسر شما با بورس ورزشی – فوتبال وارد یک دانشگاه خوب بشود و از آنجا به یک تیم حرفه ای وارد شود.
موفق باشید.

1501-13

***

آقای مجید: من دوستی دارم که بعد از چند سال از کار خود راضی نیست و تصمیم به ترک کمپانی را دارد به نظر شما راه درست ترک یک شغل و شروع یک شغل دیگر چه راههایی دارد. من زیاد با تصمیم او موافق نیستم. شما چطور؟ متشکرم که جواب ما را میدهید.
با تشکر از کالیفرنیا- سعید
آقای سعید: متاسفانه در مورد نوع شغل – تحصیلات، حقوق و دیگر اطلاعات صحبت نکرده بودید.
در هرحال اصولا راه درست این است که تا کار جدید را پیدا نکرده اید شغل قبلی را ترک نکنید و اول بدنبال شغلی جدید باشید درحالی که مشغول به کار هستید و بعد از اینکه پیشنهاد برای شغل جدید را دادید اصولا 2 هفته به کمپانی فعلی خود مهلت میدهید و بعد از 2 هفته کار جدید را شروع کنید.
اگر شما و یا دوست شما کار فعلی خود را ترک کند و کار جدید پیدا نکند از منافع بیکاری نمی تواند استفاده کند و دلیل ترک کردن کار قبلی در تقاضانامه های جدید برای کار جدید هم باید ذکر شود. پس تا زمانی که کار جدیدی را بطور جدی بدست نیاورده اید کار فعلی خود را ترک نکنید مگر اینکه مجبور باشید.
موفق باشید

1501-12

1501-14