1503-14

آقای مجید: با نزدیک شدن به فصل تابستان کمی در مورد رفتن به سفرهای Camping یعنی چادر زدن در پارک های مختلف برای ما توضیح بدهید من و همسرم صاحب 3 فرزند خردسال هستیم و تا بحال این کار را انجام نداده ایم.
با تشکر: مهدی از ریورساید – کالیفرنیا
آقای مهدی: درست حدس زدید فصل واقعی Camping از آخر ماه می و در 3 روز تعطیلی آن شروع میشود.
پارکهای نشنال در کالیفرنیا بسیار دیدنی میباشند مانند Yosemite Notional Park وSequoia Notional Park را به شما توصیه می کنم و بسیاری از پارک های بسیار خوب، دریاچه ها و ساحل های امریکا و درکالیفرنیا آماده این کار میباشند.
ولی باید خود را آماده کنید این نوع سفرها برای فرزندان شما بسیار مفید میباشد و خرج کمی خواهد داشت.
به موارد زیر توجه کنید:
1- خرید وسائل Camping برای تمام اعضای خانواده
2- رزرو جا با مراجعه کرد به سایت
(Reserveamerica.com)
3- پارک ها خیلی سریع پر میشوند از چند ماه قبل اقدام کنید
4- بعضی از پارکها احتیاج به رزرو ندارند ولی باید زود بروید و جا بگیرید
5- برای اولین بار 2 شب را انتخاب کنید
6- آماده باشید که در چادر بخوابید و در روی زمین
7- قبل از رفتن، چادرزدن را یاد بگیرید
8- در زمان روز و روشن به محل Camping برسید
9- وسائل ایمنی را فراموش نکنید
10- برای پخت و پز غذا آماده باشید.
سفر خوش

1503-15

***

آقای مجید: اگر امکان دارد یکبار مسافرت با قطار را در صفحه خود در مجله جوانان برای ما توضیح بدهید. خانواده ما در کالیفرنیا زندگی می کند و دوست داریم برای اولین بار با قطار مسافرت کنیم البته این تقاضای ما و چند خانواده دیگر از شما است.
با تشکر: چندین خانواده از کالیفرنیا
با تشکر ازشما: البته توضیح نداده بودید که به کجا دوست دارید مسافرت کنید و برای چه مدتی، در هر حال به طور کلی برای شما توضیح می دهم.
قطار سراسری امریکا سازمان Amtrak نام دارد که در سراسر امریکا فعال می باشد و گران هم نیست و با هر بودجه ای می توانید مسافرت کنید.
اگر درکالیفرنیا و شهر لوس آنجلس زندگی می کنید می توانید با قطار به تمام امریکا مسافرت کنید ولی باید وقت داشته باشید به عنوان مثال شما می توانید از لوس آنجلس با قطار به ایالت واشنگتن و شهر سیاتل بروید و حدود 36 تا 40 ساعت طول می کشد و سفر بسیار خوبی است با منظره های زیبا و از شهرهای مختلف هم عبور می کنید.
توصیه می کنم اگر این سفر را انتخاب کردید رفتن را با قطار بروید و برگشت را با هواپیما.
سفرهای کوتاهتری هم می توانید بروید تا سانتاباربارا و سان دیه گو هم سفرهای یک روزه و یا بیشتر را هم می توانید داشته باشید با قطار سراسری امریکاAmtrak تماس بگیرید.
موفق باشید

1503-16

***

آقای مجید: من و همسرم حدود 3 سال است که از ایران به امریکا مهاجرت کرده ایم و در ایران تحصیلات خود را تمام کرده ایم و بتازگی کار خوبی هم با درآمد متوسط پیدا کرده ایم و هر دو کار میکنیم و صاحب فرزند هم فعلا نیستیم دوست داریم که یک خانه شخصی بخریم ولی می دانیم که احتیاج به پول اولیه داریم به نظر شما بهترین راه برای خرید خانه چه میباشد؟
با تشکر از امریکا- کالیفرنیا
خانم و آقای محترم: مسئله مالی و آینده مالی و درآمد شما بسیار مهم میباشد برای آمادگی خرید خانه، اصولا می شود که پس انداز خود را قوی کنید تا پیش قسط خانه را داشته باشید برای اینکار خود را در یک رژیم مالی قرار بدهید و یکی از دو حقوق شما باید بطور منظم پس انداز شود و حقوق دیگری خرج و مخارج شما را به عهده بگیرد. پس یکی از شما پس انداز کند و دیگری خرج را به عهده بگیرد.
بعد از اینکه شهر و محل زندگی را انتخاب کردید با یک مسئول وام و مشاور خرید خانه مشورت کنید و بعد از اینکه از نظر پس انداز آماده شدید برای دیدن و خرید خانه اقدام کنید.
موفق باشید

1503-17

***

آقای مجید: من یک پسر 22 ساله هستم که با ویزای دانشجویی به امریکا آمده ام و در ایالت کالیفرنیا در یک دانشگاه خصوصی مشغول به تحصیل هستم البته سال اول، ولی شهریه این دانشگاه بسیار گران میباشد و دوست دارم اگر امکان دارد به یک دانشگاه ارزان تری خود را منتقل کنم، نظر شما چیست؟
با تشکر از کالیفرنیا- فراز
آقای فراز: شرایط شما را تشخیص می دهم ومی فهمم، شما اول با دانشگاه خود در این مورد صحبت کنید و نظر آنها را بخواهید و بعد از آن بهتر است شما با یک کالج 2 ساله در قسمت دانشجویی خارج صحبت کنید و از آنها پذیرش بگیرید و با توجه به شرایط دانشجویان خارجی خود را به کالج 2ساله منتقل کنید که ارزان تر میباشد و بعد از 2 سال خود را به دانشگاه های ایالتی در کالیفرنیا منتقل کنید.
فراموش نکنید که این نقل مکان شما باید طبق قوانین دانشجویی خارجی باید انجام شود و مدت زیادی بدون دانشگاه نباشید بهترین موقع برای پائیز سال 2016 میباشد که بعد از تابستان و تعطیلات تابستانی این کار را انجام بدهید و مکاتبه خود را با اداره TNS فراموش نکنید و از آنها اجازه لازم را داشته باشید.
موفق باشید

1503-18

1503-19