1370-66

آقای مجید: من و همسرم و 2 فرزند خردسالمان تصمیم داریم برای 15 روز در ایام کریسمس امسال به یکی از ایالات امریکا و یک شهر زیبای آن مسافرت کنیم که این سفر به دلیل دعوت یکی از دوستان نزدیکمان میباشد که در آنجا زندگی می کنند و صاحب فرزندی نمی باشند  به نظر شما ما درخانه آنها بمانیم و یا هتل بگیریم، البته آنها ما را دعوت کرده اند و منزل مناسبی هم دارند. نظر شما چیست؟
با تشکر از کالیفرنیا
خانم و آقای محترم: امیدوارم سفر خوبی داشته باشید و این نوع تصمیم ها برای ما ایرانی ها که میهمان دوست هستیم ساده تر میباشد تا امریکایی ها. اگر دوستانتان منزل بزرگ با 2 اتاق اضافه دارند شاید برای شما راحت تر باشد و اوقات بهتری را خواهید داشت اگر در منزل دوست و فامیل باشید چند مورد را رعایت کنید.
1- اتومبیل کرایه کنید
2- مواظب فرزندانتان باشید
3- وسایل اولیه را با خود ببرید مثل حوله، شامپو و وسائل شخصی دیگر
4- هدیه با خود ببرید
5- یک یا دو مرتبه آنها را به شام در یک رستوران دعوت کنید
6- برنامه روزانه آنها را بدانید و اختلال ایجاد نکنید
7- در همه گردشها آنها نباید با شما همراه باشند
8- اتاق خود و فرزندانتان را جمع و جور کنید
9- وقت خواب و کار آنها را بدانید
10- مواد خوراکی برای خود و فرزندانتان هم بخرید.
سفرخوش

1370-68

 
***

آقای مجید:من و همسرم و 3 فرزند زیر 15 سال به تازگی به امریکا مهاجرت کرده ایم و حدود 6 ماه میباشد که ساکن ایالت کالیفرنیا میباشیم من وهمسرم در مورد اینکه آیا ما فقط آداب و رسوم های کشور خود را برای فرزندانمان انجام بدهیم و یا هر دو؟ به عنوان مثال ما عید نوروز را جشن می گیریم و فرزندانمان هم به آن علاقه دارند آیا ما باید کریسمس و سال نو میلادی را هم به نوعی برای فرزندانمان جشن بگیریم.
با تشکر، ازکالیفرنیا
خانم و آقای محترم: اولا شما پدر و مادر هستید و فرزندان خودتان را بهتر از هر کس دیگری می شناسید و تصمیم تعلیم و بزرگ کردن فرزندانتان با شما میباشد. به نظر من رعایت آداب و رسوم  کشورعزیزمان ایران و رسوم دیگر بسیار مهم میباشد . ولی بعد از مدتی خود شما متوجه خواهید شد که آیا بایدآداب و رسوم کشور میزبان را هم به فرزندانتان یاد بدهید یا نه؟ این به عهده شما و به زمان ربط دارد. ولی به شما قول میدهیم همانطور که من وهمسرم هر دو جشن عید نوروز ایرانی و کریسمس و سال نو میلادی را برای فرزندان جشن گرفتیم به احتمال زیاد فرزندان شما هم به نوعی این را از شما درخواست خواهند کرد بدلیل اینکه در این کشور بزرگ خواهند شد.
در هر صورت مهم حفظ و احترام به سنت های کشور عزیزمان ایران میباشد و احترام به سنت های کشور ومردم کشورهای دیگر.
موفق باشید و خوش آمدید

1370-69

***

آقای مجید:من وهمسرم 2 فرزند داریم که کلاس 8 و 9 هستند و بفکر تحصیل و دانشگاه آنها هستیم به نظر شما لیستی وجود دارد که نشان دهد فارغ التحصیلان کدام دانشگاهها درآمد خوبی داشته اند؟
با تشکر منصور و شراره از لوس انجلس
آقای منصور و خانم شراره: به نظر من هیچ نوع گارانتی برای این فکر و درخواست شما وجود ندارد ولی اصولا دانشگاههای طراز اول همیشه در حقوق فارغ التحصیلان آنها نقش مهمی داشته اند لطفا به لیست ذیل در مورد 10 دانشگاه که تعدادی از فارغ التحصیلان آنها میلیاردر شده اند توجه فرمائید:

1- Harvard University
52 Billionaire
2- U.pen    28 “
3- Stanford   27 “
4- NYU   17 “
5- Columbia  University  15 Billionaire
6- MIT  15 “
7- Cornell University  14 “
8- USC   14 “
9- Yale  University 11 “
10-University Of Cambridge 11 “

به امید موفقیت برای فرزندان شما

1370-70

***

آقای مجید: لطفا جواب سئوال من را بدهید: درعرض چند سال گذشته بعضی از شغل ها و کار بخصوصی از بین رفته اند و موردتقاضا نیست سئوال من از شما این است که چه شغل هائی مورد احتیاج برای چند سال آینده میباشند و از بین نمی روند.
شهره از لوس آنجلس
خانم شهره : سئوال خوبی کردید و تقریبا درست میباشد. اخیرا به لیستی برخوردم که به 5 شغل اشاره  کرده بودکه مورد توجه وعلاقه و اطمینان برای ادامه کار آنها میباشد. لطفا توجه کنید.
«5 حرفه شغلی که از  بین نخواهند رفت»

1- Registered Nurse
2- Police  Officer
3-Elementary Scholl Teacher
4- Accountant
5-Software Developer

موفق باشید

1370-67