1507-45

آقای مجید: یکبار شما در برنامه ای در مورد ترک میهمانی بعد از مدت کوتاهی صحبت کردید، اگر امکان دارد آن را در صفحه خود در مجله جوانان چاپ کنید.
با تشکر: فرزانه از کالیفرنیا
خانم فرزانه: البته این نظر من بود و عده ای از متخصصین آداب و معاشرت هم چنین عقیده ای دارند.
لطفا برای سئوال شما به نکات زیرتوجه کنید:
1- موقع وارد شدن به میهمانی حتما خود را به صاحب میهمانی برسانید واو را از ورود خود مطلع کنید.
2- هدیه خود را اگر برده اید مطمئن باشید که صاحبخانه و یا صاحب میهمانی از آن اطلاع دارد.
3- در مدت کوتاهی که در میهمانی هستید در یک جا مستقر نشوید و با دیگر میهمانان معاشرت کنید.
4- حتما کمی از غذاهای میهمانی بخورید.
5- در مورد اینکه باید زود بروید با میهمانان دیگر صحبت نکنید.
6- به ساعت خود نگاه نکنید البته منظورم هرچند دقیقه است.
7- موقع رفتن با دیگر میهمانان خداحافظی نکنید.
8- در یک موقعیت مناسب میزبان را پیدا کنید و خصوصی و خیلی آهسته به او بگوئید که به دلایلی باید بروید.
9- بدون هیچگونه اعلامی میهمانی را ترک کنید.
10- فردای میهمانی به صاحب میهمانی تلفن کنید و حتما تشکر کنید.
موفق باشید

1507-46

***

آقای مجید: هفته گذشته من و همسرم به یک رستوران برای شام رفتیم و رستوران شلوغی بود و غذا آن چیزی که فکر می کردیم نبود و اصلا مورد پسند نبود من وهمسرم خیلی از مزه غذا و کل غذا ناراحت شدیم، حتی گارسون ما آن را برای ما عوض کرد ولی فرقی نکرد و رستوران هم هیچگونه کمکی به پول غذای ما نکرد و ما تمام پول را پرداخت کردیم به نظر شما ما باید چه کار اضافه ای انجام میدادیم و حتی پول انعام گارسون را هم دادیم ولی همسرم عقیده داشت که انعام نباید می دادیم شما چه نظری دارید؟
با تشکر: آذر از کالیفرنیا
خانم آذر: خیلی متاسفم. البته نمی دانم این بار اول شما در این رستوران بوده یانه.
درهرحال همیشه در این موارد از گارسون خود بخواهید که با منیجر رستوران در این باره صحبت کند. اصولا در رستوران های خوب و اسم و رسم دار گارسون باید نارضایتی مشتری خود را به مقامات رستوران اطلاع دهد و یک نفر باید برای دیدن شما بیاید.
اکثر رستوران ها که به مشتریان و اسم و رسم خود اهمیت میدهند مشتری را راضی به خانه میفرستند بعنوان مثال آنها را چارج نمی کنند و یا 50 درصد تخفیف میدهند و یا یک Gift Card برای ویزیت دوباره میدهند و یا برای آنها دسر مجانی میآورند. و شما هم با توجه به نوع برخورد و نوع غذا می توانید نظر خود را در وب سایت Yelpبگذارید که بسیاربرای رستوران ها و کارهای دیگر اهمیت دارد.
ولی شما انعام گارسون را فراموش نکنید برای اینکه او دلیل بدی غذای شما نیست.
موفق باشید

1507-47

***

آقای مجید: پسر ما که تا چند ماه دیگر وارد دانشگاه میشود رشته (Kinesiology) را انتخاب کرده است من و پدرش هیچ اطلاعاتی از این رشته نداریم و توضیحات خودش را متوجه نمی شویم فقط می دانیم در مورد ورزش است و او به ورزش علاقه دارد و در دبیرستان ورزش های مختلف را بازی کرده است.
با تشکر- ناهید
خانم ناهید: این رشته برای ما ایرانی ها کمی ناشناخته است ولی این را بدانید برای کسانی که در دوایر مختلف ورزشی دوست دارند کار کنند رشته مناسبی میباشد.
اکثر دانشجویان ورزشکاردانشگاه و کسانی که دوست دارند با ورزشکاران کار کنند این رشته را انتخاب می کنند.
کسانی که از این رشته فارغ التحصیل میشوند در رشته های پزشکی و ورزشی مانند مربیان بدن سازی و برای کسانی که با ورزش صدمه دیده اند و یا در کنار زمین بازی به بازیکنان در موضع ضروری کمک می کنند، آموزش می بینند. در هرحال لیسانس این رشته می تواند شانس زیادی برای کارکردن و ادامه تحصیل داشته باشد.
اکثر دانشگاههای امریکا این رشته را ارائه می کنند و اگر درکالیفرنیا زندگی می کنید، دانشگاههای ایالتی این رشته را به خوبی عرضه می کنند. نگران نباشید اگر پسرتان این رشته و ورزش را دوست دارد انتخاب خوبی میباشد.
موفق باشید

1507-48

***

آقای مجید: من حدود 5 سال است که به امریکا آمده ام و همیشه آرزو میکنم که یک روز بخت با من یاری کند و جایزه لاتاری را ببرم لطفا شرایط برنده شدن و شرایط استفاده از پول لاتاری را توضیح بدهید.
با تشکر: سعید
آقای سعید: ایالت های مختلف در امریکا شرایط لاتاری بخصوص خود را دارند و شما در این مورد که از چه ایالتی هستید توضیح نداده اید در هرحال به عنوان مثال اجازه بدهید ایالت کالیفرنیا را تا آنجایی که من اطلاع دارم به شما توضیح بدهم ولی شما همیشه در هر ایالتی که هستید می توانید با اداره لاتاری تماس بگیرید و از شرایط آنها با خبر شوید. در ایالت کالیفرنیا پول بلیط برنده خود را در اقساط 26 ساله می توانید دریافت کنید و یا اگر بخواهید می توانید آن را بدون قسط بندی 26 ساله، یک مرتبه دریافت کنید که مبلغ آن حدود نصف کل مبلغ خواهد بود.
درهر حال بر روی تمام پول برنده لاتاری مالیات هم باید پرداخت کنید.

1507-49

1507-50